Ennél hosszabb böjtnek csak Schumacher vetett véget

Vágólapra másolva!
2012.04.17. 15:45
null
Michael Schumacher (balra) és Nico Rosberg már valóban az F1 német elitcsapatát alkotja (Fotó: Reuters)
Címkék
Nico Rosberg nemcsak a Mercedes 57 éve tartó várakozásának vetett véget a Kínai Nagydíjon, pedig nem nehéz kitalálni, ennél hosszabb csend egyetlen csapat két győzelme között sem telt el a sportágban. A futamgyőztesek táborába belépő legújabb pilótára 2009 nyara óta vártunk, a második leghosszabb ilyen időszaknak vetett véget Rosberg a Formula–1 történetében. Az apa-fiú győztesek sorát növelő Nico mellett Kobajasi Kamui is ünnepelhetett, az első leggyorsabb körét érte el. Felipe Massának viszont semmi oka sincs az örömre, a kiscsapatok pilótái mellett már csak egyedül ő áll nulla ponttal 2012-ben. Sanghaj számokban.

 

A FUTAMGYŐZELEM SZÁMOKBAN – VÉGET ÉRT AZ 1007 NAPOS VÁRAKOZÁS

Nico Rosberg a 111. futamán megszerzett első győzelmével a Formula–1 történetének 103. nagydíjnyertese lett. Vele együtt hat versenyző van, akinek legalább 100 futamot kellett várnia az első diadalára – a legtovább Mark Webbernek, ő a 130. rajtján ért révbe.

AZ ELSŐ GYŐZELMEK
Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 2009, Német GP 130
Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 2000, Német GP 124
Jarno Trulli (olasz, Renault) 2004, Monacói GP 117
Jenson Button (brit, Honda) 2006, Magyar GP 113
Nico Rosberg (német, Mercedes) 2012, Kínai GP 111
Giancarlo Fisichella (olasz, Jordan) 2003, Brazil GP 110

A Keke Rosberg legutolsó, ötödik GP-sikerekor (1985, Ausztrál Nagydíj) még csak négy hónapos Nico a harmadik, aki úgy nyert futamot, hogy egykor az apja is sikeres volt világbajnoki versenyen. Graham Hill és Damon Hill, az F1 eddigi egyetlen apa-fiú világbajnok kettőse (összesen 36 győzelem) mellett Gilles és Jacques Villeneuve (17) volt képes erre.

Keke Rosberg ráadásul az első vb-futamdiadala évében egyből világbajnok is lett...

Rosberg előtt legutóbb Webber lépte át a versenygyőztes küszöböt, s a 2009-es Német GP és a mostani kínai futam között 1007 nap telt el, ami a második leghosszabb ilyesféle várakozás volt az F1 történetében. A leghosszabb efféle időszak Alessandro Nannini 1989-ben megszerzett elsője (Japán GP) és Michael Schumachernek az 1992-es Belga GP-n elért áttörése között eltelt 1095 nap volt.

Zsinórban a hatodik viadalon a 6. különböző győztest avatták, a tavalyi idényre is visszanyúlóan Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Webber, Button, Fernando Alonso és Rosberg örülhetett egymás után. A leghosszabb sorozat 9 különböző pilóta sikere egymás után – 1960-ból és 1961-ből, illetve 1983-ból.

A Kínai Nagydíjon folytatódott a győztesek változatosságának trendje, a 9 eddigi futamon egyedül Hamilton tudott duplázni. Az aktív versenyzők közül csak a világbajnokok, valamint Rosberg nyert Sanghajban.

AZ IDŐMÉRŐ TITKAI – AZ ELSŐ NÉMET HÓDÍTÁS

Rosberg az első pole pozíciójára is a 111. időmérő edzéséig várt, ennél hosszabb időbe csak három versenyzőnek telt ugyanez a siker: Mark Webber a 132., Jarno Trulli a 119., Thierry Boutsen pedig a 116. időmérőjét követően indulhatott először az első rajthelyről.

A Mercedes-istálló az 1955-ös Olasz Nagydíjon érte el a korábbi utolsó sikerét, és annak idején is kisajátította az első rajtsort. A német Karl Kling mellett Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ült az „ezüstnyilakban" az akkori, három autót magába foglaló első sorban. Ám olyan még sohasem fordult elő a Kínai Nagydíj előtt, hogy német pilóták német licenccel versenyző autókban az első sort kisajátítsák.

A Mercedes-motorral más a helyzet, az idei három versenyen csakis a stuttgarti vállalat brixworthi részlegében készített V8-ast használó pilóták indultak az első sorból.

A 43 éves Michael Schumacher a 10. legidősebb az első sor valaha volt rajtolói között. Legutóbb az 1994-es Ausztrál Nagydíjon fordult elő olyan, hogy 40 év feletti versenyző indult ilyen előkelő pozícióból, Nigel Mansell 41 évesen a pole-ból startolt.

MÁR CSAK MASSA ÉS A KISCSAPATOK PILÓTÁI PONT NÉLKÜL

A dobogóra legutóbb a 2010-es Kínai GP-n állhatott fel három Mercedes-motoros autót használó pilóta – ugyanúgy Rosberg, Jenson Button és Lewis Hamilton, mint most. Hamilton pedig ugyanúgy futamgyőzelem nélkül vezeti a vb-pontversenyt három nagydíjat követően, mint két éve Felipe Massa.

A sanghaji ringen tavaly is 23-an értek célba, ráadásul az egyetlen kiesést akkor is egy rosszul rögzített kerék okozta.

Romain Grosjean pontszerzésével Charles Pic maradt az egyedüli versenyző a mezőnyben, aki még sohasem szerzett pontot a Formula–1-ben. A Lotus franciája mellett Pastor Maldonado is megtörte az idei sikertelenségét, így már 17-en büszkélkednek vb-ponttal 2012-ben. A másik hét pilóta a Caterham, Marussia és HRT – pontszerzésre esélytelen autóban ülő – párosa, valamint a ferraris Massa.

Kobajasi Kamui a 120. a Formula–1 történetében, aki egy verseny leggyorsabb körét érte el, és a Sauber is először érte el ezt a bravúrt a BMW-től független konstruktőrként.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik