Miután az Ausztrál és a Malajziai Nagydíjon az első rajthelyről indulhatott, de győzelmet egyik alkalommal sem sikerült aratnia, Lewis Hamilton mindenképp megtörné rossz sorozatát:
„A győzelem reményében utazom Kínába – kezdte a McLaren pilótája – ugyanakkor néhány értékes pont is jól jöhet, ha valamilyen oknál fogva a győzelem nincs benne a pakliban. Nagyon élénk emlékeim vannak Kínáról, jók és kevésbé jók is. Kétszer tudtam győzni, mindkettőre nagyon büszke vagyok: 2008-ban tökéletes hétvégét teljesítettem, ami a bajnokság szempontjából volt nagyon fontos, 2011-ben pedig egy nehéz malajziai hétvége után futottam nagy versenyt, és a legvégén vettem át a vezetést – ez a győzelem jelezte, hogy tényezők lehetünk az azévi bajnokságban. Nem tagadom, csalódott vagyok, amiért egyik pole pozíciómat se tudtam győzelemre váltani, de arra szoktam gondolni, hogy mivel a szerencse egyik alkalommal sem állt mellettem, előbb vagy utóbb átpártol hozzám. Tavaly megtanultam a kiegyensúlyozottság fontosságát; nincs értelme hajszolni a győzelmet, ha a következő héten nem tudod megtámogatni egy újabb jó eredménnyel. 2007-ben a hatodik versenyig nem tudtam nyerni, mégis egész évben versenyben voltam a világbajnoki címért. Azt hiszem, még mindig nem alakult ki az erősorrend, úgyhogy fontos lenne pár győzelmet begyűjteni, amíg van rá lehetőségünk.”
Csapattársa, Jenson Button a pálya jellegéről, és az esős versenyben rejlő kiszámíthatatlanságról beszélt:
„Bámulatos létesítmények, nagyon jó, modern pálya – dícsérte a sanghaji pályát 2009 bajnoka – az első két szektor technikás, érdekes kanyarkombinációkkal, majd következik a Formula–1 egyik leghosszabb egyenese, mely után a hajtű, majd az utolsó kanyar jó előzési lehetőséget rejt magában. Ha esik, újabb kiszámíthatatlan verseny követezik, hiszen még nem tudunk mindent az autókról és a gumikról nedves körülmények között. A beállításokat tekintve a szokásos kihivásokkal nézünk szembe: kell a megfelelő leszorítóerő a gyors kanyarokhoz, de úgy, hogy ez ne okozzon jelentős sebességvesztést az egyenesekben.”
Kimi Räikkönennek nincs kedvenc pályája, de a kínai aszfalétcsíkról azért őríz szép emlékeket: „Ez is csak egy versenypálya, nincsenek kedvenceim, semmi ilyesmi. Mivel az autóval szemben támasztott követelmények tekintetében hasonlít az Albert Parkra és Szepangra, ez előnyünkre válhat, ahogyan a néhány új alkatrész is. Biztos vagyok benne, hogy a többi csapat is készül fejlesztésekkel, úgyhogy minden a helyszínen derül majd ki. 2007-ben, a bajnoki címem évében nyerni tudtam ott, ez jó érzésekkel tölt el. Ez egy jó versenypálya, előzési lehetőségekkel, az autónk jónak tűnik, meglátjuk, mit tudunk majd.”
A másik Lotust vezető Romain Grosjean a két idei futam közül egyszer sem ért célba, számára Kínában indul a szezon: „Az első két versenyen nem sikerült eredményt elérnem, de tudom, hogy a későbbiekben nagy dolgokra lehetünk képesek. A szezonom valójában Kínában kezdődik, első alkalommal vezethetek ezen a helyszínen. A belső kamerás felvételeken jól mutat, remélem, fekszik majd a kocsinak, és működik az új fejlesztési csomag. Már várom, hogy megismerhessem a ringet, rengeteg érdekesnek tűnő kanyar van rajta. Ha jó eredményt érünk el, biztos vagyok benne, hogy szeretni fogom a pályát.
Michael Schumacherért természetesen a Távol-Keleten is rengetegen szorítanak, és ezúttal igazán jó eredménnyel szeretné meghálálni a hosszú évekre visszamenő támogatást: „A Kínai Nagydíjról először a szurkolók jutnak eszembe. Régóta nagy és hűséges szurkolóbázisom van ott, mindnyájuknak köszönöm a támogatást! A versenyre térve Sanghajban sose volt szerencsém a 2006-os győzelmemet leszámítva, de ez idén változhat. Idén az első két futamon versenykörülmények között nem tudtuk megtartani az időmérőn mutatott tempónkat, viszont intenzíven dolgoztunk a problémán, így jó teljesítményt ígérhetek a szurkolóinknak.”
Nico Rosberg a tavalyi Kínai Nagydíjat vezetni is tudta, 2010-ben pedig a dobogóra állhatott fel: „Nagyon szeretem a sanhaji pályát a különleges, hosszú kanyarok miatt. Mivel az első két versenyem nem sikerült jól, igazából most indul számomra az idény. Annyiban különbözik ez a helyszín az első kettőtől, hogy itt a hátsóknál nagyobb terhelést kapnak az elülső abroncsok.”
A Malajziában második helyével egészen kiváló eredményt elérő Sergio Pérez fárasztó időszakon van túl: „Nagyon várom a Kínai Nagydíjat. Volt egy kis szünetem, de ez elég mozgalmasan telt otthon Mexikóban. Guadalajarában elképesztően fogadtak, jó volt látni a családomat és a barátaimat. Ugyanakkor koncentráltam a további fejlesztésekre, és folytattam az edzésprogramomat. A tavalyi versenyem jól indult Sanghajban, de a futam vége felé több autónak is nekimentem, és megbüntettek. A gyors kanyarok fekszenek az autónak, de a hosszú egyenes gondot okozhat majd nekünk, úgyhogy mindent ki kell hoznunk az autóból, amit csak lehet.”
A Sauber másik pilótája, a szünetben Japánban gyógytornászával készülő Kobajasi Kamui szintén jó érzésekkel utazik Kínába: „Nagyon szeretem ezt a pályát, élvezem a gyors kanyarokat, és ezek valószínűleg fekszenek majd az autónknak is. A tavalyi verseny kiváló volt, pontot tudtam szerezni, miután a 13. helyről rajtoltam. Az aszfalt hőmérséklete alacsonyabb lesz, mint Malajziában volt, inkább Melbourne-re hasonlít majd, ami szintén jobban kedvez majd nekünk, és a gumiknak.”