A turbómotorok érkezésével sokkal több múlik az üzemanyagon, mint a korábbi években, egy jól eltalált keverék növeli a motor erejét, az autó végsebességét, a hőenergia-átalakító által tárolható elektromos energia mennyiségét, ugyanakkor szerepet játszhat a fogyasztás csökkentésében is, ami az idei korlátozások közepette kulcsfontosságú.
A szakemberek szerint a csapatok közötti üzemanyagverseny idén megközelíti a gumigyártók korábban látott „háborújának” mértékét, de ez sokkal összetettebb és kevésbé érzékelhető a külső szemlélők számára, mint az abroncsgyárak rivalizálása.
A Mercedes gyári alakulata mellett a Williams és a Force India használja a Petronas üzemanyagát, míg a negyedik Mercedes-partner, a McLaren autóit a Mobil hajtja. A Red Bullt, a Toro Rossót és a Lotust a Total, a Caterhamet az Elf látja el. A Ferrari a Shell-lel áll szerződésben, s a Sauber és a Marussia is a holland vállalat üzemanyagát és kenőolajait használja.