Robert Kubica továbbra is jó úton halad a jövő évi versenypilótai szerződés felé
Robert Kubica továbbra is jó úton halad a jövő évi versenypilótai szerződés felé
Ismét bizonyította a tehetségét Robert Kubica, a 21 éves lengyel versenyző első lett a hockenheimi második szabadedzésen, pedig ezt a tréninget már a mezőny ászai is komolyan vették.
A gyakorlás elején szemerkélt az eső, csúszkáltak is annak rendje s módja szerint az autók. Később teljesen felszáradt az aszfalt, így a pályaelhagyásokat – elsősorban a célegyenes végén és a stadion bejáratánál hibáztak a vezetők – inkább annak lehetett betudni, hogy a pilóták próbálgatták a lehetőségeik határát.
Sokáig úgy tűnt, hogy Michael Schumachernek a tréning 42. percében elért 1:16,502 perces körét nem tudják majd túlszárnyalni a vetélytársak, de a mindig ambiciózus Kubicának nyolc perccel később sikerült.
A végén Kimi Räikkönent is letaszították a harmadik helyről, Robert Dornboos volt az, aki az utolsó körében beférkőzött Schumacher és a McLaren-Mercedes finn klasszisa közé.
A világbajnok Fernando Alonsónak (Renault) és csapattársának, Giaancarlo Fisichellának nem sikerült úgy ez a délután, ahogyan szerették volna, a spanyol kiválóság csak a 15., míg Fisico a 11. időt érte el.
Egyébként a Renault-nál komoly problémákat okozott, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a múlt héten jelezte, nem engedélyezi a franciák autóiba beszerelt lengéscsillapítók használatát. A versenyfelügyelő testület a csütörtök esti gépátvételnél más álláspontra helyezkedett, ám az FIA erre az összes istállót arról tájékoztatta: ha mégis alkalmazzák ezt a technikai megoldást a csapatok, utólag kizárhatják őket.
(Legutóbb a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjon fordult elő, hogy az FIA nem értett egyet a versenyfelügyelők döntésével. Akkor a BAR-Hondák üzemanyagtartályát a grémium tagjai szabályosnak találták, a világszövetség azonban kivizsgálatatta az ügyet, és utólag kizárta mindkét BAR autót. >>
Az ügyről bővebben is olvashat a szombati Nemzeti Sportban.)
A Renault-nál komolyan vehették a fenyegetést, valószínű ugyanis, hogy a lengéscsillapítókat – amelyek az ő autóikban működnek a legjobban az egész mezőnyben – kivették Alonso és Fisichella járművéből. A gyengébb eredmények talán éppen ennek tudhatók be.
Nem tudott mért kört megtenni a mai tréningen Nico Rosberg (Williams-Cosworth), aki még délelőtt törte rapityára az autóját, és a kocsit nem sikerült újjápíteni.
FORMULA–1, NÉMET NAGYDÍJ, A VB 12. FUTAMA (HOCKENHEIM)
A MÁSODIK SZABADEDZÉS EREDMÉNYE: 1. | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber | 1:16,225 | 17 |
2. | M. Schumacher | német | Ferrari | + 0,277 | 13 |
3. | R. Doornbos | holland | Red Bull-Ferrari | + 0,324 | 18 |
4. | K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | + 0,815 | 9 |
5. | F. Massa | brazil | Ferrari | + 0,980 | 11 |
6. | A. Davidson | brit | Honda | + 1,069 | 24 |
7. | M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | + 1,119 | 6 |
8. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren-Mercedes | + 1,291 | 9 |
9. | R. Barrichello | brazil | Honda | + 1,294 | 13 |
10. | J. Button | brit | Honda | + 1,317 | 13 |
11. | G. Fisichella | olasz | Renault | + 1,447 | 10 |
12. | J. Trulli | olasz | Toyota | + 1,619 | 12 |
13. | R. Schumacher | német | Toyota | + 1,670 | 14 |
14. | M. Winkelhock | német | Midland-Toyota | + 1,737 | 20 |
15. | F. Alonso | spanyol | Renault | + 1,857 | 7 |
16. | A. Wurz | osztrák | Williams-Cosworth | + 1,939 | 7 |
17. | C. Klien | osztrák | Red Bull-Ferrari | + 1,998 | 12 |
18. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | + 2,141 | 11 |
19. | N. Jani | svájci | Toro Rosso | + 2,235 | 18 |
20. | D. Coulthard | brit | Red Bull-Ferrari | + 2,391 | 0 |
21. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | + 2,411 | 10 |
22. | C. Albers | holland | Midland-Toyota | + 2,418 | 11 |
23. | T. Monteiro | portugál | Midland-Toyota | + 2,766 | 10 |
24. | J. Villeneuve | kanadai | BMW-Sauber | + 2,888 | 8 |
25. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | + 3,007 | 12 |
26. | T. Szato | japán | Super Aguri-Honda | + 3,140 | 8 |
27. | S. Jamamoto | japán | Super Aguri-Honda | idő nélkül | 2 |
28. | N. Rosberg | német | Williams-Cosworth | idő nélkül | 0 |