Räikkönen: Kockáztattunk, de nem jártunk sikerrel

Vágólapra másolva!
2012.04.15. 15:37
null
Felipe Massa (elöl) és Kimi Räikkönen pont nélkül távozott a Kínai Nagydíjról (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel és Fernando Alonso sem volt elégedett az autójával a Kínai Nagydíj után, a vb-címvédő a Red Bull-Renault alacsony végsebességére panaszkodott, míg a spanyol szerint a Ferrari versenytempóban sincs egy kategóriában a McLarenekkel, a Red Bullokkal és a Mercedesekkel. Kimi Räikkönen, aki ki híján a verseny hőse lett, úgy véli, megérte kockáztatni a stratégiával, még úgy is, hogy végül csak a 14. lett.

 

Sebastian Vettel elismerte, kopott gumijain bravúr lett volna megtartani a 2. helyezést, s hozzátette, autója alacsony végsebessége miatt a középmezőnyben sem volt sok esélye az előzésre.

„A verseny végére nagyon elkoptak a gumik, körről körre rengeteget romlott a helyzet. A 2. hely megtartására csak az lett volna az esélyem, hogy megelőzöm Kimit, aki esetleg még feltartja a többieket, és elhúzok előle. Ám úgy láttam, neki is ilyen gondjai voltak, sőt, súlyosabb volt a helyzete, mint az enyém" – mondta Vettel, aki az utolsó körökben esett vissza a 2. helyről az 5.-re.

A DOBOGÓSOK ÉS SCHUMACHER NYILATKOZATÁT 
IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL
A DOBOGÓSOK ÉS SCHUMACHER NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL

A világbajnok egy évvel ezelőtt sokáig vezetett, de Lewis Hamilton a verseny hajrájában utolérte, és megelőzte. „Tavaly is ugyanez volt a helyzet, a végére teljesen elfogytak a gumijaim. Hiába próbáltam »újraéleszteni« őket, már reménytelen volt, szabad préda voltam a McLarenek és Mark számára.”

Vettel amiatt is panaszkodott, hogy addig sem tudott mit kezdeni a riválisokkal, amíg jó gumik voltak az autóján.

„A rajtnál elaludtam, helyezéseket veszítettem, aztán előttem koccant a két Williams, ami miatt fékeznem kellett. Azután nem tudtam visszajönni a 14. helyről, az egyenesben még a DRS-sel sem voltam elég gyors ahhoz, hogy előzzek, rengeteget veszítettünk az alacsony végsebességünk miatt, teljesen tehetetlennek éreztem magam” – mondta Vettel.

Csapattársa, Mark Webber az eddigi három versenyen megverte Vettelt az időmérőn, s miután az utolsó előtti körben megelőzte csapattársát Kínában, növelni tudta előnyét vele szemben a vb-pontversenyben. Az ausztrál eddig mindhárom versenyen a 4. lett.

„Végig próbáltam megtalálni a kocsi egyensúlyát a futam során. A negyedik hely nem a legjobb, de elégedettnek kell lennem, hiszen minden pont számít, amikor ilyen szoros az élmezőny. Gratulálok Nicónak, megérdemelte ezt a sikert” – mondta Webber.

Fernando Alonso szerint jó esetben Vettel mögött, a 6. helyen ért volna célba a Kínai Nagydíjon, persze nem biztos abban, hogy megelőzte volna Romain Grosjeant és a két Williamst.

„Ez az eredmény sokkal inkább megmutatja, hol állunk, mint az ausztráliai vagy a malajziai végeredmény – mondta elkeseredetten Alonso. – Ha nincs ekkora káosz a versenyen, talán előrébb végeztem volna, de így egyetlen tiszta köröm sem volt, ami rosszat tett a gumiknak. Persze szeretném azt hinni, hogy Grosjeant és a két Williamst megelőzhettem volna.”

Alonso szerint egy hét múlva Bahreinben szenvedés vár a Ferrarira, pedig két éve, a legutóbbi szahíri futamon kettős győzelmet aratott a Ferrari.

„Papíron a bahreini a legrosszabb pálya számunkra. Semmi más nem kell oda, csak jó kigyorsítás és magas végsebesség. A Ferrari jelenlegi leggyengébb pontja a kigyorsítás és a végsebesség – mondta Alonso. – A Spanyol Nagydíjra mindenki körönként három-négy tizedmásodperces javulást érő fejlesztést visz magával, nekünk ennél több kell, ha előre akarunk lépni. De a hat tizeddel is csak kettő tizedet lépünk előre, úgyhogy nem könnyű a helyzet.”

Kimi Räikkönen a verseny hőse lehetett volna a visszatérése utáni 3. futamon, hiszen túlságosan merész taktikájának köszönhetően a hajrájához közeledve a 2. helyen haladt a Lotusszal. Ám tíz körrel a leintés előtt kiderült, túl nagy kockázatot vállalt azzal, hogy a második kerékcseréjét azokkal egy időben hajtotta végre, akik háromszor álltak ki.

Ő többször már nem cserélt, csaknem harminc kört kellett megtennie ugyanazzal a készlet gumival, amely aztán kilenc körrel a leintés előtt teljesen elkopott, és a finn két körön belül tíz pozíciót veszített. A végén a 14. helyen ért be a célba.

„Két stratégiával lehetett megoldani a versenyt, mi azt választottuk, amely nagyobb kockázattal járt, és nem jött be – mondta a versenyt a 4. rajtkockából kezdő Räikkönen. – Kétszer álltunk ki, s sokáig azt hittem, be is válik a taktikánk, de az egyik pillanatról a másikra elfogytak a gumik. Kár érte, mert közel voltunk a sikerhez.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
A DOBOGÓSOK ÉS SCHUMACHER NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL.
Roman Grosjean (6.): – Nagyon jó verseny volt, élveztem minden pillanatát. Sajnos elkövettem egy kisebb hibát, amikor Markkal csatáztam, de a kocsi kiváló volt, a csapat sokat dolgozott azért, hogy ez így legyen.
Bruno Senna (7.): – Nagyszerű, hogy mind a két autó pontszerző helyen tudta befejezni a futamot. Kemény verseny volt, főleg a gumik kopása miatt. Még mindig van miben fejlődnünk.
Pastor Maldonado (8.): – A rajt után veszítettem néhány helyet, és nem volt egyszerű előzni sem, de a sebességünk jó volt. Végig versenyképesek voltunk, boldog vagyok, hogy sikerült néhány pontot szereznem.
Kobajasi Kamui (10.): – Nem tudom biztosan, mi történt a rajtnál, egyszerűen beragadtam, emiatt rengeteg pozíciót vesztettem. Ezután végig forgalomban kellet vezetnem, a gumik pedig teljesen elkoptak a második boxkiállást követően. A jó rajthely után különösen nagy csalódás ez az eredmény.
Sergio Pérez (11.): – Rettenetesen csalódott vagyok. A rajtom nagyon jó volt, és a lágy gumikon minden a legnagyobb rendben ment. A közepes keverékű abroncsokon viszont sokat lassult az autó. Talán jobb lett volna a háromkiállásos stratégiát választani, de utólag könnyű okosnak lenni.
Paul di Resta (12.): – Nagyon szoros volt a verseny, nekünk azonban nem volt meg a megfelelő sebességünk ahhoz, hogy előrébb tudjunk végezni.
Felipe Massa (13.): – Csalódott vagyok, de boldogabb, mint az első két versenyt követően. Fernando és én különböző stratégián voltunk, neki sikerült pontokat szereznie, nekem azonban nem volt esélyem rá.
Nico Hülkenberg (15.): – Rögtön a rajt után veszítettem néhány helyet, ráadásul a vezetőszárnyam is megsérült, ezért az első boxkiállás során ki kellett cserélnünk. A lágyabb gumikon alulkormányzott volt az autó, ezen is javított a csere.
Jean-Éric Vergne (16.): – Mivel a boxutcából rajtoltam, nem vártam túl sokat a futamtól, de sikerült néhány autót megelőznöm, és ha még van pár kör hátra a versenyből, előrébb végezhettem volna.
Daniel Ricciardo (17.): – A rajtom jó sikerült, de aztán az első kanyarban elveszítettem az így megszerzett előnyömet, és még ugyanebben a körben rámentem a törmelékre a hatos kanyarban, emiatt még jobban hátracsúsztam. A sebességünk ma nem volt elég jó.
Vitalij Petrov (18.): – Nagyon elégedett vagyok a teljesítményemmel, hiszen mindent kihoztunk az autóból, amit lehetett. Egészen az utolsó körig nem kaptam körhátrányt, ami nagy siker a számunkra.
Timo Glock (19.): – Nem volt egyszerű futam. A rajt után harcban voltam az előttem indulókkal, később azonban alulkormányzottá vált az autó, ráadásul a motor teljesítménye is visszaesett. Ezután már csak arra koncentráltam, hogy befejezzem a versenyt.
Charles Pic (20.): – Sikerült újra csökkenteni a távolságot a Caterhamekhez képest, ami nagyon jó hír. Most ugyanezt a munkát kell folytatnunk, hogy tovább csökkentsük a hátrányunkat.
Pedro de la Rosa (21.): – Bár a rajtom nem volt nagyszerű, utána jó ritmusban tudtam autózni, főleg a közepes keverékű gumikon. Érdekes csatát vívtam Kovalainennel, és a Marussiákkal versenyben voltunk.
Narain Karthikeyan (22.): – A rajtom gyengére sikerült, a lágyabb keverékű gumikon pedig kicsit szenvedtem, ugyanakkor az autó egyensúlyával meg voltam elégedve.
Heikki Kovalainen (23.): – A rajt után feljöttem a tizenhatodik helyre, és minden rendben is volt, amikor a második boxkiállás után éreztem, baj van a jobb hátsó gumival. Ezét vissza kellett mennem a boxba, és a verseny itt véget is ért számomra.
KÍNAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:36:26.929
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 20.626 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 26.012 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 27.924 mp h.
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 30.483 mp h.
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 31.491 mp h.
7. Bruno Senna brazil Williams-Renault 34.597 mp h.
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 35.643 mp h.
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 37.256 mp h.
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 38.720 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 41.066 mp h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 42.273 mp h.
13. Felipe Massa brazil Ferrari 42.779 mp h.
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 50.573 mp h.
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 51.213 mp h.
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 51.756 mp h.
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:03.156 p h.
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
23. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 3 kör h.
FELADTA
Michael Schumacher német Mercedes 12 megtett kör
Leggyorsabb kör: Kobajasi (40. kör) 1:39.960
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 3 3 45
2. Jenson Button 1 2 2 43
3. Fernando Alonso 1 1 3 37
4. Mark Webber 3 36
5. Sebastian Vettel 1 2
28
6. Nico Rosberg 1 1 1
25
7. Sergio Pérez 1 2 22
8. Kimi Räikkönen 2 16
9. Bruno Senna 2
14
10. Kobajasi Kamui 2 9
11.
Romain Grosjean 1 8
12.
Paul di Resta 2 7
13. Jean-Éric Vergne 1
4
14.
Pastor Maldonado 1
4
15.
Daniel Ricciardo 1
2
16.
Nico Hülkenberg 1 2
17.
Michael Schumacher 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes
88
2. Red Bull-Renault 64
3. Ferrari 37
4. Sauber-Ferrari 31
5. Mercedes 26
6. Lotus-Renault 24
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 9
9. Toro Rosso-Ferrari 6

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik