Számításaink szerint

Vágólapra másolva!
2002.11.08. 22:22
Címkék
n A Williams, simán megnyerve a McLaren elleni, második helyért folyó párharcot, öt év után ismét a százpontos határ közelébe (92) került. Ez sem teszi azonban elégedetté a grove-iakat, akik immáron a harmadik éve használják a BMW erőműveit. (Csak összehasonlításként: a team 1989 és 1997 között Renault-motorral versenyezve ötször lett csapatvilágbajnok, és csak az első két idényében nem szerzett száznál több pontot.) Azokat a bajor erőforrásokat, amelyek Ralf Schumachert csupán kétszer, Juan Pablo Montoyát pedig csak négyszer hagyták cserben a szezonban. A BMW a megbízhatóság tekintetében már majdnem utolérte a Ferrarit!n A győzelmeket számlálva ugyanakkor mérföldnyi a Ferrari–Williams távolság, mert amíg az olaszok 15-ször diadalmaskodtak, az angolok egyszer. Az az egyetlen siker a (tavaly három futamot is megnyerő) Schumacher öcs nevéhez fűződik, aki Malajziában utasította maga mögé a mezőnyt. Azon a viadalon ráadásul a második helyet is a Williams szerezte meg, így majdnem hat esztendő elteltével, az 1996-os portugáliai Villeneuve, Hill dupla elsőség után ismét kettős győzelmet arathatott.n A sötétkék-fehér autóknak sokkal jobban ment az edzéseken, amelyeken hétszer bizonyultak a leggyorsabbnak. Az egyes szám használata azonban korrektebb lenne ezúttal, hiszen a nevezett pole pozíciókat Montoya egymaga gyűjtötte be. A kolumbiai, aki már tavaly is háromszor pole-ozott, a Brazil GP-t követően kis szünetet tartott, majd a Monacói és a Francia GP között mesterötöst ért el az időmérők során. A franciaországi volt a 28. hivatalos tréningje – ilyen korán még a 65 pole-lal világcsúcstartó Ayrton Senna sem lett edzéselső sorozatban ötször! (A brazilnak a 69. edzésén sikerült ez a bravúr.)n A 65 pontos McLaren legutóbb öt évvel ezelőtt került száz egység alá, akkor két ponttal kevesebbet szerzett, mint az idén (1998-tól sorrendben 156, 124, 152 és 102 pont került a wokingiak neve mellé). Az 1997-es esztendőben azonban háromszor több győzelmet arattak az ezüst nyilak – Coulthard kétszer, Häkkinen egyszer diadalmaskodott –, mint ebben az idényben, amikor csak David Coulthard találkozott elsőként a kockás zászlóval Monte-Carlóban. Ez utóbbi elsőség volt a McLaren történetének 135. F1-es futamsikere.n A McLaren-Mercedes legjobb versenye mégsem a Monacói GP, hanem a Francia Nagydíj volt, amelyet Kimi Räikkönen kishíján megnyert. A végül második finn mögött DC futott célba harmadikként – az idényben ekkor került be először és utoljára mindkét mercedeses az első három közé. Ennek – többek között – az volt az oka, hogy a McLarenektől elpártolt a szerencse: összesen 14-szer szenvedtek balesetet vagy mondta föl motorjuk a szolgálatot. A fiatal Räikkönen tízszer ballagott be idő előtt a boxba, ezzel – Olivier Panisszal (BAR) és Eddie Irvinenal (Jaguar) karöltve – ranglistautolsó.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik