Hamilton kezdett a legjobban Sanghajban

Vágólapra másolva!
2012.04.13. 03:57
null
Folytatódik-e a McLaren uralma 2012-ben? (Fotó: Action Images)
Címkék
Letelt a Malajziai Nagydíjat követő szűk háromhetes szünet, a Formula–1-es mezőny Sanghajban gyűlt össze az idény harmadik Grand Prix-ján. Az első szabadedzést megelőzően és az alatt is esett az eső, a helyenként nedves aszfalton alig-alig köröztek a pilóták. Az események a végére felszáradó pályán felgyorsultak, a sima felületű gumikon futó pilóták egyre gyorsabbá váltak, végül az edzés legvégére a pályára hajtó Lewis Hamilton lett a leggyorsabb.

Az edzés előtti eső miatt száradó pályán kezdődött el a Formula–1-es Kínai Nagydíj 1. szabadedzése, amelynek bemelegítő köreire intermediate gumikon hajtottak ki a pilóták.Köztük volt – most először – Jules Bianchi, a Force India francia tartalék pilótája is. Mellette a holland Giedo van der Garde kapott lehetőséget tesztpilótaként a Caterhamnél,a finn Valtteri Bottas pedig a Williamsnél.

Az edzés megkezdése előtt a Nemzetközi Automobil-szövetség az emberi jogi szervezetek figyelmeztetése ellenére közölte, biztosan megtartják a Bahreini Nagydíjat a jövő hét végén.

Az esőfelhők elhagyták a pálya környékét, de a nagy szmog miatt aligha nevezhető teljesen tisztának az égbolt. A pilóták az ellenőrző köreik után visszatértek a boxba, amíg autóikat vizsgálták, tovább száradt a pálya. Kimi Räikkönen volt az egyetlen, aki második körre is a pályán maradt, a 10. percben Lewis Hamilton nem ment még ki a pályára.

Az első két idei versenyen a pole pozíciót megszerző Hamilton autójában váltót cseréltek, ezért öt rajthelyes büntetéssel kell számolnia.

A vb-pontverseny második helyén álló angol végül megjelent a pályán, az autója hátuljára hatalmas rácsot szereltek,amely adatgyűjtésre való.

Az első komolyabb menetre Timo Glock hajtott ki a pályára, immár slick gumin – a Pirelli a közepesen kemény és a lágy gumikat hozta el Sanghajba. Kobajasi csatlakozott a némethez, szintén a közepesen kemény abroncsokon.

A két Ferrari is a pályára hajtott, Alonso autóján a hátsó légterelőt az aerodinamikai tulajdonságok ellenőrzésére szolgáló sárgászöld festék borította – a festékfoltok alapján tudhatja meg a csapat, merre terelik a levegőt a vezetőszárnyak és az autó teste.

Miközben Rosberg is a pályára hajtott (intermediate gumikon), a tréningen Paul di Restát helyettesítő Bianchi menedzserével, Nicolas Todttal beszélgetett a Force India garázsában.

A sanghaji kör 53 százalékát padlógázzal teszik meg a versenyzők, ami körönként 50 másodpercet jelent.

9. KÍNAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
8.00–9.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
5.00–6.00: 3. szabadedzés
8.00–9.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósításával számol be.

Rosberg célja a kétkörös menet során az volt, hogy ellenőrizze, mennyi ideig tart áthajtani a boxutcán a sebességkorlátozással – azaz pontosan mennyi idővel hosszabb a boxutcán áthajtva menni, mint a pályán. A Mercedesnél, amelynek hátsó légterelőjét ezúttal is szabályosnak találta az FIA, minden apró részletre figyelnek.

Az első 25 perc anélkül telt el, hogy valaki mért kört futott volna. Kisebb eső közeledtét jelezték a radaron.

Szemerkélni kezdett az eső, de nem annyira, hogy Mark Webber intermediate gumikat válasszon – az ausztrál közepesen kemény slickeken kezdett meg mért kört.

A Kínai GP első mért köre Webberé volt: 1:44.542.

Hamilton is visszatért a pályára az ellenőrző műszerrel, miközben a Marussia boxában Olivier Panis, Charles Pic menedzsere és María de Villota, a csapat hölgy tesztpilótája figyelte az eseményeket. Webber másodikra 1:40.647-et futott.

Az enyhe esőben tovább gyorsult az ausztrál, harmadikra már 1:40 alá jutott. Egyre többen mentek ki a pályára, a 40. percre már a mezőny 10 tagjának volt mért köre, de Webber eredményét senki sem múlta felül.

Massa a saját mért körében tett egy kitérőt a vizes műfüves/aszfaltozott bukótérben. Végül csak Karthikeyanénál lett jobb az eredménye. Másodikre tudott javítani, feljött az 5. helyre, de 5 másodperccel elmaradt Webbertől. Maldonado elfékezte magát a hátsó egyenes végén, Vettel be sem fejezte első mért körét, Kobajasi autójára intermediate gumik kerültek a továbbra is szemerkélő esőben.

Miután Pic is csúszkálni kezdett az erősödő esőben, Ricciardo maradt egyedül slick gumikon a pályán. 42 perc maradt az edzésből, amikor az ausztrál is a boxba hajtott.

Az eső intenzitása növekedett, üres volt a pálya.

Részlet az FIA közleményéből a Bahreini Nagydíj kapcsán: „Ama információk alapján, amelyek jelenleg a rendelkezésünkre állnak, megerősítjük, hogy egy hét múlva a tervezett időpontban megtartjuk a Bahreini Nagydíjat. A helyi szervezők közlése szerint a biztonsági intézkedések megfelelőek ahhoz, hogy garantálni tudjuk a szereplők biztonságát. Az FIA-nak egyetlen csapat és Bernie Ecclestone sem javasolta, hogy törölje vagy halassza el a viadalt. Továbbra is figyeljük a bahreini belpolitikai helyzet alakulását."

Bő félórával az edzés vége előtt Alonso és Glock slick gumikon hajtott a pályára.

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke elmondta a BBC-nek, hogy Lewis Hamilton autójában egyelőre az első két versenyen használt váltó van. A törött alkatrésszel rendelkező eszköz cseréje későbbre várható, az angol emiatt kap öt rajthelyes büntetést.

Glock Marussiáját nagyon nehéz volt az úton tartani. Alonso, akárcsak az utána pályára hajtó Massa, vissza is ment a boxba.

Räikkönen intermediate gumikon száguldott, 1:51 perces kört futott csúszkáló autójával.

A mezőnyből hatan – a hat világbajnok – nyertek már Kínai Nagydíjat. Közülük egyedül Hamilton tudott duplázni (az eddigi nyolc futam további győztese az első itteni futamot 2004-ben megnyerő Rubens Barrichello volt).

Többen a pályára hajtottak intermediate gumikon, Schumacher és Grosjean például 1:48-as kört futott. Húsz perc sem maradt az edésből, Webber legjobbját (1:39.558) senki sem veszélyeztette.

Vettel 13 perccel az edzés vége előtt futotta első mért körét, öt másodperccel elmaradt Webbertől, és a 7. helyre jött be. Ezután Bianchi is megkezdte első gyors körét, az előzetesen eseménydúsabb bevetésre számító francia a 13. helyre jött be a caterhames tesztpilóta, Van der Garde elé.

Az utolsó negyedórában intermediate és slick gumikon is a pályán voltak a versenyzők, a sima felületű abroncsok gyorsabbnak tűntek. Azok is voltak, Pérez feljött a 4. helyre.

A McLaren pilótáinak öt perccel az edzésbefejezése előtt sem volt mért körük.

Alig négy perc volt hátra, amikor Schumacher átvette a vezetést 1:39.318-cal. Webber 1:38.977-tel válaszolt. Miközben Vettel a DRS meghibásodására panaszkodott, Hamilton első mért körével feljött a 3. helyre.

A Lotus pilótáin kívül mindenki a pályán volt a záró percekben. Hamilton második mért körével 1:38.146-tal átvette a vezetést, Schumacher a már 3 másodperccel gyengébb kört futott, mint percekkel korábban, de aztán futott egy 1:38-at. Rosberg átmenetileg az élre állt, de az utolsó szó Hamiltoné volt: 1:37.106.

Az angol végül a két Mercedes és Pérez előtt az élen zárta a tréninget.

KÍNAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37.106 átlag: 202.084 km/ó 7 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.116 1.010 mp h. 14
3. Michael Schumacher német Mercedes 1:38.316 1.210 14
4. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:38.584 1.478 13
5. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:38.911 1.805 12
6. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.977 1.871 15
7. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:39.198 2.092 12
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.199 2.093 6
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:39.748 2.642 16
10. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:39.768 2.662 14
11. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:40.056 2.950 14
12. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.153 3.047 14
13. Valtteri Bottas* finn Williams-Renault 1:40.298 3.192 8
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:40.328 3.222 13
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:40.540 3.434 12
16. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:41.071 3.965 14
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:41.204 4.098 14
18. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.330 5.224 14
19. Giedo van der Garde* holland Caterham-Renault 1:42.521 5.415 11
20. Jules Bianchi* francia Force India-Mercedes 1:44.118 7.012 8
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.227 7.121 10
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:44.500 7.394 15
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:47.204 10.098 12
24. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:50.465 13.359 11
*tesztpilóták
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik