Reuters
A rajt utáni pillanatok: elöl Alonso, mögötte Button és Barrichello, a kép jobb szélén a parádésan rajtoló, és a kieséséig nagyszerűen versenyző Räikkönen, balra Michael Schumacher
Reuters
A rajt utáni pillanatok: elöl Alonso, mögötte Button és Barrichello, a kép jobb szélén a parádésan rajtoló, és a kieséséig nagyszerűen versenyző Räikkönen, balra Michael Schumacher
A szombati esős időmérő edzés után a futamot sem kímélte az időjárás, a versenyzők rendkívül vizes pályán kezdték a felvezető kört. Ez elvileg a Renault-nak és Fernando Alonsonak kedvezett, hiszen emlékezhetünk arra, hogy a Magyar Nagydíj nagy részében a Michelin-abroncsokat használó csapatok voltak a jobbak a nedves aszfaltcsíkon. Igaz, a Hungaroringen végül nem ért célba a spanyol világbajnok.
A rajtot simán vette az élről kezdő Alonso és csapattársa, Giancarlo Fisichella, míg a két hondást körbeautózta Kimi Räikkönen, de Jenson Button végül visszavette a 3. helyet. Michael Schumacher maradt a hatodik pozícióban, nem kockáztatott. Räikkönen az első kör végére megelőzte Buttont.A rajt nagy vesztese a Monzában 3. Robert Kubica volt, aki kicsúszott a pályáról, s a 9-ről a 17. helyre esett vissza.
Az első körökben Alonso remek tempót diktált, folyamatosan növelete előnyét, míg Fisichella kiváló „hátvédnek” bizonyult, picit lassította a vetélytársakat. A 9. körben Michael Schumacher simán elment Rubens Barrichello mellett, s az 5. helyen haladt tovább, hátránya mintegy 22 mp volt az élen száguldó legfőbb vetélytárshoz képest.
A 13. körben Räikkönen könnyedén megelőzte Fisichellát, így a Renault olasz pilótája már nem védhette tovább csapattársát. Hamarosan Michael Schumacher „lépett” előre, amikor elment Button mellett. A 16. körben Alonso megcsúszott, le is sodródott az ideális ívről, de vissza tudott térni.
Reuters
Michael Schumacher pályafutása 91. futmagyőzelmét aratta
SCHUMACHER ÉS ALONSO IDEI EREDMÉNYEI
Räikkönen a 16. körben ment ki tankolni, de utána már rövid ideig volt versenyben, mert a 20. körben műszaki hiba miatt kiállt. Michael Schumacher a 22. körben járt a boxban, de csak üzemanyagot „vételezett”, kerekeit nem cserélték le. Hamarosan Alonso is kiment, ő új átmeneti abroncsokat kapott. Fisichella a 23. körben járt a boxban, s Michael Schumacher elé tért vissza. Közben a kélt BMW rendkívül felgyorsult, Nick Heidfeld, majd Robert Kubica is a futam addigi legjobb idejét futotta. A lengyel pilóta ezután a boxba ment, s száraz pályára való abroncsokat kapott. A fiatal tehetség ezután többször megpördült, úgy tűnt, csapat túl nagy kockázatot vállalt. Kubica egy kör után vissza is ment átmeneti abroncsokért.
Fernando Alonso eközben alaposan lelassult, körről-körre csökkent az előnye, s a 29. körben elengedte Fisichellát, de néhány méter után visszakapta az 1. helyet. A következő körben a Renault olasz pilótája simán elment csapattársa mellett, majd hamarosan Michael Schumacher is ugyanezt tette. A spanyol versenyző ezután már nem is tudta tartani a lépést, néhány kör alatt 10 mp-esre nőtt a hátránya.
Alonso a 36. körben ki is ment a boxba, de több mp-et veszített, mert jobb hátsó kerekét csak nehezen tudták lecserélni. Michael Schumacher autóján a 40. körben cserélték le az abroncsokat, míg Giancarlo Fisichella a következő körben ment ki. A Renault most kiválóan teljesített, de elveszítette pozícióját, amikor a lendületesen érkező hétszeres világbajnok simán megelőzte.
A hajrában a spanyol világbajnok elképesztő köridőket ment, mindenképpen meg akarta szerezni a 2. helyet csapattársától. Fisichella „ennek érdekében” alaposan lelassult, több mint 10 mp-es előnyt tékozolt el. A helycsere 8 körrel a leintés történt meg,
A végén cseperegni kezdett az eső, de ez már nem befolyásolta az élboly sorrendjét.. Két nagydíjjal a zárás előtt Michael Schumacher és Fernando Alonso azonos pontszámmal áll az összetett verseny élén, vagyis elképesztő izgalmakra számíthatunk a Japán és a Brazil Nagydíjon. Ha a német zseni nyer Szuzukában, s ellenfele nem szerez pontot, akkor eldől a világbajnoki cím sorsa. Alonso még nem biztosíthatja be címvédését Japánban, futamgyőzelem és Schumi-bukás esetén sem.
3. KÍNAI NAGYDÍJ, A VILÁGBAJNOKSÁG 16. FUTAMA, SANGHAJ
AZ 56 KÖRÖS VERSENY (305,256 KM) VÉGEREDMÉNYE: 1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:37:32,747 óra |
2. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 3,121 |
3. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 44,197 |
4. | J. Button | brit | Honda | + 1:12,056 |
5. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | + 1:17,177 |
6. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1:19,131 |
7. | N. Heidfeld | német | BMW | + 1:31,979 |
8. | M. Webber | ausztrál | Williams | + 1:43,588 |
9. | D. Coulthard | brit | Red Bull | + 1:43,790 |
10. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör |
11. | N. Rosberg | német | Williams | + 1 kör |
12. | R. Doornbos | holland | Red Bull | + 1 kör |
13. | R. Kubica | lengyel | BMW | + 1 kör |
14. | T. Szato | japán | Super Aguri | + 1 kör |
15. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör |
16. | C. Albers | holland | Spyker MF1 | + 3 kör |
17. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri | + 4 kör |
LEGGYORSABB KÖR: F. Alonso | Renault | 1:37.586 |
KIESETT A VERSENYBŐL: R. Schumacher | német | Toyota | + 7 kör |
F. Massa | brazil | Ferrari | + 12 kör |
J. Trulli | olasz | Toyota | + 18 kör |
T. Monteiro | portugál | Spyker MF1 | + 19 kör |
K. Räikkönen | finn | McLaren | + 38 kör |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, PILÓTÁK: 1. | M. Schumacher | német, Ferrari | 116 pont |
2. | F. Alonso | spanyol, Renault | 116 |
3. | G. Fisichella | olasz, Renault | 63 |
3. | F. Massa | brazil, Ferrari | 62 |
5. | K. Räikkönen | finn, McLaren-Mercedes | 57 |
6. | J. Button | brit, Honda | 45 |
7. | R. Barrichello | brazil, Honda | 28 |
8. | J. P. Montoya | kolumbiai, McLaren-Mercedes | 26 |
9. | N. Heidfeld | német, BMW-Sauber | 22 |
10. | P. De la Rosa | spanyol, McLaren-Mercedes | 18 |
11. | R. Schumacher | német, Toyota | 18 |
12. | D. Coulthard | brit, Red Bull Racing | 14 |
13. | J. Trulli | olasz, Toyota | 12 |
14. | M. Webber | ausztrál, Williams | 7 |
15. | J. Villeneuve | kanadai, BMW-Sauber | 7 |
16. | R. Kubica | lengyel, BMW-Sauber | 6 |
17. | N. Rosberg | német, Williams | 4 |
18. | C. Klien | osztrák, Red Bull Racing | 2 |
19. | V. Liuzzi | olasz, Toro Rosso | 1 |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA, KONSTRUKTŐRÖK: 1. | Renault | 179 |
2. | Ferrari | 178 |
3. | McLaren-Mercedes | 101 |
4. | Honda | 73 |
5. | BMW-Sauber | 35 |
6. | Toyota | 30 |
7. | Red Bull Racing | 16 |
8. | Williams | 11 |
9. | Toro Rosso | 1 |
----
Futam | Rajtpozíció | Verseny |
Bahrein | 4. | 1. |
Malajzia | 7. | 2. |
Ausztrália | 3. | 1. |
San Marino | 5. | 2. |
Európa | 1. | 2. |
Spanyolország | 1. | 1. |
Monaco | 1. | 1. |
Nagy-Britannia | 1. | 1. |
Kanada | 1. | 1. |
Egyesült Államok | 5. | 5. |
Franciaország | 3. | 2. |
Németország | 7. | 5. |
Magyarország | 15. | kiesett |
Törökország | 3. | 2. |
Olaszország | 10. | kiesett |
Kína | 1. | 2. |
Japán | | |
Brazília | | |
----
Futam | Rajtpozíció | Verseny |
Bahrein | 1. | 2. |
Malajzia | 14. | 6. |
Ausztrália | 10. | kiesett |
San Marino | 1. | 1. |
Európa | 2. | 1. |
Spanyolország | 3. | 2. |
Monaco | 22. | 5. |
Nagy-Britannia | 3. | 2. |
Kanada | 5. | 2. |
Egyesült Államok | 1. | 1. |
Franciaország | 1. | 1. |
Németország | 2. | 1. |
Magyarország | 11. | 8. |
Törökország | 2. | 3. |
Olaszország | 2. | 1. |
Kína | 6. | 1. |
Japán | | |
Brazília | | |
----
Michael Schumacher (Ferrari, 1. hely):
„Izgalmas, rendkívüli hétvége van mögöttünk. Pénteken még jó volt az idő, de szombaton már esőben tartották az időmérő edzést. A kvalifikáció során a legjobb tízbe akartam kerülni, a 6. hely remek eredménynek számított. A futam hasonlóan alakult, mint a Magyar Nagydíj, az abroncsok az elején lassabbak voltak, de később szerencsére felgyorsultam. A hajrában jókor cseréltünk száraz abroncsokra, utána jelentős előnyre tettem szert. Kockázatos volt a döntés, de bejött. Giancarlot akkor előztem meg, amikor a boxkiállás után lassabban jött ki. Erre számítottam, tudtam, ekkor lesz esélyem az első helyre.”
Fernando Alonso (Renault, 2. hely):
„Jól indultam, 15-20 körön át kiválóan mentek a dolgok. Az első boxkiállásra simára koptak az abroncsaim, így az első gumikat lecseréltük. Nem jól döntöttünk, mert elveszítettem a megfelelő tapadását, s az első helyemet. Száraz gumikon kellett volna maradnom. A második boxkiállás után már nem tudtam csodát tenni.”
Giancarlo Fisichella (Renault, 3. hely):
„Az elején a kelleténél nehezebb volt az autóm, a tapadással gondjaim voltak. A boxkiállás után már kiegyensúlyozottabb volt az autóm, de a hajrában ismét szenvedtem, amikor már sima gumikkal mentem. De elégedett vagyok eredménnyel, hiszen összetettben már a harmadik helyen állok.”