F1: még több izgalmat akarnak, jön a fordított rajtrács 2020-ban?

I. M.I. M.
Vágólapra másolva!
2019.09.24. 14:58
null
Jön a fordított rajtrács 2020-ban az F1-be? (Fotó: AFP)
Izgalmasabbá és még kiszámíthatatlanabbá szeretnék tenni a Formula–1-et, az elképzelésekről Ross Brawn ügyvezető igazgató nyilatkozott a hétvégi Szingapúri Nagydíjat követően.

 

Az elképzelés szerint a jelenlegi háromszakaszos időmérő helyett bizonyos versenyhétvégéken szombaton is egy futamot rendeznének, méghozzá úgy, hogy a rajtsorrendet a világbajnoki pontverseny állása szerint határoznák meg. Eszerint az aktuális éllovas az utolsó helyről indulna, a legkevesebb pontot gyűjtő az élről. Ez egy rövidített, úgynevezett sprintfutam lenne, és ennek a végeredménye határozná meg a vasárnapi főfutam rajtsorrendjét.

„Olvastam a versenyzők és szakértők nyilatkozatait. Szeretném tisztázni a helyzetet és elkerülni a félreértéseket: az időmérő megváltoztatásáról egyelőre csak beszélgetünk, hogy kipróbálnánk 2020-ban. Ezek tervek, amik a vasárnapi futamot hivatottak még izgalmasabbá tenni – idézi az ESPN Ross Brawnt. – Fontos hangsúlyozni, hogy csak tesztelésről van szó egyelőre, ami által jobbá tehetjük a sorozat jövőjét. Tisztában vagyunk vele, hogy az időmérő jelenlegi formátuma is izgalmas, de ami még fontosabb, hogy a hétvége csúcspontja, a futam a lehető legjobb legyen. Tanulmányozzuk a lehetőségét a fordított rajtsorrend bevezetésének, egyelőre csak néhány versenyhétvégében gondolkodunk a következő idényben. Stabil szakmai és technikai szabályozással 2020 a megfelelő időpont a változtatásra.”

„Döntés még nem született az ügyben, a részleteket dolgozzuk ki egyelőre, de a visszajelzések többnyire pozitívak. Megértem, hogy nem mindenkinek tetszik ez az elképzelés, de nem szabad félnünk a változástól, különben nem lépünk előre. Nem azért akarunk változtatni, hogy csak úgy változzon valami. Emelni akarjuk az F1 színvonalát, mert ha nem teszünk semmit, azzal inkább hátrafelé haladunk.”

A fordított rajtsorrend – ahogy Brawn is említette – a 2020-as versenynaptárban három-négy versenyhétvégét érinthet, de csak akkor vezetik be, ha az istállók egyhangúan hozzájárulnak. A csapatok kétségei a megnövekedett költségek, az abroncsok felhasználása és a motorhasználat, utóbbi kettőt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szabályozza.

Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Charles Leclerc is ellenezte a Szingapúri Nagydíj után az új tervezetet, a futamgyőztes német „baromságnak” nevezte.

Legfrissebb hírek

Az FIA elutasította a Red Bull óvását; Norris büntetést kapott – hivatalos

F1
6 órája

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
8 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
9 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
10 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
14 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
14 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
19 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
21 órája
Ezek is érdekelhetik