Meghátrált az FIA az Alonso–Massa ügy után

Vágólapra másolva!
2006.09.15. 17:13
Címkék
A jövőben a versenybíróság csak akkor indít vizsgálatot a Formula–1-es Olasz Nagydíjon történt, Felipe Massa–Fernando Alonso-féle "feltartásos" ügyekben, ha a nyilvánvaló, hogy valaki szándékosan akadályozza pilótatársát az előrehaladásban – közölte Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója.
Fernando Alonso (balra) és Felipe Massa ? a felvételek tanúsága szerint nem biztos, hogy megalapozott volt a spanyolra kirótt büntetés
Reuters
Fernando Alonso (balra) és Felipe Massa ? a felvételek tanúsága szerint nem biztos, hogy megalapozott volt a spanyolra kirótt büntetés
Fernando Alonso (balra) és Felipe Massa ? a felvételek tanúsága szerint nem biztos, hogy megalapozott volt a spanyolra kirótt büntetés
Reuters
Fernando Alonso (balra) és Felipe Massa ? a felvételek tanúsága szerint nem biztos, hogy megalapozott volt a spanyolra kirótt büntetés

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!
Az FIA azért határozott így, mert Fernando Alonso monzai büntetése komoly indulatokat gerjesztett a paddockban, s a bírálatok azt sugallták, hogy a világbajnoki címért folyó küzdelembe kívülről avatkoztak be a Ferrari szájíze szerint.

Emlékezetes: Fernando Alonso a monzai időmérő edzés végén szinte versenytempóban kezdte meg a felvezető körét, s a versenybíróság megítélése szerint feltartotta a gyors körön lévő Felipe Massát.

A felvételeken az látszott, hogy a Massa és Alonso közötti távolság egyszer sem csökkent száz méter alá, amit nehezen lehet feltartásnak minősíteni.

Alonsót – aki az ötödik legjobb eredményt érte el a kvalifikáció során – megfosztották három legjobb idejétől, így az ötödik helyett a 10. helyről kellett rajtolnia. A versenyen feljött a harmadik helyre, majd motorhiba miatt a 43. körben kiesett.

„A versenybíróság a jövőben nem foglalkozik az olyan panaszokkal, hogy bármely pilótát feltartottak az időmérő edzésen” – írta a 11 csapatnak címzett körlevelében Charlie Whiting, az FIA állandó versenyigazgatója.

„A testületet csak olyan esetekben kérjük majd a beavatkozásra, amikor valaki tisztán és szándékosan próbál akadályozni egy másik pilótát."

Whiting a levele végén azért odaszúrt még egyet a Renault-nak is:

„Úgy érezzük, hogy a bíráknak teljesen fölösleges belemenniük hosszú és alapos vizsgálatokba, ha a résztvevők egyszerűen figyelmen kívül hagyják a világos, tudományosan is alátámasztható bizonyítékokat, és a szabályalkotót kezdik mocskolni."

A 2006-os Formula–1-es világbajnoki sorozatból még három futam van hátra, jelenleg a címvédő Fernando Alonso (Renault) két ponttal előzi meg a pontversenyben a hétszeres világbajnok Michael Schumachert (Ferrari), aki vasárnap az Olasz Nagydíj után bejelentette: az idény végén befejezi a pályafutását.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik