A Lotus-istálló elszánta magát, és az első két idei verseny fenyegetőzései után csütörtökön Sanghajban hivatalosan is óvást nyújtott be a Mercedes-istálló hátsó légterelői miatt.
A Mercedes DRS-sel aktivált légterelő csatornája révén a hátsó vezetőszárny oldalán levezeti a levegőt, és az első légterelő légellenállását is csökkenti, növelve a végsebességet. A Lotus szerint a DRS gombjának megnyomásával a pilóta módosítja az autó aerodinamikai mutatóit, ami szabálytalan.
Az FIA ugyanakkor korábban többször jelezte, hogy a DRS mozgó légterelő eleme aktiválja a csatornarendszert, nem pedig közvetlenül a pilóta, ami miatt a rendszer passzív, és ezért legális.
Sanghajban a Lotus és a Mercedes még egyszer megtárgyalta az ügyet, s miután nem jutottak egyezségre, jött az óvás.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





