
Sebastian Vettel elismerte, kopott gumijain bravúr lett volna megtartani a 2. helyezést, s hozzátette, autója alacsony végsebessége miatt a középmezőnyben sem volt sok esélye az előzésre.
„A verseny végére nagyon elkoptak a gumik, körről körre rengeteget romlott a helyzet. A 2. hely megtartására csak az lett volna az esélyem, hogy megelőzöm Kimit, aki esetleg még feltartja a többieket, és elhúzok előle. Ám úgy láttam, neki is ilyen gondjai voltak, sőt, súlyosabb volt a helyzete, mint az enyém" – mondta Vettel, aki az utolsó körökben esett vissza a 2. helyről az 5.-re.

A világbajnok egy évvel ezelőtt sokáig vezetett, de Lewis Hamilton a verseny hajrájában utolérte, és megelőzte. „Tavaly is ugyanez volt a helyzet, a végére teljesen elfogytak a gumijaim. Hiába próbáltam »újraéleszteni« őket, már reménytelen volt, szabad préda voltam a McLarenek és Mark számára.”
Vettel amiatt is panaszkodott, hogy addig sem tudott mit kezdeni a riválisokkal, amíg jó gumik voltak az autóján.
„A rajtnál elaludtam, helyezéseket veszítettem, aztán előttem koccant a két Williams, ami miatt fékeznem kellett. Azután nem tudtam visszajönni a 14. helyről, az egyenesben még a DRS-sel sem voltam elég gyors ahhoz, hogy előzzek, rengeteget veszítettünk az alacsony végsebességünk miatt, teljesen tehetetlennek éreztem magam” – mondta Vettel.
Csapattársa, Mark Webber az eddigi három versenyen megverte Vettelt az időmérőn, s miután az utolsó előtti körben megelőzte csapattársát Kínában, növelni tudta előnyét vele szemben a vb-pontversenyben. Az ausztrál eddig mindhárom versenyen a 4. lett.
„Végig próbáltam megtalálni a kocsi egyensúlyát a futam során. A negyedik hely nem a legjobb, de elégedettnek kell lennem, hiszen minden pont számít, amikor ilyen szoros az élmezőny. Gratulálok Nicónak, megérdemelte ezt a sikert” – mondta Webber.
Fernando Alonso szerint jó esetben Vettel mögött, a 6. helyen ért volna célba a Kínai Nagydíjon, persze nem biztos abban, hogy megelőzte volna Romain Grosjeant és a két Williamst.
„Ez az eredmény sokkal inkább megmutatja, hol állunk, mint az ausztráliai vagy a malajziai végeredmény – mondta elkeseredetten Alonso. – Ha nincs ekkora káosz a versenyen, talán előrébb végeztem volna, de így egyetlen tiszta köröm sem volt, ami rosszat tett a gumiknak. Persze szeretném azt hinni, hogy Grosjeant és a két Williamst megelőzhettem volna.”
Alonso szerint egy hét múlva Bahreinben szenvedés vár a Ferrarira, pedig két éve, a legutóbbi szahíri futamon kettős győzelmet aratott a Ferrari.

„Papíron a bahreini a legrosszabb pálya számunkra. Semmi más nem kell oda, csak jó kigyorsítás és magas végsebesség. A Ferrari jelenlegi leggyengébb pontja a kigyorsítás és a végsebesség – mondta Alonso. – A Spanyol Nagydíjra mindenki körönként három-négy tizedmásodperces javulást érő fejlesztést visz magával, nekünk ennél több kell, ha előre akarunk lépni. De a hat tizeddel is csak kettő tizedet lépünk előre, úgyhogy nem könnyű a helyzet.”
Kimi Räikkönen a verseny hőse lehetett volna a visszatérése utáni 3. futamon, hiszen túlságosan merész taktikájának köszönhetően a hajrájához közeledve a 2. helyen haladt a Lotusszal. Ám tíz körrel a leintés előtt kiderült, túl nagy kockázatot vállalt azzal, hogy a második kerékcseréjét azokkal egy időben hajtotta végre, akik háromszor álltak ki.
Ő többször már nem cserélt, csaknem harminc kört kellett megtennie ugyanazzal a készlet gumival, amely aztán kilenc körrel a leintés előtt teljesen elkopott, és a finn két körön belül tíz pozíciót veszített. A végén a 14. helyen ért be a célba.
„Két stratégiával lehetett megoldani a versenyt, mi azt választottuk, amely nagyobb kockázattal járt, és nem jött be – mondta a versenyt a 4. rajtkockából kezdő Räikkönen. – Kétszer álltunk ki, s sokáig azt hittem, be is válik a taktikánk, de az egyik pillanatról a másikra elfogytak a gumik. Kár érte, mert közel voltunk a sikerhez.”
| A DOBOGÓSOK ÉS SCHUMACHER NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL. |
| Roman Grosjean (6.): – Nagyon jó verseny volt, élveztem minden pillanatát. Sajnos elkövettem egy kisebb hibát, amikor Markkal csatáztam, de a kocsi kiváló volt, a csapat sokat dolgozott azért, hogy ez így legyen. |
| Bruno Senna (7.): – Nagyszerű, hogy mind a két autó pontszerző helyen tudta befejezni a futamot. Kemény verseny volt, főleg a gumik kopása miatt. Még mindig van miben fejlődnünk. |
| Pastor Maldonado (8.): – A rajt után veszítettem néhány helyet, és nem volt egyszerű előzni sem, de a sebességünk jó volt. Végig versenyképesek voltunk, boldog vagyok, hogy sikerült néhány pontot szereznem. |
| Kobajasi Kamui (10.): – Nem tudom biztosan, mi történt a rajtnál, egyszerűen beragadtam, emiatt rengeteg pozíciót vesztettem. Ezután végig forgalomban kellet vezetnem, a gumik pedig teljesen elkoptak a második boxkiállást követően. A jó rajthely után különösen nagy csalódás ez az eredmény. |
| Sergio Pérez (11.): – Rettenetesen csalódott vagyok. A rajtom nagyon jó volt, és a lágy gumikon minden a legnagyobb rendben ment. A közepes keverékű abroncsokon viszont sokat lassult az autó. Talán jobb lett volna a háromkiállásos stratégiát választani, de utólag könnyű okosnak lenni. |
| Paul di Resta (12.): – Nagyon szoros volt a verseny, nekünk azonban nem volt meg a megfelelő sebességünk ahhoz, hogy előrébb tudjunk végezni. |
| Felipe Massa (13.): – Csalódott vagyok, de boldogabb, mint az első két versenyt követően. Fernando és én különböző stratégián voltunk, neki sikerült pontokat szereznie, nekem azonban nem volt esélyem rá. |
| Nico Hülkenberg (15.): – Rögtön a rajt után veszítettem néhány helyet, ráadásul a vezetőszárnyam is megsérült, ezért az első boxkiállás során ki kellett cserélnünk. A lágyabb gumikon alulkormányzott volt az autó, ezen is javított a csere. |
| Jean-Éric Vergne (16.): – Mivel a boxutcából rajtoltam, nem vártam túl sokat a futamtól, de sikerült néhány autót megelőznöm, és ha még van pár kör hátra a versenyből, előrébb végezhettem volna. |
| Daniel Ricciardo (17.): – A rajtom jó sikerült, de aztán az első kanyarban elveszítettem az így megszerzett előnyömet, és még ugyanebben a körben rámentem a törmelékre a hatos kanyarban, emiatt még jobban hátracsúsztam. A sebességünk ma nem volt elég jó. |
| Vitalij Petrov (18.): – Nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel, hiszen mindent kihoztunk az autóból, amit lehetett. Egészen az utolsó körig nem kaptam körhátrányt, ami nagy siker a számunkra. |
| Timo Glock (19.): – Nem volt egyszerű futam. A rajt után harcban voltam az előttem indulókkal, később azonban alulkormányzottá vált az autó, ráadásul a motor teljesítménye is visszaesett. Ezután már csak arra koncentráltam, hogy befejezzem a versenyt. |
| Charles Pic (20.): – Sikerült újra csökkenteni a távolságot a Caterhamekhez képest, ami nagyon jó hír. Most ugyanezt a munkát kell folytatnunk, hogy tovább csökkentsük a hátrányunkat. |
| Pedro de la Rosa (21.): – Bár a rajtom nem volt nagyszerű, utána jó ritmusban tudtam autózni, főleg a közepes keverékű gumikon. Érdekes csatát vívtam Kovalainennel, és a Marussiákkal versenyben voltunk. |
| Narain Karthikeyan (22.): – A rajtom gyengére sikerült, a lágyabb keverékű gumikon pedig kicsit szenvedtem, ugyanakkor az autó egyensúlyával meg voltam elégedve. |
| Heikki Kovalainen (23.): – A rajt után feljöttem a tizenhatodik helyre, és minden rendben is volt, amikor a második boxkiállás után éreztem, baj van a jobb hátsó gumival. Ezét vissza kellett mennem a boxba, és a verseny itt véget is ért számomra. |
| 1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36:26.929 |
| 2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 20.626 mp h. |
| 3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 26.012 mp h. |
| 4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 27.924 mp h. |
| 5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 30.483 mp h. |
| 6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 31.491 mp h. |
| 7. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 34.597 mp h. |
| 8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 35.643 mp h. |
| 9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 37.256 mp h. |
| 10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 38.720 mp h. |
| 11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 41.066 mp h. |
| 12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 42.273 mp h. |
| 13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 42.779 mp h. |
| 14. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 50.573 mp h. |
| 15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 51.213 mp h. |
| 16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 51.756 mp h. |
| 17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:03.156 p h. |
| 18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
| 19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
| 20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
| 21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
| 22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
| 23. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 3 kör h. |
| FELADTA | ||||
| Michael Schumacher | német | Mercedes | 12 megtett kör | |
| Leggyorsabb kör: Kobajasi (40. kör) 1:39.960 | ||||
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Lewis Hamilton | – | 3 | 3 | 45 |
| 2. | Jenson Button | 1 | 2 | 2 | 43 |
| 3. | Fernando Alonso | 1 | 1 | 3 | 37 |
| 4. | Mark Webber | – | – | 3 | 36 |
| 5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 28 |
| 6. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 1 | 25 |
| 7. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
| 8. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 16 |
| 9. | Bruno Senna | – | – | 2 | 14 |
| 10. | Kobajasi Kamui | – | – | 2 | 9 |
| 11. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 8 |
| 12. | Paul di Resta | – | – | 2 | 7 |
| 13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
| 14. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 4 |
| 15. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
| 16. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 2 |
| 17. | Michael Schumacher | – | – | 1 | 1 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | McLaren-Mercedes | 88 |
| 2. | Red Bull-Renault | 64 |
| 3. | Ferrari | 37 |
| 4. | Sauber-Ferrari | 31 |
| 5. | Mercedes | 26 |
| 6. | Lotus-Renault | 24 |
| 7. | Williams-Renault | 18 |
| 8. | Force India-Mercedes | 9 |
| 9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |





