Button: Az F1 csúcsformába lendült a Kínai Nagydíjon

Vágólapra másolva!
2012.04.15. 12:45
null
A Rosberget locsoló Button tudja, milyen érzés sokat várni az első győzelemre, ő a 113. futamán nyert <br />2006-ban a Hungaroringen (Fotó: Reuters)
Címkék
Nico Rosberg szerint a Mercedes-istálló a jövőben több futamgyőzelmet is ünnepelhet, a Kínai Nagydíjon aratott győzelem a későbbi sikerek előfutára volt. Jenson Button úgy véli, az eseménydús sanghaji futam csak megerősítette, hogy az F1 csúcsformában van, amit alátámaszt, hogy az első három versenyt három konstruktőr nyerte meg, és egyik sem az előző két év bajnoka, a Red Bull volt. Egy hét múlva pedig Bahrein következik, az 50 fokos aszfalton ismét a feje tetejére állhat az erősorrend.

 

Nico Rosberg nehezen találta a szavakat első győzelme után, a Mercedes gyári csapatának 10., az 1955-ös Olasz Nagydíj óta az első győzelmét arató német alig tudja elhinni, milyen gyorsan fejlődik a csapata.

SCHUMI: BÁRKI HIBÁZHAT

Michael Schumacher senkire sem haragszik kiesése miatt, annak ellenére higgadtan nyilatkozott, hogy Rosberg megnyerte a futamot.

„A pályára visszatérve a 3. kanyarban éreztem, hogy valami nincs rendben a jobb első kerékkel, a 6. kanyarban pedig már füstölgött is a kocsi eleje, és ekkor gondoltam, jobb megállni, mint valami balesetet kockáztatni – mondta Schumacher. – Nem haragszom senkire, inkább sajnálom azt a srácot, aki most rosszul érzi magát, mert magát tartja felelősnek a kiesésemért. Ilyen az autósport, bárki hibázhat."

A televíziós visszajátszásnál látni lehetett, hogy a jobb első keréknél térdelő szerelő vadul integet, nem indulhat el Schumi, s amikor mégis elment, a szakember az aszfaltot csapkodta dühében. A csapat 5000 eurós bírságot kapott veszély okozása miatt. A hétszeres világbajnok az összképet tekintve elégedett a Sanghajban történtekkel.

„A kocsi nagyon jó volt, tudtuk tartani az első két helyet. Ausztráliában túlságosan is koptak a gumijaink, Malajziában nem tudtuk felmelegíteni őket, éreztük, hogy előbb-utóbb megtaláljuk a középutat. Most meglett” – mondta már mosolyogva a hétszeres világbajnok.

„Hihetetlen érzés, hogy nyertem, nagyon boldog vagyok, de több mint két éve dolgoztunk ezért a csapattal. Végre megérkeztünk – mondta Rosberg. – Nem gondoltam, hogy ilyen gyorsak leszünk, meglepett a kocsi jó teljesítménye. Elképesztő, milyen gyorsan fejlődünk.”

„Az egész verseny kulcsa a gumik kímélése volt, és most ez jól sikerült, miközben gyorsan is mentem. A végén már célba akartam érni, nem nyomtam fölöslegesen a gázt. A csapatnak hozzá kell szoknia az ünnepléshez, mert még több jön!”

Ross Brawn csapatfőnök is nehezen tudta leplezni érzelmeit, a szakember immár az ötödik F1-es csapatával ünnepelhet győzelmet, amikor Nico apja, Keke Rosberg 1982-ben a Williamsszel világbajnok lett, annál a csapatnál bontogatta szárnyait aerodinamikai mérnökként. Azóta a Benettonnal, a Ferrarival és a Brawnnal is világbajnok lett, egyre előkelőbb beosztásban.

„Teljesen meghatódtam, minden győzelem szép, de az út, amelyet ezzel a csapattal végigjártunk, még szebbé teszi a diadalt – mondta Brawn, aki sajnálja Michael Schumachert, de hisz benne, hogy lesz még alkalom a győzelemre. – Nico szuper volt, elképesztően jól vezetett, mindenki tökéletesen dolgozott. Persze aggódtunk a gumik miatt, de Nico ügyesen vigyázott rájuk. Ami Michaellel történt, tragédia, ő is kiváló helyen végzett volna. Új útra léptünk, örülök, hogy újabb különleges nappal gazdagodott a pályafutásom.”

Jenson Button sajnálja, hogy a harmadik boxkiállásánál a McLaren szerelői a bal hátsó kerékkel elidőztek, szerinte a hiba nélkül megpróbálhatta volna támadni Rosberget. Így viszont a második helyezésért kellett megküzdenie.

„Az elrontott kerékcsere előtt nagyon jó tempót mentem a kocsival, de a hiba miatt négy olyan autó elém került, akikkel ideális esetben nem kellett volna számolnom. Nincs miért haragudnom a szerelőkre, Malajziában én szúrtam el. Ez is azt mutatja, hogy bárkivel előfordulhat – mondta Button. – Kár érte, mert ha nem történt volna meg, tiszta úton Nico nyomába eredhettem volna, és talán csatázhattunk volna a győzelemért. Ám így fantasztikus párharcokban volt részem, izgalmas, élvezetes verseny volt.”

„Fontos, hogy az előzések mennyisége nem ment a minőség rovására, elképesztő manővereket láthattunk. Seb a végén például kőkeményen védekezett, de éhes voltam, mindenképp meg akartam előzni. Ez az, amiről az F1-nek szólnia kell. Négy világbajnok előzgeti oda-vissza egymást, csúcsformában van a sportág” – tette hozzá Button.

Lewis Hamilton az idei harmadik futamon is a harmadik helyen végzett, de rajta kívül csak Button állt legalább kétszer dobogón. Hamilton a kiegyensúlyozottságának köszönhetően átvette a vezetést a vb-pontversenyben.

„A verseny előtt tudtuk, hogy Nico gyors lesz, minket nem lepett meg a sebessége. Nagyon különleges volt számára ez a futam, élete első pole pozícióját élete első futamgyőzelmére váltotta, amihez gratulálok – mondta Hamilton. – A hetedik rajthelyről a 3. pozícióba jöttem fel, ennek örülök, jól sikerült a stratégiánk. Fantasztikus nap volt, remélem, a nézők is annyira élvezték, mint mi az autóban ülve.”

Egy hét múlva Bahreinben nem 20, hanem 50 fokos aszfalton fognak versenyezni a pilóták, ami miatt újfent megkeveredhet az erősorrend.

 

KÍNAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:36:26.929
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 20.626 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 26.012 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 27.924 mp h.
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 30.483 mp h.
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 31.491 mp h.
7. Bruno Senna brazil Williams-Renault 34.597 mp h.
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 35.643 mp h.
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 37.256 mp h.
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 38.720 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 41.066 mp h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 42.273 mp h.
13. Felipe Massa brazil Ferrari 42.779 mp h.
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 50.573 mp h.
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 51.213 mp h.
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 51.756 mp h.
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:03.156 p h.
18. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
20. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
23. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 3 kör h.
FELADTA
Michael Schumacher német Mercedes 12 megtett kör
Leggyorsabb kör: Kobajasi (40. kör) 1:39.960
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 3 3 45
2. Jenson Button 1 2 2 43
3. Fernando Alonso 1 1 3 37
4. Mark Webber 3 36
5. Sebastian Vettel 1 2
28
6. Nico Rosberg 1 1 1
25
7. Sergio Pérez 1 2 22
8. Kimi Räikkönen 2 16
9. Bruno Senna 2
14
10. Kobajasi Kamui 2 9
11.
Romain Grosjean 1 8
12.
Paul di Resta 2 7
13. Jean-Éric Vergne 1
4
14.
Pastor Maldonado 1
4
15.
Daniel Ricciardo 1
2
16.
Nico Hülkenberg 1 2
17.
Michael Schumacher 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes
88
2. Red Bull-Renault 64
3. Ferrari 37
4. Sauber-Ferrari 31
5. Mercedes 26
6. Lotus-Renault 24
7. Williams-Renault 18
8. Force India-Mercedes 9
9. Toro Rosso-Ferrari 6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik