A FUTAMGYŐZELEM SZÁMOKBAN – VÉGET ÉRT AZ 1007 NAPOS VÁRAKOZÁS
Nico Rosberg a 111. futamán megszerzett első győzelmével a Formula–1 történetének 103. nagydíjnyertese lett. Vele együtt hat versenyző van, akinek legalább 100 futamot kellett várnia az első diadalára – a legtovább Mark Webbernek, ő a 130. rajtján ért révbe.
Mark Webber (ausztrál, Red Bull) | 2009, Német GP | 130 |
Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) | 2000, Német GP | 124 |
Jarno Trulli (olasz, Renault) | 2004, Monacói GP | 117 |
Jenson Button (brit, Honda) | 2006, Magyar GP | 113 |
Nico Rosberg (német, Mercedes) | 2012, Kínai GP | 111 |
Giancarlo Fisichella (olasz, Jordan) | 2003, Brazil GP | 110 |
A Keke Rosberg legutolsó, ötödik GP-sikerekor (1985, Ausztrál Nagydíj) még csak négy hónapos Nico a harmadik, aki úgy nyert futamot, hogy egykor az apja is sikeres volt világbajnoki versenyen. Graham Hill és Damon Hill, az F1 eddigi egyetlen apa-fiú világbajnok kettőse (összesen 36 győzelem) mellett Gilles és Jacques Villeneuve (17) volt képes erre.
Keke Rosberg ráadásul az első vb-futamdiadala évében egyből világbajnok is lett...
Rosberg előtt legutóbb Webber lépte át a versenygyőztes küszöböt, s a 2009-es Német GP és a mostani kínai futam között 1007 nap telt el, ami a második leghosszabb ilyesféle várakozás volt az F1 történetében. A leghosszabb efféle időszak Alessandro Nannini 1989-ben megszerzett elsője (Japán GP) és Michael Schumachernek az 1992-es Belga GP-n elért áttörése között eltelt 1095 nap volt.
Zsinórban a hatodik viadalon a 6. különböző győztest avatták, a tavalyi idényre is visszanyúlóan Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Webber, Button, Fernando Alonso és Rosberg örülhetett egymás után. A leghosszabb sorozat 9 különböző pilóta sikere egymás után – 1960-ból és 1961-ből, illetve 1983-ból.
A Kínai Nagydíjon folytatódott a győztesek változatosságának trendje, a 9 eddigi futamon egyedül Hamilton tudott duplázni. Az aktív versenyzők közül csak a világbajnokok, valamint Rosberg nyert Sanghajban.
AZ IDŐMÉRŐ TITKAI – AZ ELSŐ NÉMET HÓDÍTÁS
Rosberg az első pole pozíciójára is a 111. időmérő edzéséig várt, ennél hosszabb időbe csak három versenyzőnek telt ugyanez a siker: Mark Webber a 132., Jarno Trulli a 119., Thierry Boutsen pedig a 116. időmérőjét követően indulhatott először az első rajthelyről.
A Mercedes-istálló az 1955-ös Olasz Nagydíjon érte el a korábbi utolsó sikerét, és annak idején is kisajátította az első rajtsort. A német Karl Kling mellett Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ült az „ezüstnyilakban" az akkori, három autót magába foglaló első sorban. Ám olyan még sohasem fordult elő a Kínai Nagydíj előtt, hogy német pilóták német licenccel versenyző autókban az első sort kisajátítsák.
A Mercedes-motorral más a helyzet, az idei három versenyen csakis a stuttgarti vállalat brixworthi részlegében készített V8-ast használó pilóták indultak az első sorból.
A 43 éves Michael Schumacher a 10. legidősebb az első sor valaha volt rajtolói között. Legutóbb az 1994-es Ausztrál Nagydíjon fordult elő olyan, hogy 40 év feletti versenyző indult ilyen előkelő pozícióból, Nigel Mansell 41 évesen a pole-ból startolt.
MÁR CSAK MASSA ÉS A KISCSAPATOK PILÓTÁI PONT NÉLKÜL
A dobogóra legutóbb a 2010-es Kínai GP-n állhatott fel három Mercedes-motoros autót használó pilóta – ugyanúgy Rosberg, Jenson Button és Lewis Hamilton, mint most. Hamilton pedig ugyanúgy futamgyőzelem nélkül vezeti a vb-pontversenyt három nagydíjat követően, mint két éve Felipe Massa.
A sanghaji ringen tavaly is 23-an értek célba, ráadásul az egyetlen kiesést akkor is egy rosszul rögzített kerék okozta.
Romain Grosjean pontszerzésével Charles Pic maradt az egyedüli versenyző a mezőnyben, aki még sohasem szerzett pontot a Formula–1-ben. A Lotus franciája mellett Pastor Maldonado is megtörte az idei sikertelenségét, így már 17-en büszkélkednek vb-ponttal 2012-ben. A másik hét pilóta a Caterham, Marussia és HRT – pontszerzésre esélytelen autóban ülő – párosa, valamint a ferraris Massa.
Kobajasi Kamui a 120. a Formula–1 történetében, aki egy verseny leggyorsabb körét érte el, és a Sauber is először érte el ezt a bravúrt a BMW-től független konstruktőrként.