Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj első szabadedzésén az első két futamon használt váltójával is a mezőny leggyorsabbja tudott lenni, pedig az egyik alkatrész törése miatt az eszközt le kell cserélnie a verseny előtt. Persze az első futamokon pole pozíciós angol csak hét kört tett meg a McLaren-Mercedesszel.
A második edzés elején nem esett az eső, de az erős szélben kifejezetten hidegnek hatott a 15 fokos levegő.
A nyitó tréninget a csapat tesztpilótájának bevetése miatt kihagyó Bruno Senna, Vitalij Petrov és Paul di Resta először gurulhatott a pályára. Az első edzés utolsó perceiben egyedüliként boxban maradó Lotus-duó számára is fontos volt, hogy a gyakorlás elején, amikor még biztosan száraz a pálya, körözhessen. Főleg annak fényében, hogy Grosjean az istálló fejlesztései miatt zavartalan pénteki edzésnapban reménykedett.
Räikkönen autóján korábban nem működött a DRS – erre Vettel is panaszkodott az első edzésen –, de a csapat megjavította délutánra.
Ricciardo első mért köre 1:39.185 perc lett, de a többiek egymás után felülírták a legjobb időt. Az ausztrál 1:37.859-e már a nap második legjobbja volt Hamilton délelőtti csúcsideje után. Aztán jött a McLaren ásza, és 1:36.814-gyel a nap legjobbját futotta.
Szinte az egész mezőny kihasználta, hogy száraz a pálya, a keményebb keverékű gumikon száguldottak. Pérez a hátsó egyenes végén csúnyán elfékezte magát, de visszatért az aszfaltra.
Vettel beragadt a gyors körében Grosjean mögé, s amikor elment a francia mellett, bemutatott neki – a tévéközvetítés rendezője ezután (amolyan apropó gyanánt a Malajziai Nagydíjon történt vetteles eset miatt) a magát elfékező Karthikeyant mutatta a képernyőn.
SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A McLaren a boxutcában szándékosan ferdén alakította ki a garázsa előtt az autók „parkolóját”, hogy ha a Red Bull szerelői a verseny alatt kiállnak Vettel vagy Webber fogadására, Hamiltonnak és Buttonnak ne kelljen túl nagy kanyarokkal manővereznie, egyszerűbben beállhassanak a kerékcserére. Ezzel időt nyerhet a boxban az idén nem túl gyors wokingi csapat.
Az első körök után elkoptak a gumik az autókon, a pilóták nemigen tudtak javítani az időeredményükön. Massa a hátsó egyenes végén a jobb első kerekét blokkolásig fékezte, ezzel felgyorsítva a kopási folyamatot. A pilóták hat-nyolckörös menetük végén bementek a boxba.
Daniel Ricciardo a Toro Rosso garázsában a kormányműre panaszkodott a mérnökének. Giorgio Ascanelli technikai igazgató csatlakozott a párbeszédhez. „Meg tudom javítani neked, de kérek három hónapot!”
Kínában a Nemzetközi Automobil-szövetség az emberi jogi szervezetek figyelmeztetése ellenére közölte, biztosan megtartják a Bahreini Nagydíjat a jövő hét végén. „Ama információk alapján, amelyek jelenleg a rendelkezésünkre állnak, megerősítjük, hogy egy hét múlva a tervezett időpontban megtartjuk a Bahreini Nagydíjat. A helyi szervezők közlése szerint a biztonsági intézkedések megfelelőek ahhoz, hogy garantálni tudjuk a szereplők biztonságát – állt az FIA közleményében. – Az FIA-nak egyetlen csapat és Bernie Ecclestone sem javasolta, hogy törölje vagy halassza el a viadalt. Továbbra is figyeljük a bahreini belpolitikai helyzet alakulását." A Bahreini Nagydíjat tavaly törölték az országban 2011 februárjában kitört lázadások miatt, s mivel azóta is folytatódtak a tüntetések, amelyek során összesen 46 ember életét is vesztette, sokan tiltakoztak a verseny megrendezése ellen. |
Az edzés 30. percéhez közeledve többen is felrakatták a sárga felirattal ellátott lágyabb gumikat. Vettel is feltetette ezeket a gumikat, miközben Grosjean megcsúszott, de folytatni tudta.
Vettel a lágy gumikon 1:36.568-cal átvette a vezetést.
Paul di Resta a célegyenesre fordító kanyarban a nedves kerékvetőre futott, megpördült, ám folytatni tudta. Vettel 1:36.160-ra javított, Webber a lágy gumikon nem tudta felülmúlni Hamilton keményebb keveréken elért időeredményét.
Alonso nagy lendülettel érkezett a boxutcába, mindkét első kerekét blokkolóra fékezte, nehogy meghaladja a megengedett maximális sebességet.
Az edzés felénél a célegyenes végén Glock kicsúszott a pályáról, elveszítette az első légterelőjét, és a kavicságyon átsodródva a gumifalban kötött ki. Az első vezetőszárny az orrkúppal együtt levált, egyébként egyben maradt, nem a becsapódás miatt szakadt le. A német pilóta nemigen tudott megszólalni a furcsa baleset után (kézfájásra panaszkodott), de kiszállt a kocsiból, amelyet a pályabírók két perc alatt eltakarítottak a bukótérből.
Glockot a pálya ügyeletére vitték, de szerencsére nincs nagy gond a bal kezével.
A többiek közben ismét padlóig nyomhatták a gázpedált, Schumacher a lágy gumikon 1:35.973-mal átvette a vezetést. Hamilton is felrakatta a lágyabb gumikat, és bár a kör első kétharmadában a leggyorsabb volt, a végén elmaradt Schumitól, aki a Mercedes trükkös DRS-ét kihasználva a hátsó egyenesben utolérhetetlen.
Massa a lágy gumikon az autó vibrálására panaszkodott, és csak a 17. legjobb időt autózta.
Button az autó alulkormányozottságára panaszkodott, miközben Räikkönen a csapat kérése dacára nem ment a boxba, hanem azt kérte, hadd maradjon kint még egy körön át.
A csapatokat időjárási információkkal ellátó Meteo France közölte, hogy az edzés végéig száraz marad az idő. A csapatok nagy része azonban már túl volt a lágy gumis gyors körein, és megtankolt autóval körözött.
Az élen a Mercedesek, a McLarenek és a Red Bullok sorakoztak Schumacher, Hamilton, Vettel, Webber, Rosberg, Button sorrendben, aztán a sűrű középmezőny élén a két Force India és a két Sauber következett. Alonso és Massa között a megszokott különbség maradt, a Lotus és a Williams viszont elmaradt a várakozásoktól – persze mindez még csak szabadedzés, de sokatmondó, hogy Räikkönen elégedetlen az autójával.
Massának sem ment, a brazilt figyelmeztette a mérnöke, hogy a pálya egyes pontjain feleslegesen fékez, Alonso ugyanis a nélkül oldja meg a kanyarodást. Hamilton a hosszú egyenes végén elfékezte magát – ez általános problémának tűnik a 14-es kanyarban.
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:35.973 | átlag: 204.470 km/ó | 32 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.145 | 0.172 mp h. | 29 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.160 | 0.187 | 27 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.433 | 0.460 | 24 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.617 | 0.644 | 31 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.711 | 0.738 | 28 |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.956 | 0.983 | 28 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.966 | 0.993 | 31 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:37.191 | 1.218 | 31 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.316 | 1.343 | 32 |
11. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.417 | 1.444 | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.616 | 1.643 | 33 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.836 | 1.863 | 30 |
14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.930 | 1.957 | 32 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.972 | 1.999 | 26 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.176 | 2.203 | 35 |
17. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.293 | 2.320 | 31 |
18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:38.783 | 2.810 | 37 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:38.990 | 3.017 | 36 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:39.346 | 3.373 | 20 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:39.651 | 3.678 | 15 |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:40.343 | 4.370 | 25 |
23. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:40.753 | 4.780 | 30 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:41.125 | 5.152 | 26 |