Kiscsapatok szép emlékű pilótákkal a Magyar Nagydíjon

Vágólapra másolva!
2012.07.24. 15:02
null
A 2008-as Magyar Nagydíj dobogója: Timo Glock (balra) és Heikki Kovalainen (középen) a csúcson (Fotó: Reuters)
A Magyar Nagydíjra általában örömmel érkezik a Formula–1-es mezőny, és nemcsak azért, mert ezt követően hosszú nyári szünet vár rá. Itt még a kiscsapatok is szívesen versenyeznek, a pontszerzésre esélytelen gárdák mindegyikében van egy versenyző, aki a Hungaroringen érte el eddigi legjobb eredményét – ami Heikki Kovalainen esetében győzelem volt.

A Magyar Nagydíj nevezési listáján hét korábbi győztes található, egyiküknek biztosan nem lesz esélye arra, hogy 2012-ben újra nyerjen: a 2008-as futamot a McLaren-Mercedesszel megnyerő Heikki Kovalainen számára a Caterham volánjánál a pontszerzés is elérhetetlennek tűnik.

„Nagyon jó emlékeim vannak a Magyar Nagydíjról, s nemcsak a győzelmem miatt, hanem azért is, mert évről évre rengeteg finn szurkoló jön el a versenyre – mondta Kovalainen. – Nagyon technikás a pálya, az első szektor az egyeneseké, a másodikban gyors, de szűk kanyarok követik egymást, itt lehet a legtöbb időt nyerni vagy veszíteni, míg az utolsó szakaszt a lassú, száznyolcvan fokos visszafordítók uralják. A kocsi beállítása nehéz, mert teljesen más az aszfalt pénteken, mint vasárnap, és a versenyen nem azokra a tulajdonságokra lesz szükség, mint az első napon a poros pályán.”

Csapattársa, Vitalij Petrov 2010-ben a Renault pilótájaként hazánkban verte meg először Robert Kubicát az időmérőn és a versenyen is, ezért szintén kedves számára a pálya.

„Kedves nekem ez a helyszín, két éve ötödik lettem itt, és az időmérőn meg tudtam verni Robertet, míg szintén Magyarországhoz fűződik első F3000-es sikerem. Nagy szükségem van a jó eredményre az augusztusi szünet előtt” – mondta Petrov.

A Marussiánál Timo Glock 2008-ban szintén itt érte el pályafutása legjobb eredményét, második lett Heikki Kovalainen mögött a Toyotával. Egy évre rá hatodik lett, azóta a Virginnel, illetve a Marussiával esélytelen hasonló eredményekre.

„Mindig is különös érzésekkel jöttem a Magyar Nagydíjra, amelyet szinte a második hazai versenyemnek tekinthetek. Sokan szurkolnak nekem, különösen kétezer-nyolc óta, amikor először állhattam dobogóra a Formula–1-ben. Minden alkalommal nagy várakozásokkal tekintek a verseny elé, mivel gyorsan megszokom a pályát, és ezért élvezem rajta a futamot” – mondta Glock.

Charles Pic tavaly a GP2-es mezőnyben második lett a fő versenyen a Hungaroringen, s számára azért is kedves lehet hazánk, mert Illés Tamás egykori autóversenyző, ma műrepülő a nevelőapja.

„Pozitív érzésekkel hagytam el Hockenheimet, megnyugtató, hogy az újításoknak köszönhetően megbízhatóan teljesített az autó Silverstone-ban és Németországban. Emiatt örülök neki, hogy egyből megyünk Magyarországra, hiszen frissek az élményeink, és meg tudjuk nézni, hogyan viselkedik a kocsi egy más típusú pályán. Az eddigi négy alkalommal kifejezetten élveztem a versenyeket a Hungaroringen, amikor más sorozatokban álltam rajthoz. Tavaly a GP2-ben is jól teljesítettem, érzem a pályát, ami mindig sokat segít. Ezután az egész csapat megérdemli a szabadságot, amelyen rápihenhet a szezon hátralévő, hosszú utazásokat igénylő futamaira, remélem, újabb jó versenyt zárunk ezen a hétvégén” – mondta Pic.

A HRT-nél Pedro de la Rosa mondhatja el magáról, hogy a Hungaroringen érte el legjobb eredményét: 2006-ban Juan Pablo Montoya helyére beugorva a kaotikus futamon a 2. helyen ért célba a McLaren-Mercedesszel. Két éve a Sauberrel hetedik lett hazánkban, Mogyoródon hetedik futamának ötödik különböző csapatával vág neki (az Arrows-zal és a Jaguarral is indult hazánkban).

Pedro de la Rosa a HRT-vel
Pedro de la Rosa a HRT-vel

„A Hungaroringet az épített Monte-Carlóként tartom számon, és a kétezer-hatban elért második helyezésem óta kifejezetten örömmel gondolok rá – mondta De la Rosa. – Az idei versenyt azért is nagyon várom, mert lassú kanyarjai miatt fekszik nekünk a pálya, és ugyanolyan jók lehetünk, mint Monacóban, és a Német GP is biztató volt.”

Narain Karthikeyan hét éve saját elmondása szerint addigi karrierje legmegerőltetőbb versenyét futotta a Hungaroringen, ahol azóta nem járt versenyzőként.

„Eddig csak egyszer versenyeztem a Hungaroringen, még kétezer-ötben, de arra jól emlékszem, hogy nagyon technikás pálya – mondta Karthikeyan. – Azóta eltelt hét év, teljes egészében újra kell tanulnom a pályát. A Német Nagydíj jól sikerült, ha a Hungaroringen is hasonló teljesítményre leszünk képesek, nyugodt lelkiismerettel mehetünk a nyári pihenőre.”

Az indiainak szüksége lesz a gondtalan szabadedzésekre, amelyek közül az elsőt ki kell hagynia, a csapattól ugyanis ismét lehetőséget kap Dani Clos tartalék pilóta.

A LEGUTÓBBI TÍZ MAGYAR NAGYDÍJ LEGJOBBJAI
1. 2. 3. pole pozíció leggyorsabb kör
2002 Barrichello M. Schumacher R. Schumacher Barrichello M. Schumacher
2003 Alonso Räikkönen Montoya
Alonso Montoya
2004 M. Schumacher Barrichello Alonso M. Schumacher M. Schumacher
2005 Räikkönen M. Schumacher R. Schumacher M. Schumacher Räikkönen
2006 Button De la Rosa Heidfeld Räikkönen Massa
2007 Hamilton Räikkönen Heidfeld Hamilton Räikkönen
2008 Kovalainen Glock Räikkönen Hamilton Räikkönen
2009 Hamilton Räikkönen Webber Alonso Webber
2010 Webber Alonso Vettel Vettel Vettel
2011 Button Vettel Alonso Vettel Massa
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik