Kimi Räikkönen győzni megy Sanghajba

Vágólapra másolva!
2006.09.27. 18:39
Három verseny van már csak hátra a McLaren-Mercedesnél Kimi Räikkönennek, aki ebben az évben még nem tudott futamot nyerni a Formula–1-ben, ám az autója és a saját formája alapján bízik abban, hogy ez Sanghajban sikerül majd. Ismeretes: Räikkönen 2007-től a Ferrarinál folytatja a pályafutása a visszavonuló Michael Schumacher megüresedő helyén.
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét
Reuters
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét
Reuters
Kimi Räikkönen ebben az évben még nem élvezhette a győzelem ízét

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!
Hiába végzett már hat alkalommal a dobogón, és hiába rajtolt háromszor az egyes rajtkockából Kimi Räikkönen ebben az idényben, versenyt még nem sikerült nyernie.

A Jégember szeretne méltó módon búcsúzni a McLaren-Mercedestől, ami azt jelenti, hogy a hátralévő három viadalon mindent megtesz majd a győzelemért. Az sem érdekli, hogy a világbajnoki címért Fernando Alonso (Renault) és Michael Schumacher (Ferrari) vív rendkívül kiélezett küzdelmet.

"Az eddigi két kínai versenyen egy harmadik és egy második helyem van, de az idén az a célom, hogy megtegyen azt a lépést, amellyel a dobogó tetejére kerülök" – fogalmazott a 27. évében járó finn klasszis.

Szavazás

Ön szerint mikor nyeri meg a világbajnoki címet Räikkönen a Ferrarival

Írja be az itt látható számot!
"A sanghaji pályán nagyon jó versenyezni – folytatta. – Mivel elég széles, egyes helyeken nagyon jól lehet rajta előzni. Jó mechanikai tapadásra van szükség a lassabb kanyarokban, különösen fontos ez a tizenhármasnál, mivel ezt követi a pálya hosszú, hátsó egyenes része. Ez több mint egy kilométer hosszúságú, és hogy megfelelő végsebességet érhessünk el, nagyon fontos a jó kigyorsítás az említett kanyarból."

"A célegyenes előtti utolsó hajtűkanyar, a tizennégyes – amely ennek az egyenesnek a végén van – nyilvánvalóan a legjobb lehetőség az előzésre. Előfordul, hogy az ember szinte becsúsztatja az autót ebbe a kanyarba, hiszen az egyenes végén majdnem 330 a kocsi sebessége, és pillanatok alatt le kell lassítani 85 kilométer per órára."

"A négyes kanyar szintén nagyon fontos – folytatta az elemzést Räikkönen –, mert ügyelni kell a versenyvonalra, amely átvezet az ötös kanyaron. Ez egy nagyon hosszú és gyors kanyar."

KIMI RÄIKKÖNEN EREDMÉNYEI 2006-BAN:
VERSENY RAJTRÁCS HELYEZÉS
Bahreini Nagydíj 22 3
Malajziai Nagydíj 6 ütközés
Ausztrál Nagydíj 4 2
San Marinó-i Nagydíj 8 5
Európai Nagydíj 5 4
Spanyol Nagydíj 9 5
Monacói Nagydíj 3 kigyulladt az autója
Nagy-Britannia Nagydíj 2 3
Kanadai Nagydíj 3 3
Egyesült Államok Nagydíja 9 ütközés
Francia Nagydíj 6 5
Német Nagydíj 1 3
Magyar Nagydíj 1 ütközés
Török Nagydíj 7 ütközés, kicsúszás
Olasz Nagydíj 1 2
Legfrissebb hírek

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
42 perce

A McLaren a legrosszabb péntekjén van túl – a Mercedes meglepetést okoz Kanadában?

F1
Tegnap, 11:08

Verstappen kiszállt a bajnoki küzdelemből? A Ferrarinak át kellene állnia 2026-ra?

F1
2025.06.12. 16:20

Leclerc a vártnál jobbnak érzi a Ferrarit; Verstappennek már voltak rosszabb péntekjei

F1
2025.05.30. 21:16

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

F1
2025.05.29. 15:16

Norris: A gyermekeim egy napon mindenkinek elmondhatják, hogy nyertem Monacóban

F1
2025.05.26. 19:48

A McLaren kitart az egyenlőség mellett; a Red Bull óvatos – felpörgetik a kötelező kerékcserék a Monacói Nagydíjat?

F1
2025.05.22. 16:11

A McLaren különleges autófestéssel készült a Monacói Nagydíjra – képek

F1
2025.05.22. 11:00
Ezek is érdekelhetik