A hét végén Hockenheimben folytatódik Fernando Alonso és Kimi Räikkönen üldözőversenye, a finn reményei szerint a technika ezúttal nem szól közbe, és végre meg tudja verni a pályán spanyol vetélytársát. Az előző két futamon őt sújtó motorhiba miatt Franciaországban és Nagy-Britanniában is elszalasztotta a győzelmet, de mindkétszer a dobogón végzett.
Aki a rajt után ezt az oldalát látja Jarno Trulli Toyotájának, keresztet vethet a gyôzelemre
Aki a rajt után ezt az oldalát látja Jarno Trulli Toyotájának, keresztet vethet a gyôzelemre
Balszerencsés a finn, ehhez nem fér kétség, ám azt is figyelembe kell venni, ha esetleg nem péntek vagy szombat délelőtt, hanem vasárnap délután, a verseny alatt robban le a Mercedes V10-es, akkor az a hat vagy nyolc pont sem lenne Räikkönené. A McLarennél kiemelik, hogy a motorhibákon túl még egy tényező korlátozta Räikkönent Alonsóval szemben az elmúlt két viadalon: Jarno Trulli.
A Toyota olasz pilótája roppant gyors a hivatalos időmérő edzésen, a versenyen azonban nem tudja tartani a legjobbak tempóját. Mivel nehéz megelőzni, felsorakoznak mögötte az autók, míg akik képesek rá, hogy lerajtolják, azok az első tankolásig behozhatatlan előnyt szereznek. Räikkönen Silverstone-ban a verseny első felét a Toyota és a közéjük szoruló Michael Schumacher mögött töltötte, ám az autók aerodinamikai adottságai miatt előzésre esélye sem volt. "Nehéz megközelíteni az előtted haladó autót, így ugyanis a kocsid szinte teljesen elveszíti a tapadását. Ebben a helyzetben pedig nemcsak előzni nehéz, hanem egyáltalán pályán tartani a kocsit" - mondta Räikkönen.
"Manapság a versenyre való felkészülés része, hogy kitaláljuk, mit fog csinálni Jarno Trulli. A futamon képes kettészakítani az élmezőnyt, és aki mögötte ragad, annak elszállnak a győzelmi esélyei, aki azonban elé kerül, különösen jól jár" - fogalmazott Martin Whitmarsh, a McLaren igazgatója.
"Teljes mértékben egyetértek azzal, amit a McLarennél mondanak Trulliról, ha mögé kerül az ember, vége" - tette hozzá Nick Fry, a BAR csapatfőnöke. A brackleyiek úgy vélik, a Renault és a McLaren mögött ők számítanak harmadik számú csapatnak, míg a Toyota versenykörülmények között jócskán le van maradva. Ezt azonban cáfolják a kölniek, akiknek az idén először sikerült az élcsapatok közé verekedniük magukat.
"Aki azon sajnálkozik, hogy mögöttünk ragad, próbálkozzon keményebben. Bár a versenyen nem vagyunk elég gyorsak, az edzésen megszerzett rajthelyeinket kihasználva rendszeresen pontot szerzünk, azaz jól dolgozunk" - mondta Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazgatója. A szakember hozzátette: a hátsó gumik gyors kopása miatt lassúak az autóik a versenyeken, de Németországban a szabadedzéseken "formában tartják őket", így a versenyen is gyorsak lehetnek.
Alonso még nem szenvedett Trulli miatt, a vb-éllovas mindig jól jött ki a tavalyi csapattársa által előidézett "jelenségből". A spanyol tudja, hogy előbb-utóbb szembe kell néznie Räikkönennel, és készen is áll erre. "Büszke vagyok rá, hogy ő a legnagyobb ellenfelem, nincs nála jobb ebben a mezőnyben, ellene sokkal élvezetesebb a csata, mint mások ellen lenne. Keveset beszélünk egymással, de jóban vagyunk, tiszteljük egymást" - árulta el Alonso. ---- K ---- A