Az idei utolsó európai futamra készül a száguldó cirkusz - a monzai megméretés afféle jutalomjáték lesz a hazai pályán versenyző Ferrari és Michael Schumacher számára, hiszen miután a konstruktőri és az egyéni világbajnoki címet is begyűjtötték, otthon ünnepelhetnek.
Baumgartner Zsolt szerint az idény egyik legnehezebb versenye következik – mert ez más, mint a többi (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt szerint az idény egyik legnehezebb versenye következik – mert ez más, mint a többi (Fotó: Czagány Balázs)
Igaz, Bernie Ecclestone, a Formula-1 mindenható ura azért próbálja csillapítani a kedélyeket - megtiltotta például Michael Schumachernek, hogy Monzában azt a különleges baseballsapkát viselje, amelynek hét csillaga a pilóta hét világbajnoki címére utal. A Ferrari sztárját azonban ez egyáltalán nem keserítette el, fiestára készül Monzában. "Nem nagyon tudok jobb dolgot elképzelni, mint ami a hét végén ránk vár. Hazai futam úgy, hogy már mindkét világbajnoki cím a zsebünkben van… Ez csak egy hatalmas, tűzpiros bulit vonhat maga után" - mondta a német pilóta. Ecclestone szerint azonban Schumacher még nem tekinthető győztesnek. "Számomra Michael még nem világbajnok. Majd akkor válik azzá, amikor a nemzetközi szövetség, az FIA a szezon végén hivatalosan is elismeri annak" - mondta a brit üzletember a Sport Bild című német lapnak, s a magazin szerint ezért utasította Schumit, hogy egyelőre tekintsen el az új kiegészítő viselésétől. Ecclestone emlékeztetett az 1997-es idényre, amikor Michael Schumachert az FIA utólag kizárta a világbajnokságról, mert szándékosan nekihajtott a későbbi bajnok kanadai Jacques Villeneuve autójának. Nos, a kizárásra most viszonylag kevés esély van, mint ahogyan arra is, hogy a hét végén ne Ferrari-siker szülessen, és ezt nemcsak az a tény támasztja alá, hogy Monzában 15 elsőséggel a Ferrari az abszolút csúcstartó, hanem az is, hogy tavaly Michael Schumacher, tavalyelőtt Rubens Barrichello ünnepelhetett a dobogó felső fokán az olasz viadal végén. A vetélytársak persze nem készülhetnek feltett kézzel a hétvégére: Kimi Räikkönen például nagyon bízik abban, hogy a legutóbbi belga futamhoz hasonlóan ismét ő ünnepelhet a leintés után. A "Jégembernek" is becézett finn ifjú arra alapozza a reményeit, hogy legutóbb remekül ment az autója, sőt, a leggyorsabb köridő is az övé volt. Az viszont intő jel, hogy Räikkönen korábban dobogóra sem állhatott Monzában.
Jenson Button is nagyon szeretne már a pódiumon győztesként pezsgőzni, ám ez jelen körülmények között nem tűnik túl könnyűnek. A fiatal angol pilóta ugyanis két csapat háborújának kereszttüzében áll, és nem tudni, melyik fél lesz a győztes. Button a maga részéről a Williamsnek szurkol, amelyhez vissza akar térni a BAR-istállónál eltöltött évek után, David Richards csapatfőnöknek azonban egyáltalán nem tetszik ez az ötlet, mert szerinte neki van opciója a versenyzőre. Ragaszkodik hozzá, viszont nem hajlandó tárgyalni vele a pluszpénzekről, az igényeiről - legalábbis ezt mondja a 24 éves brit, aki most már ragaszkodik a Williamshez, amelynél 2000-ben a pályafutását elkezdte. "A Formula-1-es szerződésekkel foglalkozó testület megérti majd, miért akarok elmenni - mondta Button. - A BAR-ral volt egy kétéves szerződésem, amelynek eleget tettem, és jó munkát végeztem. Biztos, hogy jövőre jó éve lesz a csapatnak, de most mennem kell." Baumgartner Zsolt jövőjéről továbbra sincs semmi konkrétum, csak annyi: folynak a tárgyalások. Maga a pilóta azonban nem akar foglalkozni ezzel a kérdéssel, pillanatnyilag a Minardi a legfontosabb számára, amely a Ferrarihoz hasonlóan hazai pályán versenyez a hét végén. A múlt heti tesztek óta a magyar fiú nem is tért haza Olaszországból, amikor telefonon utolértük, éppen a kínai pályát tanulgatta szimulátoron - méghozzá a saját neve alatt, a saját autójával. A csapat ugyanis megkapta a legújabb Playstationt, amelyen már a kínai ring kanyarjait is lehet gyakorolni. Persze egyelőre Zsolt számára is a monzai viadal a legfontosabb. "Ez lesz az idény leggyorsabb és egyben legnehezebb versenye - mondta a minardis magyar. - A pálya megviseli a fékeket, és rendkívül nehéz rá beállítani az autót, azért is engedik, hogy egy héttel a futam előtt teszteljünk itt. Az olasz futam ritmusa és tempója különbözik az összes többitől, emiatt szükséges a külön ráhangolódás." Zsolt azt is hozzátette: elégedettek a teszt eredményeivel, nem voltak messze a Jordanektől, és az öt másodpercnyi különbséget még le is lehet dolgozni a versenyhétvégén. S hogy mit jelent a hazai verseny? Mindenekelőtt sokkal több vendéget, sokkal több programot, úgyhogy ez eléggé kifárasztja a csapat személyzetét, a szerelőknek viszont sokkal jobb dolguk van ezen a hétvégén, hiszen nem kell utazgatniuk, mindenki otthonról mehet a pályára. Rá is fért a fiúkra a néhány napos pluszpihenő, mert a belga futam után bizony volt dolguk bőven. Bruni szombati és vasárnapi balesete következtében ugyanis jó néhány alkatrészt kellett gyártatni. Zsolt kocsija kevésbé tört össze (pedig a Buttonnal való ütközés félelmetes látványt nyújtott), úgyhogy a teszten is azt használták. ---- E ---- &