Schumacher az élre repítette a Mercedest Kínában

Vágólapra másolva!
2012.04.13. 07:58
null
Michael Schumacher kihasználta a Mercedes trükkös DRS-ét a hátsó egyenesben (Fotók: Reuters)
Címkék
Michael Schumacher volt a leggyorsabb a Kínai Nagydíj második szabadedzésén, megelőzve Lewis Hamiltont, a délelőtti tréning legjobbját. A gyakorlásra az előzetes várakozásokkal ellentétben nem vizes, hanem száraz pályán került sor, de a 15 fokos hideg miatt így is sok volt a nagy elfékezés és a kicsúszás. Timo Glock Marussiája például azt követően csúszott ki, hogy az első légterelője orrkúpostul lejött a kocsiról.

Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj első szabadedzésén az első két futamon használt váltójával is a mezőny leggyorsabbja tudott lenni, pedig az egyik alkatrész törése miatt az eszközt le kell cserélnie a verseny előtt. Persze az első futamokon pole pozíciós angol csak hét kört tett meg a McLaren-Mercedesszel.

A második edzés elején nem esett az eső, de az erős szélben kifejezetten hidegnek hatott a 15 fokos levegő.

A nyitó tréninget a csapat tesztpilótájának bevetése miatt kihagyó Bruno Senna, Vitalij Petrov és Paul di Resta először gurulhatott a pályára. Az első edzés utolsó perceiben egyedüliként boxban maradó Lotus-duó számára is fontos volt, hogy a gyakorlás elején, amikor még biztosan száraz a pálya, körözhessen. Főleg annak fényében, hogy Grosjean az istálló fejlesztései miatt zavartalan pénteki edzésnapban reménykedett.

Räikkönen autóján korábban nem működött a DRS – erre Vettel is panaszkodott az első edzésen –, de a csapat megjavította délutánra.

Ricciardo első mért köre 1:39.185 perc lett, de a többiek egymás után felülírták a legjobb időt. Az ausztrál 1:37.859-e már a nap második legjobbja volt Hamilton délelőtti csúcsideje után. Aztán jött a McLaren ásza, és 1:36.814-gyel a nap legjobbját futotta.

Szinte az egész mezőny kihasználta, hogy száraz a pálya, a keményebb keverékű gumikon száguldottak. Pérez a hátsó egyenes végén csúnyán elfékezte magát, de visszatért az aszfaltra.

Vettel beragadt a gyors körében Grosjean mögé, s amikor elment a francia mellett, bemutatott neki – a tévéközvetítés rendezője ezután (amolyan apropó gyanánt a Malajziai Nagydíjon történt vetteles eset miatt) a magát elfékező Karthikeyant mutatta a képernyőn.

9. KÍNAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
5.00–6.00: 3. szabadedzés
8.00–9.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

A McLaren a boxutcában szándékosan ferdén alakította ki a garázsa előtt az autók „parkolóját”, hogy ha a Red Bull szerelői a verseny alatt kiállnak Vettel vagy Webber fogadására, Hamiltonnak és Buttonnak ne kelljen túl nagy kanyarokkal manővereznie, egyszerűbben beállhassanak a kerékcserére. Ezzel időt nyerhet a boxban az idén nem túl gyors wokingi csapat.

Az első körök után elkoptak a gumik az autókon, a pilóták nemigen tudtak javítani az időeredményükön. Massa a hátsó egyenes végén a jobb első kerekét blokkolásig fékezte, ezzel felgyorsítva a kopási folyamatot. A pilóták hat-nyolckörös menetük végén bementek a boxba.

Daniel Ricciardo a Toro Rosso garázsában a kormányműre panaszkodott a mérnökének. Giorgio Ascanelli technikai igazgató csatlakozott a párbeszédhez. „Meg tudom javítani neked, de kérek három hónapot!”

MEGTARTJÁK A BAHREINI GP-T

Kínában a Nemzetközi Automobil-szövetség az emberi jogi szervezetek figyelmeztetése ellenére közölte, biztosan megtartják a Bahreini Nagydíjat a jövő hét végén.

„Ama információk alapján, amelyek jelenleg a rendelkezésünkre állnak, megerősítjük, hogy egy hét múlva a tervezett időpontban megtartjuk a Bahreini Nagydíjat. A helyi szervezők közlése szerint a biztonsági intézkedések megfelelőek ahhoz, hogy garantálni tudjuk a szereplők biztonságát – állt az FIA közleményében. – Az FIA-nak egyetlen csapat és Bernie Ecclestone sem javasolta, hogy törölje vagy halassza el a viadalt. Továbbra is figyeljük a bahreini belpolitikai helyzet alakulását."

A Bahreini Nagydíjat tavaly törölték az országban 2011 februárjában kitört lázadások miatt, s mivel azóta is folytatódtak a tüntetések, amelyek során összesen 46 ember életét is vesztette, sokan tiltakoztak a verseny megrendezése ellen.

Az edzés 30. percéhez közeledve többen is felrakatták a sárga felirattal ellátott lágyabb gumikat. Vettel is feltetette ezeket a gumikat, miközben Grosjean megcsúszott, de folytatni tudta.

Vettel a lágy gumikon 1:36.568-cal átvette a vezetést.

Paul di Resta a célegyenesre fordító kanyarban a nedves kerékvetőre futott, megpördült, ám folytatni tudta. Vettel 1:36.160-ra javított, Webber a lágy gumikon nem tudta felülmúlni Hamilton keményebb keveréken elért időeredményét.

Alonso nagy lendülettel érkezett a boxutcába, mindkét első kerekét blokkolóra fékezte, nehogy meghaladja a megengedett maximális sebességet.

Az edzés felénél a célegyenes végén Glock kicsúszott a pályáról, elveszítette az első légterelőjét, és a kavicságyon átsodródva a gumifalban kötött ki. Az első vezetőszárny az orrkúppal együtt levált, egyébként egyben maradt, nem a becsapódás miatt szakadt le. A német pilóta nemigen tudott megszólalni a furcsa baleset után (kézfájásra panaszkodott), de kiszállt a kocsiból, amelyet a pályabírók két perc alatt eltakarítottak a bukótérből.

Glockot a pálya ügyeletére vitték, de szerencsére nincs nagy gond a bal kezével.

A többiek közben ismét padlóig nyomhatták a gázpedált, Schumacher a lágy gumikon 1:35.973-mal átvette a vezetést. Hamilton is felrakatta a lágyabb gumikat, és bár a kör első kétharmadában a leggyorsabb volt, a végén elmaradt Schumitól, aki a Mercedes trükkös DRS-ét kihasználva a hátsó egyenesben utolérhetetlen.

Massa a lágy gumikon az autó vibrálására panaszkodott, és csak a 17. legjobb időt autózta.

A Ferrari Kínában nemigen reménykedhet 
 a malajziai győzelme megismétlésében
A Ferrari Kínában nemigen reménykedhet a malajziai győzelme megismétlésében

Button az autó alulkormányozottságára panaszkodott, miközben Räikkönen a csapat kérése dacára nem ment a boxba, hanem azt kérte, hadd maradjon kint még egy körön át.

A csapatokat időjárási információkkal ellátó Meteo France közölte, hogy az edzés végéig száraz marad az idő. A csapatok nagy része azonban már túl volt a lágy gumis gyors körein, és megtankolt autóval körözött.

Az élen a Mercedesek, a McLarenek és a Red Bullok sorakoztak Schumacher, Hamilton, Vettel, Webber, Rosberg, Button sorrendben, aztán a sűrű középmezőny élén a két Force India és a két Sauber következett. Alonso és Massa között a megszokott különbség maradt, a Lotus és a Williams viszont elmaradt a várakozásoktól – persze mindez még csak szabadedzés, de sokatmondó, hogy Räikkönen elégedetlen az autójával.

Massának sem ment, a brazilt figyelmeztette a mérnöke, hogy a pálya egyes pontjain feleslegesen fékez, Alonso ugyanis a nélkül oldja meg a kanyarodást. Hamilton a hosszú egyenes végén elfékezte magát – ez általános problémának tűnik a 14-es kanyarban.

KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1.Michael SchumachernémetMercedes1:35.973átlag: 204.470 km/ó32 kör
2.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:36.1450.172 mp h.29
3.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:36.1600.18727
4.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:36.4330.46024
5.Nico RosbergnémetMercedes1:36.6170.64431
6.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:36.7110.73828
7.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:36.9560.98328
8.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:36.9660.99331
9.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:37.1911.21831
10.Fernando AlonsospanyolFerrari1:37.3161.34332
11.Sergio PerezmexikóiSauber-Ferrari1:37.4171.44422
12.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:37.6161.64333
13.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:37.8361.86330
14.Jean-Eric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:37.9301.95732
15.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:37.9721.99926
16.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:38.1762.20335
17.Felipe MassabrazilFerrari1:38.2932.32031
18.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:38.7832.81037
19.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1:38.9903.01736
20.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1:39.3463.37320
21.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth1:39.6513.67815
22.Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth1:40.3434.37025
23.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1:40.7534.78030
24.Narain KarthikeyanindiaiHRT-Cosworth1:41.1255.15226

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik