Pénteken Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Kínai Nagydíj első edzésnapján, és a hosszú hátsó egyenes miatt a Mercedes párosát tartják a legfőbb esélyesnek a pole pozíció megszerzésére. Ám Brackleyben még mindig nem tudtak megoldást találni a gumik gyors kopására, ami miatt a versenyen nemigen lesz esélye a dobogóra a Schumi, Rosberg párosnak.
Elsőként Kovalainen hagyta el a boxutcát, a többiek is követték ellenőrző körükre.
Sokkal jobb idő van, mint pénteken, a levegő 20, az aszfalt 21 fokos, bár napsütésről a nagy szmog miatt nemigen beszélhetünk.
SZOMBAT |
8.00–9.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja |
Az NSO az időmérőről és a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Hamilton autójában szombatra kicserélték a váltót. A McLaren brit pilótája csütörtökön elárulta, hogy eltört az egyik alkatrész a tengelykapcsolóban, ezért öt rajthelyes büntetésre számíthat, amit mindenki el is könyvelt. Ám Hamilton a pénteki edzéseken még a törött váltót használta, azzal is villámgyors volt, és a csapat értékes adatokat szerzett a váltója megbízhatóságáról.
A próbakörök után kiürült a pálya, a versenyzők többsége ki is szállt az autóból, hogy a pálya további melegedésére várjon. Közben a telemetriai adatokat ellenőrző mérnökök a versenymérnökökkel egyeztettek, és ha mindent rendben találtak, zöld utat adtak a pilótáknak arra, hogy ismét kimenjenek a pályára.
Karthikeyan vetett véget elsőként a várakozásnak, a HRT-vel a pályára hajtott. Az indiait Grosjean, Petrov, s még több pilóta követte. Kovalainen a csapat rádióján jelezte: jobb az aszfalt, mint a második edzés végén. A szél ereje is sokat csökkent, a hátsó egyenes végén, a 14-es kanyarban emiatt sokkal kevesebb elfékezésre lehet számítani.
Kovalainen 1:43.624-gyel nyitott, Pérez első gyors köre 1:37.853 lett – a mexikói ezt követően a célegyenes végén kisodródott a pályáról. Räikkönen 1:38.276-tal állt az élre. Az első mért köreit mindenki a közepesen kemény gumikkal tette meg, a lágyakat későbbre tartogatták.
A Red Bull és a Mercedes versenyzői is a pályára hajtottak, Rosberg autója rossz egyensúlyára panaszkodott. Webber és Schumacher az első körében elmaradt Räikkönentől. Vettel köre csak a 10. helyhez volt elég, a német az egyik kanyarban elfékezte magát (pontosabban a jobb első kereke elemelkedett a talajról, és egyáltalán nem forgott a kanyarodáskor), ami miatt a boxba hajtott.
Webber kint maradt, 1:36.879-cel az élre állt. A Ferrari és a McLaren is megkezdte a körözést. Hamilton első köre a 4. helyhez volt elég Webber, Rosberg és Räikkönen mögött. Alonso a 10. helyre hozta be a Ferrarit. Hamilton egy lassabb kör után a harmadikat ismét megnyomta, de csak Räikkönent tudta megelőzni. Button a 7. helyen állt az edzés felénél, de már pénteken használt gumikkal körözött.
Räikkönen a második menetére vadonatúj közepesen kemény gumit kapott, de ne tudott javítani.
Vergne 25 perccel a vége előtt lágy gumikon kezdett bele mért körébe, a 8. helyre jött fel, közvetlenül Alonso elé. Vettel a második menete elején a 3. helyre jött fel a Red Bull-lal, közepesen kemény gumikon.
A Mercedes pilótái megkapták a lágy gumikat. Rosberg 1:36.389-cel az élre állt, Schumacher a 2. helyre jött be, 123 ezreddel Rosberg mögé. Hamilton újra a keményebb gumikkal ment ki a pályára.
Közben Pérez nehezen találta meg autójával az ideális ívet, hol lecsúszott a pályáról, hol hatalmas füstöt hagyott maga után fékezéskor. Pedig csapattársa, Kobajasi nagyon gyors, Buttont is megelőzte a keményebb gumikon.
Button megkapta a lágy Pirelliket, 1:36.262-vel az élre állt. Räikkönen és Massa is lágy gumikat kapott, Alonso autóján dolgozniuk kellett a szerelőknek. Massa a 15. helyre jött fel a sárga betűs gumikkal, a kiscsapatok pilótái mellett a Force India párosát és Grosjeant előzte meg. Button egy lazító kör után újra belehúzott, és 1:36.063-ra javított.
Öt perccel az edzés vége előtt Räikkönen a lágy gumikon a 6. helyre jött fel, Hamilton 1:35.940-nel átvette a vezetést.
Vettel a lágy gumikon az első mért körében forgalomba került és 3.5 másodpercet kapott. Pérez és Maldonado bejött a 6. és a 7. helyre.
A többiek lágy gumis körei után Massa a 18. helyre csúszott vissza, a kiscsapatok pilótái elé. Alonso a 16. volt, de megszakította lágy gumis mért körét.
Az edzést végül a két McLaren zárta az első két helyen, nyomában a két Mercedesszel, Webberrel, Maldonadóval és a két Sauberrel. Vettel a 9., Alonso a 15., Massa a 18. lett
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.940 | átlag: 204.540 km/ó | 13 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.063 | 0.123 mp h. | 12 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.389 | 0.449 | 16 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:36.512 | 0.572 | 17 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.635 | 0.695 | 16 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:36.765 | 0.825 | 17 |
7. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:36.781 | 0.841 | 19 |
8. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.880 | 0.940 | 17 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.039 | 1.099 | 15 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.061 | 1.121 | 17 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:37.237 | 1.297 | 16 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.274 | 1.334 | 19 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:37.288 | 1.348 | 16 |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:37.425 | 1.485 | 14 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.465 | 1.525 | 12 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.493 | 1.553 | 13 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.628 | 1.688 | 14 |
18. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.831 | 1.891 | 14 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:38.701 | 2.761 | 19 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:39.198 | 3.258 | 19 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:39.796 | 3.856 | 18 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:40.048 | 4.108 | 17 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:41.263 | 5.323 | 14 |
24. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:41.499 | 5.559 | 18 |