Michael Schumachert a Michelin gumiknak, azaz a Ferrari legnagyobb ellenfeleinek kedvező forróság sem tudta meggátolni idei második pole pozíciójának megszerzésében. A 6. Malajziai Nagydíj szombati hivatalos időmérő edzésén a hatszoros világbajnoknak az ötvenfokosnál melegebb aszfalton is sikerült megszereznie immár 57. rajtelsőségét, és csapattársa, Rubens Barrichello is a legjobbak között volt a brazil a harmadik rajtkockáról indulhat. A két Ferrari közé azonban nem a Williams-BMW-k, McLaren-Mercedesek, Renault-k vagy BAR-Hondák egyike férkőzött be, hanem Mark Webber a Jaguar-Cosworthtal. Az időmérő edzés első menete után még a Renault-k vezettek, de amikor igazán számított, Jarno Trulli a nyolcadik lett, míg Fernando Alonso aki a részideje alapján az első két sor valamelyikébe került volna kicsúszott. Baumgartner Zsolt, akárcsak Ausztráliában, Malajziában is a 17. helyről rajtolhat.
Schumacher csattanós választ adott azoknak, akik kételkedtek benne, hogy a világbajnok Malajziában is a mezôny fölé emelkedik
Michael Schumachernek szombat délelőtt nem volt ellenfele Sepangban, a Ferrari németje a pénteken Kimi Räikkönen ellen elszenvedett "vereségért" alaposan törlesztett. Az első háromnegyed órában nyolc tizedmásodpercet vert a hozzá legközelebb kerülő Fernando Alonsóra, és a második szombati szabadedzésen is megtartotta első helyét a felzárkózó Williams-BMW-k előtt. Ám ahogy melegedett az aszfalt, úgy lettek egyre gyorsabbak a michelinesek, és ez nem ígért sok jót a Ferrari számára. A hivatalos időmérő első menetében Michael Schumacher és Rubens Barrichello jókora verést kapott Alonsótól, így igazolódni látszott a gumikra vonatkozó tétel. Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya azonban közel sem tudott olyan gyorsan menni, mint a vörös vagy kék-sárga négykerekűk, a Williams-csapat folytatta Melbourne-ben látott szenvedését. A grove-iakkal ellentétben Jarno Trulli, Mark Webber és Räikkönen kiválóan autózott, valamennyien be tudtak kerülni a Ferrarik közé, sőt, Trulli Alonsóhoz hasonlóan jócskán megelőzte a maranellóiakat. Úgy tűnt, verhetők a Ferrarik, de rövidesen kezdődött a második forduló. A Williams-BMW-k ekkorra már valamelyest magukra találtak, Montoya és Ralf Schumacher csak Barrichello megjelenésekor kezdhetett aggódni a kék-fehér autó gyenge teljesítménye miatt. A brazilt azonban azonnal letaszította az élről Webber és a Jaguar-Cosworth. Az ausztrál pilótától várták a legkevésbé, hogy beleszóljon a nagyok küzdelmeibe, de Webber megtartotta jó szokását tavalyról, és az idén is "hallatta a hangját". Webber produkciója után úgy tűnt, Räikkönen és a két Renault magát Schumit is könnyedén elintézi, de a német csúcsköre után a finn az ötödik, Trulli a nyolcadik helyre esett vissza. Alonso mindkettőjüknél gyorsabb volt (igaz, Schumi idejének megjavítására még így sem volt esélye), de az utolsó előtti kanyarban kicsúszott, és a kavicságyban zárta a tréninget. Így járt Szato Takuma is, aki korábban szintén a sóderben végezte, és miatta kis időre fel is függesztették a száguldást. A BAR japánja és a Renault spanyolja emiatt a rajtrács utolsó két helyére került. Hogy mégis lesz mögöttük valaki, az Giorgio Pantanónak és a Jordan-istállónak köszönhető. Az olasz pilóta nem tudott elindulni az első felvonásban, míg a másodikban a tartalék autót használta – új motorral. Emiatt pedig életbe lépett a tíz rajthelyes viszszasorolás szabálya, ami a 18. Pantano esetében két pozíció elvesztésével járt. Szato kicsúszása után Montoya jött, a kolumbiait különösebben nem zavarta meg a közjáték, hiszen megelőzte csapattársát, Ralf Schumit, és a negyedik rajthelyet szerezte meg. Mögüle Räikkönen indulhat, a finn autója sokkal jobbnak tűnik, mint Melbourne-ben, igaz, a Ferrarik ellen még ez is kevés. A Scuderia autói ezúttal is faképnél hagyhatják a mezőnyt, akárcsak Ausztráliában. Ez nagyban Webberen múlhat, ha az ausztrál ugyanolyan gyatrán rajtol, mint hazájában, nem sok ellenállásba fognak ütközni a "vörösök". A Scuderia "fiókcsapatánál" még mindig a feje tetején áll minden, Felipe Massa ezúttal is leiskolázta Giancarlo Fisichellát, aki ha így folytatja, örökre lemondhat valamelyik nagycsapat ajánlatáról. A Toyotánál is a brazil a jobb, Cristiano da Matta igen reménykeltő teljesítménnyel szerezte meg a tizedik rajthelyet. A Jordannél megdöbbentő különbség alakult ki a két versenyző között, de Pantano számára mentő körülmény, hogy a Nick Heidfeldénél három és fél másodperccel gyengébb idejét – amelyet később a fenti okok miatt elvettek tőle – a tartalék autóval érte el.