Lauda: Alonso egy jellemtelen figura!

Vágólapra másolva!
2010.07.26. 11:00
null
Fernando Alonso újabb futamgyőzelmet húzott be (Fotó: Action Images)
Heves indulatokat váltott ki a Ferrari döntése, mely szerint az addig szinte végig vezető Felipe Massának el kellett engednie csapattársát, a vb-pontversenyben jobban álló Fernando Alonsót a tegnapi Német Nagydíjon. A spanyol végül megnyerte a futamot, de a döntés miatt a sportág több ismert személyisége is hevesen kritizálta a maranellói istállót.

„Ez a leghihetetlenebb dolog, ami valaha történt a Formula–1-ben. Azt a kárt, amelyet ez az eset a sportágnak okozott, többé nem lehet helyrehozni. Fernando hülyeségeket beszélt. Hogy miért próbálja így eladni az esetet, számomra érthetetlen. Még soha életemben nem hallottam valakit ilyen baromságokat beszélni. Ez az Alonso jellemtelen egy figura” – dühöngött Niki Lauda, a Ferrari korábbi háromszoros világbajnok pilótája. Az osztrák klasszishoz hasonló véleményen volt Eddie Jordan is.

KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

„A Ferrari elvette tőlünk az esélyt, hogy lássuk a két pilóta vérre menő csatáját. A Ferrarinak szégyellnie kellene magát! Teljesen egyértelmű csapatutasítás volt. Én csalásnak tartom, amit csináltak. Mindkét autót ki kellett volna zárni" – vélekedett a korábbi csapatfőnök, aki jelenleg a BBC szakértőjeként dolgozik.

„A Ferrari kettős győzelmet aratott, de ezzel a csapatutasítással saját maga rombolta le ezt a teljesítményt. Ugyanis ez csapatutasítás volt. Ha az ember elengedi a csapattársát, mert az gyorsabb nála, vagy más stratégiával versenyez, vagy más gumikat használ, az taktika, de ha utasítják rá, hogy engedje el a másikat, az már kemény dolog" – vélekedett Marc Surer, a Sky Formula–1-es szakírója.

Akadt azonban olyan is, aki védte a Ferrari döntését. Michael Schumacher a futam után elmondta, semmi kivetnivalót nem talál az olasz istálló döntésében, és Martin Brundle, korábbi F1-es pilóta is helyénvalónak találta az utasítást.

„Ha csapatfőnök lennék, én is ugyanígy döntöttem volna. 2002-ben Ausztriában nem volt szükséges, mert Michael Schumacher utcahosszal vezetett a világbajnoki pontversenyben. Tegnap azonban szükség volt rá. A Ferrarinak volt néhány nehezebb futama, most muszáj Alonsót visszahozniuk a versenybe" – vélekedett Brundle.

Az eset miatt a Ferrarit 100 000 dolláros bírság megfizetésére kötelezték a Német Nagydíj versenybírái, de az ügy nem ér véget ennyivel. A következőkben az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) is megvizsgálja az esetet, és dönt arról, hogy további büntetésekkel sújtja-e a maranellóiakat.

KATTINTSON A KÉPRE, ADJON ESÉLYT MAGÁNAK A NYERÉSRE!
KATTINTSON A KÉPRE, ADJON ESÉLYT MAGÁNAK A NYERÉSRE!

 

Legfrissebb hírek

„Elég sokáig tartott, nem igaz?” – Hülkenberg 15 év és 239 nagydíj után először ünnepelt a dobogón

F1
8 órája

Kettős McLaren-siker és Hülkenberg-dobogó a kaotikus Brit Nagydíjon

F1
13 órája

F1 75: tragikus idény legnehezebb versenyén brillírozott Jackie Stewart

F1
19 órája

„Kib.szottul sz.r vagyok!” – Leclerc dühöngött az időmérő után

F1
2025.07.05. 21:25

„Voltak pillanatok, amikor csak vakartuk a fejünket” – a McLaren az időmérőn elbukott, de a versenyen nyerne

F1
2025.07.05. 20:26

Verstappen ellopta a show-t Silverstone-ban, az övé a pole pozíció az izgalmas időmérőn

F1
2025.07.05. 15:31

Bearman 10 rajthelyes büntetést kapott az autótörése után – hivatalos

F1
2025.07.05. 15:18

F, mint Formula, F, mint Fairytale – kritikánk az F1-ről, a nyár slágerfilmjéről

F1
2025.07.05. 13:57
Ezek is érdekelhetik