ZSOLDOS BARNA
2022.07.28 23:40 Frissítve: 2022.07.29 22:49

Történelmi váltópont – Zsoldos Barna jegyzete

 

Az idén futják a Formula–1-es világbajnokság 73. idényét, amely hazánk szempontjából történelmi váltópontot jelent, hiszen a hétvégén már a 37. Magyar Nagydíj következik. Ez alapján nem nehéz kiszámolni, hogy az 1950 óta íródó F1-históriában vasárnap már több lesz az olyan idény, amelyben rendeztek versenyt a Hungaroringen, mint amelyben nem. Az évtizedek során tehát szerves részei lettünk a Formula–1-nek, amely ráadásul mind gazdasági, mind népszerűségi szempontból az új aranykorát éli.

Az első, 1986-os Magyar Nagydíj óta elképesztően sokat változott a világ és vele együtt az F1 is, mégis úgy alakult, hogy a mindenkori illetékesek fontosnak, sőt, olykor szívügyüknek tekintették a rangos verseny megtartását. Pedig a kezdeti lelkesedés után bizony akadtak nehéz évek jegyértékesítési problémákkal és masszívan veszteséges mutatókkal, ám amíg a kormányok jöttek-mentek, a Magyar Nagydíj végig maradt. A kritikusabb időszakban sokak szerint csak a sorozat akkori irányítója, Bernie Ecclestone jóindulatán múlt a folytatás, de ahogy teltek-múltak az évek, valahogy mindig ott volt a Hungaroring a versenynaptárban.

Persze ne legyünk álnaivak: a sorozat népszerűségének növekedése minden eddiginél erősebb tárgyalási helyzetbe hozza az F1 vezetőit a helyszínekkel szemben, amelyeknek nagyon mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a rendezésért cserébe. Innentől kezdve pedig mindenkinek be kell vetnie a legerősebb ütőkártyáit, és saját hozzáadott értékeit hangsúlyoznia kizárólag a pénzzel szemben. Biztató jel, hogy a világbajnoki címvédő és jelenlegi éllovas Max Verstappen már nyilvánosan is kiállt a történelmi futamok mellett az újonnan csatlakozó, többnyire városi helyszínekkel szemben, hiszen a Magyar Nagydíj most már tényleg minden szempontból a klasszikusok közé tartozik.

Bár figyelve az F1 „keménykedését” Monacóval és Spával, ezek a pályák sem engedhetnek meg maguknak mindent, de például Monza és Silverstone a jogdíjat illetően mindig nagyon hatékonyan lobbizik kiemelt státusával. Csaknem négy évtized megszakítás nélküli jelenlét és az idei történelmi váltópont után a Hungaroring is ezt a példát követheti, hogy a hosszú távú F1-es jövő biztossá tétele ne pusztán pénzkérdés legyen.

A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja!

2023.01.09 14:52:32

F1 nemzetisport.hu

Pályafutása során 10 egyéni és ugyanennyi konstruktőri vb-címben játszott központi szerepet.

2022.11.20 11:59:53

F1 nemzetisport.hu

A monacóinak remek futama volt Abu-Dzabiban, és sikerült megszereznie az egyéni második helyet.

2022.11.19 13:00:10

F1 nemzetisport.hu

A holland 228 ezreddel előzte meg Pérezt; míg a Mercedes az ötödik és a hatodik helyet foglalta el.

2022.11.19 11:00:11

F1 nemzetisport.hu

A mexikóit a csapattárs és a két Mercedes követte, míg a Ferrari top 5-ön kívül a harmadik edzésen.

2022.11.18 13:29:06

F1 nemzetisport.hu

A holland 341 ezreddel előzte meg Russellt, míg a harmadik helyen Leclerc zárt.