Alonso: A Ferrari világcsúcsot döntött szerelési sebességben

Vágólapra másolva!
2014.03.29. 14:02
null
Alonso és Kvjat egyetértett abban, hogy egyikük sem hibázott, el is maradt a büntetés (Fotó: Action Images)
Lewis Hamilton büszke rá, hogy Jim Clarkot utolérve a legtöbb rajtelsőséget szerző brit pilóta lett az F1 történetében, de igazán boldog akkor lesz, ha győzelemre váltja idei második pole pozícióját. Fernando Alonso szerint a Ferrari világcsúcsot döntött a felfüggesztés megjavításának gyorsaságával a Malajziai Nagydíj időmérőjének második szakaszában. Abban végül mindenki egyetértett, hogy Danyiil Kvjattal történt ütközése versenybaleset volt, egyiküket sem büntették meg. Valtteri Bottast viszont három rajthellyel hátrébb sorolták Daniel Ricciardo feltartásáért.

Lewis Hamilton megint uralta az esős időmérő edzést, és újabb pole pozíciójával utolérte az örökranglista 4. helyén Jim Clarkot és Alain Prostot. Clark éppen 50 éve lett brit rekorder, a 33., utolsó rajtelsőségét 1968-ban szerezte meg.

„Hihetetlen, hogy idáig jutottam, nem hittem benne, hogy erre is büszke lehetek egyszer” – mondta Hamilton, aki persze elsősorban azzal foglalkozik, hogy rajtelsőségét győzelemre váltsa, és a melbourne-i kiesése után végre az ő neve mellett is legyen jó néhány világbajnoki pont.

„Nagyon elégedett vagyok a hétvégével, elképesztő volt az időmérő. Elképesztő volt az eső, rengeteg víz állt a pályán, semmit sem lehetett látni, azt sem, merre kanyarodik az út, mikor következik a kanyar. Az utolsó mért körömet inkább be sem fejeztem – mondta Hamilton. – Nekem és a csapatnak is az a legfontosabb, hogy a versenyen pontokat szerezzünk. Jó lehetőség előtt állok, fantasztikus az autó, nagyon remélem, hogy eljutok a célig.”

Az Ausztráliában szintén kieső Sebastian Vettel az első rajtsorból indulhat, pedig az edzés elején úgy tűnt, nincs minden rendben a Red Bull-Renault-val.

„Kicsit felment a pulzusom, amikor azt mondták az időmérő elején, hogy menjek a boxba, mert valami nem jó. Aztán amikor újraindítottuk a kocsit, megszűnt a probléma, és mehettem az utamra – mondta Vettel. – Jó volt vezetni az esőben, de a harmadik szakasz nem volt tökéletes. Jó lett volna még egy kört kezdeni, hiszen többször is hibáztam itt is, ott is. Ám végül pont nem fért bele az időbe, de örülök, mert a tiszta oldalról indulok.”

Nico Rosbergnek két hete szerencsét hozott a harmadik rajtkocka, de elismerte, hogy nem volt elég magabiztos a vizes pályán.

„Az esőgumikon nem éreztem annyira az autót, a fékezési pontokban bizonytalan voltam. A harmadik rajthely így is szép eredmény, azt sem tudjuk, milyen lesz vasárnap az idő” – mondta Rosberg, aki az edzés végén helyet hagyott maga előtt, hogy megkezdje mért körét, s ezzel feltartotta maga mögött Vettelt. Az esetet szóvá is tette Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
1. Hamilton Mercedes
2. Vettel Red Bull-Renault
3. Rosberg Mercedes
4. Alonso Ferrari
5. Ricciardo Red Bull-Renault
6. Räikkönen Ferrari
7. Hülkenberg Force India-Mercedes
8. Magnussen McLaren-Mercedes
9. Vergne Toro Rosso-Renault
10. Button McLaren-Mercedes
11. Kvjat Toro Rosso-Renault
12. Gutiérrez Sauber-Ferrari
13. Massa Williams-Mercedes
14. Pérez Force India-Mercedes
15. Grosjean Lotus-Renault
16. Maldonado Lotus-Renault
17. Sutil Sauber-Ferrari
18. Bottas* Williams-Mercedes
19. Bianchi Marussia-Ferrari
20. Kobajasi Caterham-Renault
21. Chilton Marussia-Ferrari
22. Ericsson Caterham-Renault
*Három rajthelyes büntetés Ricciardo feltartásáért

A negyedik rajtkockát megszerző Fernando Alonsónak óriási mázlija volt, hogy egyáltalán folytatni tudta a körözést az időmérő második szakaszában azt követően, hogy koccant Danyiil Kvjat Toro Rossójával, és a bal első kerékfelfüggesztésének egyik eleme elmozdult. A spanyol nem hibáztatta Kvjatot az ütközésükért, amelyet vizsgálnak a sportfelügyelők.

„Kaotikus időmérő volt, az esőben már csak ilyen a kvalifikáció. Mi még Danyiillal tovább bonyolítottuk az életünket, stresszes volt, hogy meg tudjuk-e javítani időben az autót. Szerencsére a szerelőink kiváló munkát végeztek, méghozzá villámgyorsan. Azt hiszem, világcsúcs, hogy három perc alatt kicserélték a felfüggesztést – mondta Alonso. – Nem hibáztatom Danyiilt, szerintem ugyanannyi szerepünk volt az ütközésben. Én nem láttam őt, csak akkor éreztem, hogy ott van, amikor kanyarodás közben nekimentem. Ő is folytatni tudta, mindketten szerencsések voltunk, és ez a lényeg.”

A sportfelügyelők végül a koccanást versenybalesetnek minősítették, senkit sem büntettek meg. Alonso elmondta, nagyon furcsa volt az autója az ütközés után, az is szerencse, hogy eljutott a boxig.

„Furcsa volt az autó, a jobbra fordító íveket könnyen bevette, balra viszont két kézzel is alig tudtam tekerni a kormányt. Éppen hogy be tudtam menni a boxba, szerencsém volt, de meglett a negyedik rajthely, és talán megengedhetem magamnak, hogy a dobogóról gondolkozzak” – mondta a spanyol.

Nagyobb harag kísérte Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas esetét, a finn a második szakaszban a célegyenesre fordulva feltartotta az ausztrált. Bár Ricciardo így is, úgy is továbbjutott, Bottas pedig kiesett, a sportfelügyelők azért megbüntették a finnt, három rajthellyel hátrébb sorolták.

„Nevetséges, amit csinált. Tavaly is előfordult már ilyen vele, nem tudom, miért csinálja, ez nála visszatérő jelenség. Pedig az alacsonyabb kategóriákban úgy éreztem, tiszteljük egymást. A felvezető körén volt, beszélni is fogok vele erről” – mondta Ricciardo, aki a pillanat hevében a csapatrádión sokkal indulatosabb volt („Tüntessétek el előlem ezt a kib...ott Williamst!”).

Valtteri Bottas nem érezte olyan vadnak az esetet.

„Nem működött jól a rádióm, nem tudtam pontosan, hogy hol van. Egyébként meg semmi különös nem történt, mindketten kigyorsítottunk, nyomtuk a gázt egymás mellett. Neki nem is kellett gyors kör, hiszen továbbjutott. A büntetés? Legalább már most elhasználom a balszerencsém nyári kvótáját is. Ha száraz verseny lesz, még így is pontot szerezhetünk mindkét autóval” – mondta a finn, akit Melbourne-ben váltócsere miatt soroltak hátrébb öt rajtkockával.

A McLarennél a szabadedzés után az is kérdéses volt, hogy a két autó elkészül-e az időmérőre. Végül el tudott indulni Jenson Button és Kevin Magnussen, igaz, az első két szakaszból küszködve jutottak tovább – de továbbjutottak, és a harmadik szakaszban némi kockázatot vállaltak, hátha sikerül bravúros rajthelyet szerezni. Magnussen esőgumira váltott és nyolcadik lett, Button viszont bízott a csodában. Tizedik lett, de nem bánta meg.

„Tudtam, hogy az esőgumikon legfeljebb nyolcadik lehetek, ezért úgy éreztem, megér egy próbát az intermediate – mondta Button. – Nem jött össze, de nem gondoltuk, hogy a végén megint ennyire elered az eső. Általában jól választok gumit, most nem ez történt, néha előfordul.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Kimi Räikkönen (6.): – Nehéz időmérő volt, de az eredmény nem rossz, jobb, mint az előző versenyen. Az autó jobb, mint Melbourne-ben, de a pálya is más. Meglátjuk, milyen verseny lesz, lehet, hogy sikerül javítani a helyezésemen.
Nico Hülkenberg (7.): – A második versenyen is a mezőny első harmadából rajtolok, ami nagyszerű, elégedettek lehetünk. Megmutattuk, hogy az időjárástól függetlenül az első tízben a helyünk.
Kevin Magnussen (8.): – Az időmérőn lefutottam az útról, valami meghibásodott az autón, s nehéz volt megszerelni. Az esőben nem tudtam, melyik gumi a jobb megoldás, ez a tanulási folyamat része, hogy tapasztalatot szerezzek róla. Az autó jó esőben, ilyen időben jó versenyünk lehet.
Jean-Éric Vergne (9.): – Egymás után a második versenyen indulhatok az első tízből, nagyon boldog vagyok. Nem annyira gyors az autó, de volt egy jó köröm a második szakasz végén.
Danyiil Kvjat (11.): – Nagyon rosszak voltak a látási viszonyok, Alonso nem láthatta, hogy jövök, ezért a kanyarban nekem jött. Kár, hogy a végén kicsúsztam az első tízből, talán túlságosan is óvatos voltam az utolsó mért körömben.
Esteban Gutiérrez (12.): – Sikerült az autót működőképessé tenni, a motor is erősebb már, eltaláltuk a gumik nyomását és az autó egyensúlyát, elégedett vagyok az eredménnyel, több, mint amit vártunk.
Felipe Massa (13.): – Aerodinamika terén még bőven van hová fejlődnünk, egyes kanyarokban nincs elég tapadása az autónak. Megint elmaradtunk a várakozásainktól, ennél azért sokkal jobb az autó, meglátjuk, mi lesz a versenyen.
Sergio Pérez (14.): – Körről körre változott a helyzet, amikor már ráéreztem, milyen az egyik gumitípuson vezetni, a másikra kellett váltani, és újra meg kellett találni a megfelelő hőfokot. A versenyen valahogy előre kell verekednem magam.
Romain Grosjean (15.): – Kellemes meglepetés volt, hogy továbbjutottam az első szakaszból. Ha a második szakaszban nem értjük félre egymást a mérnökömmel, és bejövök friss gumikért, a top tíz is meglehetett volna. Végre érezzük, hogy elindult valami.
Pastor Maldonado (16.): – Sokkal jobb volt ez az időmérő, mint a múlt heti, előreléptünk, nem kérdés. Pénteken még mindkét autóval sok gond volt, ma minden jobban ment. Az időmérő szerencsejáték volt, az első szakasz korai leintése nem hiányzott.
Adrian Sutil (17.): – Arra gondoltunk, várunk, hogy száradjon a pálya, de sajnos a végén megint eleredt az eső. Még így is gyorsultam volna, de akkor meg idő előtt leintették a szakaszt. Nehéz most gyors kört menni az autóval.
Jules Bianchi (19.): – Jó időmérő volt, az energiaátalakító is működött végre, az időjárási körülmények nehézzé tették az edzést, minden az időzítésen múlt.
Kobajasi Kamui (20.): – Jó lenne végre versenyezni is, ha esik, ha nem, szeretnék messzebb jutni, mint Melbourne-ben. Azt tekintve, hogy alig mentünk a szabadedzéseken, az is kisebb csoda, hogy az időmérőn részt tudtunk venni.
Max Chilton (21.): – Bosszantó időmérő volt, egyetlen tiszta kört mentem. Ami a versenyt illeti, felkészültünk a száraz és az esős körülményekre is.
Marcus Ericsson (22.): – Nagyon csúszós volt a pálya, próbáltam kanyarról kanyarra megérezni, hol a határ, és az egyik ív kijáratánál hibáztam. Az autó nagyon összetört, a szerelőknek sok dolguk lesz vele éjszaka, de biztosan helyrehozzák.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:59.431 átlag: 167.005 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:59.486 0.055 mp h.
3. Nico Rosberg német Mercedes 2:00.050 0.619
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 2:00.175 0.744
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 2:00.541 1.110
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 2:01.218 1.787
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 2:01.712 2.281
8. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 2:02.213 2.782
9. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 2:03.078 3.647
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2:04.053 4.622
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 2:02.351
12. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 2:02.369
13. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 2:02.460
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 2:02.511
15. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 2:02.756
16. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 2:02.885
17. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 2:02.074
18. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 2:02.131
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 2:02.702
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 2:03.595
21. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2:04.388
22. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2:04.407
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 1 1 1 25
2. Kevin Magnussen 1 1 18
3. Jenson Button 1 1 15
4. Fernando Alonso 1 12
5. Valtteri Bottas 1 10
6. Nico Hülkenberg 1 8
7. Kimi Räikkönen 1 6
8. Jean-Éric Vergne 1 4
9. Danyiil Kvjat 1 2
10. Sergio Pérez 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 33
2. Mercedes 25
3. Ferrari 18
4. Williams-Mercedes 10
5. Force India-Mercedes 9
6. Toro Rosso-Renault 6

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik