Sebastian Vettel 2009 ősze óta először kiszorult az első öt rajtsorból, a Kínai Nagydíj időmérő edzésén ugyanis nem volt elég gyors ahhoz, hogy a harmadik szakaszba jusson. A német az idén először versenyez azzal az RB8-as konfigurációval, amelyet a csapat a szezon előtt Barcelonában tesztelt, de óvatosságból nem vetette még be versenyen.
„Most mondhatnám azt, hogy hiba volt átállni erre a konfigurációra, de pénteken elégedett voltam a kocsival, ezért tartottam meg – mondta Vettel, aki eddig mindhárom időmérő edzésen kikapott csapattársától, Mark Webbertől. – Nem voltak rosszak a köreim, nem hibáztam, csak éppen nem voltam elég gyors. Ez tényleg ilyen egyszerű. Nem akarom az autó beállításaira fogni a 11. rajthelyet, a második szakaszban háromszor szinte ugyanazt az időeredményt autóztam, ennyi volt a kocsiban."
„Nem vagyok boldog, ám lehet még jó versenyem, nagyon hosszú lesz a futam" – tette hozzá a Kínai GP 2009-es győztese.
Nemcsak Vettel volt képtelen arra, hogy kihasználja Lewis Hamilton öt rajthelyes büntetését: az Ausztrál Nagydíjat megnyerő Jenson Button csak az ötödik rajtkockát szerezte meg,
„A második szakaszban éreztem, hogy nem vagyok elég gyors, a fináléban azonban jobbra számítottam – mondta Button. – Az volt a tervem, hogy kivárok a végsőkig, de ráfáztam, mert visszaesett az aszfalt hőmérséklete, és nem lehetett olyan gyorsan menni, mint néhány perccel korábban. Persze nincs okom panaszra, úgy érzem, az ötödik helyről rajtolva is lehet csatázni a győzelemért."
Hamilton büntetése után Button a favorit, Vettel harcias kedvében |
Sanghaj, a betűről mintázott pálya |
Hamilton kezdett a legjobban Sanghajban – 1. szabadedzés |
Schumacher az élre repítette a Mercedest – 2. szabadedzés |
Alonso: Még messze vagyunk a jó időmérőtől |
A McLaren és a Mercedes készen áll a pole-ért folyó csatára – 3. szabadedzés |
Rosberg a pole-ban, a Mercedesé az első sor Kínában |
„Kamui éppen előlem rajtol, nagyon vicces lesz, a verseny pedig azért érdekes, mert a Mercedesek várhatóan vissza fognak esni. Az időjárás akkor is nagy hatással lehet az eredményre, ha nem esik az eső, hiszen minél melegebb az aszfalt, annál stabilabb a kocsim" – mondta Button, akinek számára rossz hír, hogy vasárnapra is felhős időt jósolnak, ráadásul akkor kezdődik a futam, amikor az időmérő befejeződött, vagyis az aszfalt a szombatinál várhatóan hűvösebb lesz.
A malajziai győztes Fernando Alonso a 9. pozícióból várja a rajtot, és mindenre felkészült.
„Úgy érzem, ezzel az autóval lehet javítani a kilencedik helyről, felkészültem egy kaotikus futamra – mondta Alonso, aki elkeseredett amiatt, hogy nem nyílt esélye a pole megszerzésére, de dicsérte a Saubert, amelynek mindkét pilótájától kikapott. – A Sauber a téli teszteken az egyik legjobb volt, gyors Ausztráliában, és győzelmet érdemelt volna Malajziában. Bármi lehet."
Kimi Räikkönen korábban sima hétvégére számított, s most, hogy a második rajtsorba kvalifikálta magát, ráadásul a két sebezhető Mercedes és Kobajasi van csak előtte, az ember azt hinné, boldog. Mégsem felhőtlen az öröme.
„A rajthely rendben van, de azt hittem, gyorsabb lesz az autó, sebességben nem vagyunk azon a szinten, amire számítottam, főleg ha a pole pozíciós időeredménnyel hasonlítom össze a körömet – mondta Räikkönen. – Az ide hozott fejlesztéseink nem működnek úgy, ahogy reméltük, ezért az előző két versenyen használt autóval köröztünk. Nem várok annyit a kocsitól, mint az előző két futamon, de a rajthely kárpótolhat. Meglátom, mit tehetek, ha ismét sikerül előrébb jönnöm a rajtpozíciómnál, az azt jelenti, hogy dobogós leszek."
ROSBERG, SCHUMACHER, HAMILTON, BRAWN ÉS KOBAJASI NYILATKOZATA IDE KATTINTVA OLVASHATÓ! |
Mark Webber (6.): – A Q2-ben futott kör nem volt rossz, ugyanakkor a Q3 nem volt annyira jó, mint amennyire szerettük volna. Szerettem volna egy sorral előrébb végezni, és ugyan bosszantó, hogy ez nem sikerült, de tudjuk, hogy az autó versenyképes. Érdekes futam lesz. |
Sergio Pérez (8.): – A csapat nyilvánvalóan elégedett az eredménnyel, bár én jobbra számítottam a nyolcadik helynél. A Q3-ban az utolsó gyors körömön a friss lágy gumikon hirtelen alulkormányzottá vált az autó. Nem tudom, hogy ez miért történt, mindenesetre kemény versenyre lehet számítani. |
Roman Grosjean (10.): – Vegyes érzéseim vannak, hiszen nagyszerű, hogy mind a két autónk bejutott a Q3-ba, ugyanakkor nem lehettünk harcban az első rajtkockáért. Az első szakaszban el kellett használnunk egy szett lágy gumit, mert az első gyors körök borzalmasra sikerültek. Ez különösen azért bosszantó, mert gyors voltam a második szakaszban. |
Felipe Massa (12.): – Csalódott vagyok, mert reggel még sokat szenvedtünk az autóval, így nem volt egyszerű bekerülni az első tizenötbe. A 12. helyezés nem annyira rossz, remélem, a futamon tudunk javítani. |
Pastor Maldonado (13.): – Tudtuk, hogy nehéz lesz beférni az első tízbe, de nagyon közel voltunk hozzá. Ahhoz, hogy esélyünk legyen pontokat szerezni, tiszta rajtra lesz szükségünk. |
Bruno Senna (14.): – Számomra ez volt az idei legjobb időmérő edzés. Nagyon kis különbségek döntöttek a helyekről. A versenyszimulációnk jó volt pénteken, derűlátó vagyok. |
Paul di Resta (15.): – Szoros volt a második szakasz, csak néhány tizedmásodperc döntött a pozíciókról. Minden tőlem telhetőt megtettem, de ez most csupán a tizenötödik helyre volt elég. A hosszú etapokon viszont erősebbnek tűnik az autó. |
Nico Hülkenberg (16.): – Sokat változtak a körülmények a szabadedzés óta, nem éreztem kényelmesen magam az autóban. A Q2-ben forgalomba kerültem, de nem ez döntött. Malajziában is ebből a pozícióból rajtoltam, és végül sikerült pontokat szereznem, remélem, tudok ismételni. |
Daniel Ricciardo (17.): – A tizenhetedik helynél jobbra számítottunk a hétvége előtt, de csak ennyit tudtam kihozni az autóból. Nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, ám remélem, a versenyen jobbak leszünk. |
Jean-Eric Vergne (18.): – Nem tudom, mi történt, de délutánra sokat veszítettünk a sebességünkből. A gyors köröm nem volt elég gyors, ki kell derítenünk, miért voltunk ennyire lassúak. |
Heikki Kovalainen (19.): – Az első gyors köröm alatt Maldonado feltartott a hátsó hosszú egyenesben, míg a második gyors kör végén az utolsó kanyarban hibáztam, így vesztettem pár tizedet. Ennek ellenére elégedett vagyok az autó egyensúlyával és a saját teljesítményemmel is. |
Vitalij Petrov (20.): – A második gyors köröm nagyon jó lett, pedig korábban gond volt az autó egyensúlyával. Az elmúlt két verseny tapasztalatai alapján bizakodva várhatjuk a vasárnapot, és jó taktikával, valamint kis szerencsével még meglepetést is tartogathat számunkra a futam. |
Timo Glock (21.): – Az autó sokkal jobb volt pénteken, ma túlkormányzottá vált, és az egyensúlya sem volt jó az utolsó szabad edzésen. Változtattunk a beállításokon, és ugyan az egyensúly jobb lett, de nem tudtam olyan gyors lenni, mint korábban. |
Charles Pic (22.): – Csalódott vagyok, hiszen nem tudtam megfutni a legjobb szektoridőimet, ugyanakkor elégedettek lehetünk a munkával, amit a kocsin elvégeztünk a hétvégén, hiszen sikerült megint közelebb kerülni a Caterhamekhez. |
Pedro de la Rosa (23.): – Messze az eddigi legjobb időmérő edzésünk volt a mai. Tovább sikerült csökkenteni a hátrányunkat, most már csak négy másodperccel maradtunk el a legjobb időtől. |
Narain Karthikeyan (24.): – Reggel problémánk volt a felfüggesztéssel, de ez az időmérő edzésre megoldódott, és ami most a legfontosabb, hogy elindulhatunk a versenyen. Az eső a segítségünkre lehet. A cél ismét az, hogy mindkét autó befejezze a futamot. |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault |
7. | Lewis Hamilton* | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth |
*Lewis Hamilton öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | 3. SZAKASZ | ||||||
1. | Pérez | 1:36.198 | 1. | Webber | 1:35.700 | 1. | Rosberg | 1:35.121 |
2. | Alonso | 1:36.292 | 2. | Rosberg | 1:35.725 | 2. | Hamilton | 1:35.626 |
3. | Grosjean | 1:36.343 | 3. | Schumacher | 1:35.794 | 3. | Schumacher | 1:35.691 |
4. | Maldonado | 1:36.528 | 4. | Pérez | 1:35.831 | 4. | Kobajasi | 1:35.784 |
5. | Massa | 1:36.556 | 5. | Kobajasi | 1:35.853 | 5. | Räikkönen | 1:35.898 |
6. | Di Resta | 1:36.639 | 6. | Hamilton | 1:35.902 | 6. | Button | 1:36.191 |
7. | Senna | 1:36.674 | 7. | Grosjean | 1:35.903 | 7. | Webber | 1:36.290 |
8. | Webber | 1:36.682 | 8. | Räikkönen | 1:35.921 | 8. | Pérez | 1:36.524 |
9. | Button | 1:36.746 | 9. | Button | 1:35.942 | 9. | Alonso | 1:36.622 |
10. | Hamilton | 1:36.763 | 10. | Alonso | 1:35.982 | 10. | Grosjean | idő nélkül |
11. | Schumacher | 1:36.797 | 11. | Vettel | 1:36.031 | |||
12. | Räikkönen | 1:36.850 | 12. | Massa | 1:36.255 | |||
13. | Kobajasi | 1:36.863 | 13. | Maldonado | 1:36.283 | |||
14. | Rosberg | 1:36.875 | 14. | Senna | 1:36.289 | |||
15. | Vettel | 1:36.911 | 15. | Di Resta | 1:36.317 | |||
16. | Hülkenberg | 1:36.921 | 16. | Hülkenberg | 1:36.745 | |||
17. | Ricciardo | 1:36.933 | 17. | Ricciardo | 1:36.956 | |||
18. | Vergne | 1:37.714 | ||||||
19. | Kovalainen | 1:38.463 | ||||||
20. | Petrov | 1:38.677 | ||||||
21. | Glock | 1:39.282 | ||||||
22. | Pic | 1:39.717 | ||||||
23. | De la Rosa | 1:40.411 | ||||||
24. | Karthikeyan | 1:41.000 |