Kimi Räikkönen végre megmutatta, hogy mit tud valójában
Kimi Räikkönen végre megmutatta, hogy mit tud valójában
Azt már az edzés első két szakaszában is látni lehetett, hogy a Ferrari autói megint nagyon gyorsak, szinte utolérhetetlenek. A hat versenyzőt kiselejtező nyitó felvonásban Felipe Massa volt a leggyorsabb Michael Schumacher előtt, mögöttük pedig Kimi Räikkönen lett a harmadik.
A Toro Rosso amerikai pilótája, Scott Speed mással hívta fel magára a figyelmet, ő a célegyenes végén lévő kanyarban kissé besokallt, elveszítette uralmát az autója fölött, és végül a boxutca kijáratát a pályától elválasztó korlátnak csapódott.
Speed számára ezzel véget ért a tréning, de nem folytathatta a japán Jamamoto és Szato (mindkettő Super Aguri), a holland Albers és a portugál MOnteiro (Midland), valamint a másik Toro Rossóval versenyző Viantonio Liuzzi sem.
A második szakaszban már azért küzdöttek a versenyzők, hogy bekerüljenek az első tíz, ami nem sikerült Mark Webbernek és Nico Rosbergnek (mindkettő Williams-Cosworth), Jacques Villeneuve-nek és Nick Heidfeld (mindkettő BMW-Sauber), valamint Jarno Trullinak (Toyota) és Christian Klien (Red Bull-Ferrari).
Az utolsó negyedórában, még az üzemanyag-égető körözgetés közepette Ralf Schumacher és Pedro de la Rosa követett el ostobaságot, de ha valakit hibáztatni lehet a balesetért, akkor az inkább De La Rosa.
A McLaren-Mercedes spanyol versenyzője a külső ívről ráhúzta az autóját Ralf Schumacher belül haladó Toyotájára, amelynek így megsérült a bal első felfüggesztése. De La Rosa csak egy jobb hátsó defektet kapott, így a boxkiállás után folytatni tudta.
A kerékcserék után Kimi Räikkönen autózott egy fantasztikus kört, amellyel kis híján áttörte az 1:14 perc határt (1:14,070). Olyannyira jó volt ez az idő, hogy Michael Schumacher – aki néhány perccel korrábban még 1:13,778-cal zárta a tréning második szakaszát – hasztalan ostromolta, csak 135 ezredre tudta megközelíteni.
Valamivel több mint két perccel a vége előtt még mindenki kirohant egy új garnitúra gumiért, hogy javítson. Az utolsó gyors körén Räikkönen a stadion bejáratánál kicsússzott a fűre, így ő már nem javíthatott.
Ezt követően sorra száguldottak be a célegyenesbe a többiek, ám senki nem tudta megelőzni a 27 éves finn klasszist, aki így az idén először, pályafutása során pedig kilencedik alkalommal indulhat majd a pole pozícióból. Legutóbb a tavalyi Török Nagydíjon végzett az élen a kvalifikáción. Érdekesség, hogy tavaly Hockenheimben szintén Räikkönen volt az edzéselső.
A McLaren-Mercedes csapat a tavalyi Belga Nagydíj óta először szerezte meg az egyes rajtkockát; akkor Juan Pablo Montoya volt a leggyorsabb az időmérőn.
FORMULA–1, NÉMET NAGYDÍJ, A VB 12. FUTAMA (HOCKENHEIM)
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS EREDMÉNYE: 1. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:15,214 | 1:14,410 | 1:14,070 |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:14,904 | 1:13,778 | 1:14,205 |
3. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:14,412 | 1:14,094 | 1:14,569 |
4. | J. Button | brit | Honda | 1:15,869 | 1:14,378 | 1:14,862 |
5. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:15,916 | 1:14,540 | 1:14,894 |
6. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:15,757 | 1:14,652 | 1:15,272 |
7. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:15,518 | 1:14,746 | 1:15,282 |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:15,789 | 1:14,743 | 1:15,923 |
9. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | 1:15,655 | 1:15,021 | 1:15,936 |
10. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:15,836 | 1:14,826 | 1:16,326 |
11. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:15,719 | 1:15,094 | |
12. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1:15,816 | 1:15,141 | |
13. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:15,430 | 1:15,150 | |
14. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | 1:16,281 | 1:15,329 | |
15. | N. Rosberg | német | Williams | 1:16,183 | 1:15,380 | |
16. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 1:16,234 | 1:15,397 | |
17. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:16,399 | | |
18. | C. Albers | holland | Midland | 1:17,093 | | |
19. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:17,185 | | |
20. | T. Monteiro | portugál | Midland | 1:17,836 | | |
21. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri | 1:20,444 | | |
22. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | | | |
A RAJTSORREND: 1. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:15,214 | 1:14,410 | 1:14,070 |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:14,904 | 1:13,778 | 1:14,205 |
3. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:14,412 | 1:14,094 | 1:14,569 |
4. | J. Button | brit | Honda | 1:15,869 | 1:14,378 | 1:14,862 |
5. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:15,916 | 1:14,540 | 1:14,894 |
6. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:15,757 | 1:14,652 | 1:15,272 |
7. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:15,518 | 1:14,746 | 1:15,282 |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:15,789 | 1:14,743 | 1:15,923 |
9. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | 1:15,655 | 1:15,021 | 1:15,936 |
10. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:15,836 | 1:14,826 | 1:16,326 |
11. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:15,719 | 1:15,094 | |
12. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1:15,816 | 1:15,141 | |
13. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | 1:16,281 | 1:15,329 | |
14. | N. Rosberg | német | Williams | 1:16,183 | 1:15,380 | |
15. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 1:16,234 | 1:15,397 | |
16. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:16,399 | | |
17. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:17,185 | | |
18. | T. Monteiro | portugál | Midland | 1:17,836 | | |
19. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri | 1:20,444 | | |
20. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:15,430 | 1:15,150 | |
21. | C. Albers | holland | Midland | 1:17,093 | | |
22. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | | | |
Megjegyzés: Jarno Trullit (Toyota), Christijan Alberset (Midland) és Scott Speedet (Toro Rosso) motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb sorolták. ---- A ---- &