F1: Vettel nem unalmas többé, új színt hozott - Lauda

Vágólapra másolva!
2015.03.30. 12:14
Ferrari is back – hallottuk Sebastian Vettel rádióbeszélgetését az F1-es Malajziai Nagydíj leintése után. Hogy ez a visszatérés a csúcsra végleges-e, még a Ferrarinál is kétségbe vonják, mert tisztában vannak vele, hogy a forróság volt az egyik fő tényező a sikerben. Ám amikor a sivatagi versenyeket éjszaka rendezik, azon kell dolgozniuk, hogy hűvösebb időben is odaérjenek a Mercedesek mellé. Niki Lauda szerint Bernie Ecclestone rosszul időzítette Vettel kritizálását, mert a német már nem unalmas.

A Malajziai Nagydíj hétvégéje előtt Bernie Ecclestone, az F1 gazdasági vezetője „megtalálta” Sebastian Vettelt, akit négy világbajnoki címe ellenére unalmasnak tart, szerinte nem tesz eleget a sportág népszerűsítéséért, csak beül az autóba, és vezet. Ellenpéldaként Lewis Hamiltont hozta fel, aki szabad idejében kosztümös, piros szőnyeges rendezvényekre jár, és mutogatja magát a nagyvilág előtt.

Niki Lauda amondó, Vettel azzal, hogy megnyerte a két Mercedes előtt a Malajziai Nagydíjat, máris megtette a magáét az F1 népszerűsítése érdekében.

„Úgy hallottam, Bernie a hét végén Sebastianra panaszkodott, mert szerinte túl unalmas. Azt hiszem, Bernie nem mondhat ilyet ezentúl, Vettel nem unalmas többé, ezzel a győzelmével ismét színt hozott a Formula–1-be, ami Bernie számára a legfontosabb – mondta Lauda. – A verseny után odamentem Maurizio Arrivabenéhez, és személyesen gratuláltam, mert igazi kihívóra leltünk a Ferrariban. Teljesen normális a sportban, hogy nem mindig alakul a kedved szerint a verseny, nem nyerhetsz mindig. A világ nem dőlt össze egy Vettel-győzelem után, hiszen az előző futamon kettős győzelmet arattunk, és most is mindkét pilótánk a dobogón állt. Ébresztőnek viszont nagyon is jó volt ez a verseny.”

A Mercedes nem különösebben esett kétségbe a Ferrari diadala után, hiszen Vettel sikere elsősorban a sepangi forróságnak volt köszönhető. Ezt James Allison, a Ferrari technikai igazgatója is elismerte.

„A sepangi aszfalt durva felületű, ráadásul ezen a versenyen nagyon forró volt, nagy szerencsénk volt, hogy a mi autónk kímélte rajta a legjobban a gumikat – mondta Allison. – Nem tudom, más problémája is volt-e a Mercedesnek, de tisztában vagyunk vele, hogy iszonyúan nehéz lesz hasonló eredményt elérni Kínában is.”

A Ferrarinál is tudják, hogy ilyen forró verseny nem lesz több az idén, esetleg a Magyar Nagydíjon közelítheti meg a 60 fokot az aszfalt hőmérséklete. A sivatagos környezetben (Bahrein, Abu-Dzabi), illetve az Egyenlítő környékén (Szingapúr) megrendezendő versenyek éjszaka lesznek, azokon sem várható 40 fokosnál melegebb aszfalt.

A Ferrari dolgozhat tovább, hogy más területeken is felzárkózzon a Mercedeshez, és akkor többször láthatjuk, hogy megszorongatják a Mercedest, amelynek a téli tesztek és az Ausztrál Nagydíj után szinte mindenki megelőlegezte a két világbajnoki címet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik