A hatszoros világbajnok Michael Schumacher a harmadik idei futamon is magabiztosan szerezte meg a győzelmet. A pályafutása során 73-adszor diadalmaskodó német mellett csapattársa, Rubens Barrichello és a sorozatban másodszor bronzérmes Jenson Button állhatott a dobogóra Szahírban, a Formula1 történetének első közel-keleti versenyén. Baumgartner Zsolt 13 körrel a vége előtt motorhiba miatt feladta a viadalt.
Michael Schumacher (elöl) már megint leiskolázta a mezônyt – vajon mikor gyôzi le valaki?
Michael Schumacher (elöl) már megint leiskolázta a mezônyt – vajon mikor gyôzi le valaki?
Bahreinben, a sivatag közepén vasárnapra virradóra váratlanul leesett az eső, és napközben is felhős maradt az ég. A verseny előtt így a levegő és az aszfalt jóval alacsonyabb hőmérsékletű volt, mint pénteken és szombaton, előbbi a korábbi 31-35 fok helyett 24 fokos volt, míg a pálya felülete 50-54 helyett 30. Ezek az adatok kísértetiesen hasonlítottak a melbourne-iekre, azaz a Ferrari dominanciáját jövendölték. A verseny folyamán a felhők a pálya fölött maradtak, így bár a levegő felmelegedett 32 fokosra, a napsugarak nem érték a pályafelületet, és az nem melegedett tovább.
Zsolt leghátul
Amikor a pilóták a rajtrácsra sorakoztak, kiderült, hogy Baumgartner Zsolt nem a 19., hanem a 20. rajtkockáról startol, mert bár ugyanúgy motort cserélt, mint Kimi Räikkönen, ő később tette ezt, így a büntetést is később szabták ki. A felvezető kör elején a finn McLaren-Mercedese csak nagy nehezen indult el, míg Gianmaria Bruni Minardi-Cosworthja meg sem mozdult. Az olaszt a boxba tolták, ahonnan csak háromkörös hátránynyal tudott elrajtolni. Közben elöl a két Ferrari az Ausztrál Nagydíjon látottakhoz hasonlóan leiskolázta a mezőnyt. A duó számára talán csak a rajt jelentett némi problémát, de a blokkolásos fékezések után kiválóan védték ívüket, a többieknek esélyük sem volt az előzésre. Michael Schumacher pedig a hatodik kör után kilenc másodpercre növelte előnyét a harmadik helyen haladó Juan Pablo Montoyához képest. A különbségek az első boxkiállásokig rohamosan nőttek, aztán a kilencedik körben elérkező első szervizkör után lassan tovább fokozódtak.
Könnyed siker
Michael Schumacher első helye egy pillanatig sem forgott veszélyben, mint ahogy Rubens Barrichello második pozíciójához sem férhetett kétség. A két versenyző a verseny végére ki is engedhetett, Schumi olyannyira lelassított, hogy a jegyzőkönyvben csupán 1.3 másodperces különbséget találunk közte és Rubinho között. Pedig néhány körrel a vége előtt az még több mint tíz másodperc volt. A szoros befutó tehát nem tükrözte a bahreini egyhangúságot, az első közel-keleti verseny élcsoportjában kifejezetten unalmas körözés zajlott. A harmadik helyért sem folyt különösebb küzdelem, Montoya magabiztosan tartotta pozícióját, mígnem autójában rakoncátlankodni kezdett a váltó és a hidraulika, így lelassult. Az utolsó körökben ezért Jenson Button, Jarno Trulli, majd a többiek is megelőzték, és csak a 13. lett – a célba érés után pedig le is állt a célegyenesben. A bronzérem így Button ölébe hullt, a BAR brit pilótája Sepang után ismét dobogóra állhatott, igaz, itt a helyi szokások miatt pezsgő helyett szénsavas üdítővel ünnepelt a két ferraris társaságában. Ráadásul még gazdagabb is lett az egyedi bahreini trófeával, amelyet a szahíri főépületről mintáztak (igaz, szemetesládának sem lenne utolsó). Button a rajt után még csak a hetedik volt, de előtte Szato Takuma összeütközött Ralf Schumacherrel, így a német visszaesett a mezőny utolsó harmadába. Az angol felzárkózását csapattársa, Szato egy hibával segítette: az egyik kanyart elméretezte, és a kerékvető kövön tönkrement az első légterelője, amelyet ki kellett cserélni. Button megelőzte, mint ahogy a harmadik boxkiállások során Trullit is, és már csak Montoya volt előtte… Trulli lett a negyedik, Szato, aki fantasztikus manőverrel utasította maga mögé David Coulthardot, az ötödik. A japán a végén nagy nehezen tartotta fel a hátsó sorokból feljövő Fernando Alonsót, aki a 16. helyről rajtolva végül a hatodik lett. Ralf Schumachernek meg kellett elégednie a hetedik pozícióval, míg az agresszív stílusú Mark Webber megszerezte idei első pontját. A McLaren-istálló nagyon rossz hétvégét zárt, sem Coulthard, sem Räikkönen nem fejezte be a versenyt. Mi több, a finn McLaren-Mercedese a nyolcadik körben óriási lángokban izzva állt a pálya szélére. A tavalyi vb-ezüstérmes mindhárom eddigi versenyt motorhiba miatt adta fel, Bahreinben pedig két Mercedes-erőforrást is "kivégzett". Coulthard a verseny hajrájában állt ki, egy nem tervezett szervizelést követően.
Csak hárman estek ki
A két mclarenes mellett Baumgartner Zsolt is feladta a futamot, az utolsó előtti helyet addig tartó honfitársunk 44 kör megtétele után, kétkörös hátrányban állította a pálya szélére füstölgő Minardi-Cosworthját. A futam előtt a homok miatt rengeteg kiesést jósoltak, nagyon meglepő, hogy végül 17 versenyző is célba tudott érni. A versenybíróknak bőven akadt feladatuk a verseny után, Ralf Schumacher és Szato Takuma ütközése mellett Barrichello és Trulli boxutcában történt esetét is vizsgálni kezdték. A brazilt az első kerékcseréje után elengedte a Ferrari-istálló, pedig éppen érkezett Trulli, és a két versenyző majdnem összeütközött. Ralfnak egyébként nem csak Szatóval gyűlt meg a baja, az egyik boxkiállásánál elütötte néhány szerelőjét, szerencsére senkinek sem esett baja. Az élmezőnyt leszámítva tehát eseménydús és olykor izgalmas volt a viadal, összességében jól mutatkozott be a Bahreini Nagydíj a Formula–1-ben. ---- H ---- &