A monzai motorhiba, valamint a jerezi és a silverstone-i teszteken tapasztalt problémák után a Renault Sanghajba szállított kettőt a legújabb, D-specifikációjú erőforrásból.
Az egyik ezek közül erősebb a jelenleg használt modellnél, a megbízhatóságában azonban kételkednek a francia csapatnál. A másik "D-motor" ugyan nem erősebb a mostaninál, de előrelépést jelent a Monzában használt erőforráshoz képest.
A Renault Viry-Chatillonban e héten elvégzett fékpados tesztjei után – amelyeknek célja a megbízhatóság vizsgálata volt – határoztak úgy, hogy egyelőre nem építik be az autókba az új motorokat.
„Tökéletesen hiszünk annak a motornak a megbízhatóságában, amelyet a hétvégén használunk majd” – közölte a csapat szóvivője.
Nem bánja a döntést Fernando Alonso sem, pedig a technikailag most előbbre tartó Ferrarival szemben jól jönne neki egy erősebb autó.
„Teljesen rendben van így – jelentette ki a 25 éves világbajnok. – Monzában gondok adódtak az autóval, és voltak is sejtéseink arról, hogy mi okozhatta a problémát a motorban. Utána Jerezben megbizonyosodtunk arról, hogy jó felé kapizsgálunk. Gyakorlatilag ugyanolyan motort használtunk, és az is felrobbant.”
„Mondhatni jobban örültünk, hogy Jerezben történt mindez, mivel utána kicserélhettük azokat a részeket, amelyekkel probléma volt. Visszatértünk ahhoz a beállításhoz, amelyet korábban alkalmaztunk, és máris elfelejthettük az összes gondunkat.”
A Renault tovább folytatja a munkát az erősebb motorral, és reménykedik abban, hogy a szezonzáró Brazil Nagydíjon beépítheti az autókba.