„McLaren-Renault házasság” a Ferrari ellen

Vágólapra másolva!
2006.08.01. 12:43
Címkék
Nem várt segítséget kaphat az utóbbi időben szerényen szereplő Renault-csapat: a McLaren ugyanis hajlandó támogatást nyújtani a csapatnak a Ferrari elleni párharchoz. Ezt Martin Whitmarsh, a wokingi istálló vezérigazgatója ígérte meg, s valószínű, hogy már a hétvégi Magyar Nagydíjon is erre kell számítania Michael Schumachernek és Felipe Massának, a maranellóiak két versenyzőjének.
Ron Dennis és Martin Whitmarsh
Ron Dennis és Martin Whitmarsh
Ron Dennis és Martin Whitmarsh
Ron Dennis és Martin Whitmarsh

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!
„Közös az érdeke a Michelinnek, a Renault-nak és a McLarennek, ezért együtt kell működnünk. Mindannyian le akarjuk győzni a Ferrarit a szezon hátralévő részében” – jelentette ki Whitmarsh.

A McLaren-igazgató szerint a vasárnapi hockenheimi Német Nagydíj is azt bizonyította, összefogásra van szükség a Ferrari ellen.

Michael Schumacher és Felipe Massa az alaposan feljavult Bridgestone-abroncsoknak is köszönhetően ismét leiskolázta a mezőnyt, még az edzéselső Kimi Räikkönen (McLaren) sem veszélyzette a kettős sikert, igaz a harmadik helyet megszerezte.


"Izgalmassá vált a világbajnokság. A Renault erős csapat és Fernando Alonso remek világbajnok, de jelenleg a Ferrari szárnyalásának lehetünk tanúi. A Hungaroring eltérő követelmények elé állítja az autókat, mint Hockenheim, de az előző három versenyen kibontakozott tendencia így is aggasztó" – jelentette ki a McLaren-főnök.

Whitmarsh úgy véli, hogy a Renault németországi problémája (felhólyagosodott abroncsok) összefügg az ellensúlyos lengéscsillapítók használata miatt kirobbant vita. A sportfelügyelők először szabályosnak minősítették, majd az FIA fellebbezése után a Renault úgy döntött, a kizárás esélye miatt mégsem használja azt.


"Az elmúlt néhány versenyen új első felfüggesztésre tértünk át. A hétvégén a Renault is csatlakozott hozzánk egy hasonló konstrukcióval. A mai Formula-1-ben senki sem használ lineáris felfüggesztési rendszereket négy lengéscsillapítóval és négy rugóval. A felfüggesztésnek legfőképpen két feladata van: meghatározza az útfelülettel való érintkezés minőségét és a gumik futófelületének legnagyobb átlagos terhelését, valamint kontrollálja az autó aerodinamikai viselkedését” – mondta Whitmarsh.

A McLaren-igazgató úgy véli, a Renault által használni kívánt eszköz körönként 2-3 tizedes előnyt jelenthet.
Legfrissebb hírek

Draskóczy Imre: Két tornászunk is ott volt a világ élvonalában

Egyéb egyéni
3 perce

Pályakerékpáros vb: Drijver Bertold 17. lett omniumban

Kerékpár
6 perce

Átéltünk pár forró helyzetet, de végül megmutatkozott a csapat karaktere – Tuboly a DAC győzelméről

Minden más foci
9 perce

Biztató játékkal kezdte Tekauer Gréta a World Darts Festivalt

Egyéb egyéni
32 perce

Tiago Goncalves bizonyítaná a liláknak, hogy megérte őt szerződtetni

Labdarúgó NB I
32 perce

Tekvandó-vb: az újonc Bailey Kelent afgán olimpikon búcsúztatta

Egyéb egyéni
58 perce

„Inkább meghalok állva, mint éljek térden csúszva” – interjú Horváth Ferenccel

Képes Sport
1 órája

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
1 órája
Ezek is érdekelhetik