Még nem teljesítette a küldetését a Renault csapat – figyelmeztetett Flavio Briatore, a Formula–1-es világbajnoki pontversenyben élen álló istálló csapatfőnöke azután, hogy a világbajnoki címvédő Fernando Alonso megnyerte a Japán nagydíjat, Giancarlo Fisichella pedig harmadik lett. A Renault előnye kilenc pont a Ferrari előtt, Alonso pedig tíz ponttal előzi meg Michael Schumacher az idényzáró Brazil Nagydíj előtt.

Reuters
Fernando Alonso és a csapat között ismét minden a legnagyobb rendben. Mi más kovácsolta volna újra egybe a Renault-stábot, mint egy ilyen győzelem?

Reuters
Fernando Alonso és a csapat között ismét minden a legnagyobb rendben. Mi más kovácsolta volna újra egybe a Renault-stábot, mint egy ilyen győzelem?
"Fernando elképesztően csinálta – folytatta az olasz menedzser. – Fisico szintén tökéletes volt, a stratégia szerint remekül dolgozott, a boxkiállások pedig tökéletesen sikerültek."
"Ma este kiélvezzük ezt a győzelmet, de még nem teljesítettük a küldetésünket. Fel kell tennünk az i-re a pontot, ez az egyedüli célunk Brazíliában" – tette hozzá.
Pat Symonds, a Renault műszaki vezetőjét ugyancsak rendkívüli módon izgalomba hozták a történtek.
"Ez a 2006-os világbajnokság úgy alakul, olyan izgalmas, hogy az minden képzeletet fölülmúl – fogalmazott. – Biztos vagyok abban, hogy a múlt szombat este Kínában a Ferrari is azon tűnődött, vajon hogyan tudná megnyerni a versenyt."
"Velünk ugyanez történt itt Japánban, aztán kiderült, hogy ez a szezon hétről-hétre újabb és újabb meglepetéseket tartogat. Most nagyon jó helyzetben vagyunk a Brazil Nagydíj előtt, és mindenki teeljes mértékben hisz az újabb sikerben. Fernando és Giancarlo tökéletesen csinált ma mindent, a Michelin gumik pedig éppen akkor lettek kiválóak, amikor a legnagyobb szükség volt rá."
EMLÉKEZTETŐ
| 1. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:23:53,413 óra |
| 2. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 16,151 mp |
| 3. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 23,953 |
| 4. | J. Button | brit | Honda | + 34,101 |
| 5. | K. Räikkönen | finn | McLaren | + 43,596 |
| 6. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 46,717 |
| 7. | R. Schumacher | német | Toyota | + 48,869 |
| 8. | N. Heidfeld | német | BMW | + 1:16,095 |
| 9. | R. Kubica | lengyel | BMW | + 1:16,932 |
| 10. | N. Rosberg | német | Williams | + 1 kör |
| 11. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | + 1 kör |
| 12. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1 kör |
| 13. | R. Doornbos | holland | Red Bull | + 1 kör |
| 14. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 1 kör |
| 15. | T. Szato | japán | Super Aguri | + 1 kör |
| 16. | T. Monteiro | portugál | Spyker MF1 | + 2 kör |
| 17. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri | + 3 kör |
| S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 4 kör |
| M. Webber | ausztrál | Williams | + 14 kör |
| M. Schumacher | német | Ferrari | + 17 kör |
| D. Coulthard | brit | Red Bull | + 18 kör |
| C. Albers | holland | Spyker MF1 | + 32 kör |
| F. Alonso | Renault | 1:32,676 perc |
| 1. | F. Alonso | spanyol, Renault | 126 pont |
| 2. | M. Schumacher | német, Ferrari | 116 |
| 3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 70 |
| 4. | G. Fisichella | olasz, Renault | 69 |
| 5. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 61 |
| 6. | J. Button | brit, Honda | 50 |
| 7. | R. Barrichello | brazil, Honda | 28 |
| 8. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
| 9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 23 |
| 10. | R. Schumacher | német, Toyota | 20 |
| 11. | P. De la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | 18 |
| 12. | J. Trulli | olasz, Toyota | 15 |
| 13. | D. Coulthard | brit, Red Bull Racing | 14 |
| 14. | M. Webber | ausztrál, Williams | 7 |
| 15. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
| 16. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 6 |
| 17. | N. Rosberg | német, Williams | 4 |
| 18. | C. Klien | osztrák, Red Bull Racing | 2 |
| 19. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1 |
| 1. | Renault | 195 |
| 2. | Ferrari | 186 |
| 3. | McLaren-Mercedes | 105 |
| 4. | Honda | 78 |
| 5. | BMW-Sauber | 36 |
| 6. | Toyota | 35 |
| 7. | Red Bull Racing | 16 |
| 8. | Williams | 11 |
| 9. | Toro Rosso | 1 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







