Nico Rosberg nehezen találta a szavakat első győzelme után, a Mercedes gyári csapatának 10., az 1955-ös Olasz Nagydíj óta az első győzelmét arató német alig tudja elhinni, milyen gyorsan fejlődik a csapata.
Michael Schumacher senkire sem haragszik kiesése miatt, annak ellenére higgadtan nyilatkozott, hogy Rosberg megnyerte a futamot. „A pályára visszatérve a 3. kanyarban éreztem, hogy valami nincs rendben a jobb első kerékkel, a 6. kanyarban pedig már füstölgött is a kocsi eleje, és ekkor gondoltam, jobb megállni, mint valami balesetet kockáztatni – mondta Schumacher. – Nem haragszom senkire, inkább sajnálom azt a srácot, aki most rosszul érzi magát, mert magát tartja felelősnek a kiesésemért. Ilyen az autósport, bárki hibázhat." A televíziós visszajátszásnál látni lehetett, hogy a jobb első keréknél térdelő szerelő vadul integet, nem indulhat el Schumi, s amikor mégis elment, a szakember az aszfaltot csapkodta dühében. A csapat 5000 eurós bírságot kapott veszély okozása miatt. A hétszeres világbajnok az összképet tekintve elégedett a Sanghajban történtekkel. „A kocsi nagyon jó volt, tudtuk tartani az első két helyet. Ausztráliában túlságosan is koptak a gumijaink, Malajziában nem tudtuk felmelegíteni őket, éreztük, hogy előbb-utóbb megtaláljuk a középutat. Most meglett” – mondta már mosolyogva a hétszeres világbajnok. |
„Hihetetlen érzés, hogy nyertem, nagyon boldog vagyok, de több mint két éve dolgoztunk ezért a csapattal. Végre megérkeztünk – mondta Rosberg. – Nem gondoltam, hogy ilyen gyorsak leszünk, meglepett a kocsi jó teljesítménye. Elképesztő, milyen gyorsan fejlődünk.”
„Az egész verseny kulcsa a gumik kímélése volt, és most ez jól sikerült, miközben gyorsan is mentem. A végén már célba akartam érni, nem nyomtam fölöslegesen a gázt. A csapatnak hozzá kell szoknia az ünnepléshez, mert még több jön!”
Ross Brawn csapatfőnök is nehezen tudta leplezni érzelmeit, a szakember immár az ötödik F1-es csapatával ünnepelhet győzelmet, amikor Nico apja, Keke Rosberg 1982-ben a Williamsszel világbajnok lett, annál a csapatnál bontogatta szárnyait aerodinamikai mérnökként. Azóta a Benettonnal, a Ferrarival és a Brawnnal is világbajnok lett, egyre előkelőbb beosztásban.
„Teljesen meghatódtam, minden győzelem szép, de az út, amelyet ezzel a csapattal végigjártunk, még szebbé teszi a diadalt – mondta Brawn, aki sajnálja Michael Schumachert, de hisz benne, hogy lesz még alkalom a győzelemre. – Nico szuper volt, elképesztően jól vezetett, mindenki tökéletesen dolgozott. Persze aggódtunk a gumik miatt, de Nico ügyesen vigyázott rájuk. Ami Michaellel történt, tragédia, ő is kiváló helyen végzett volna. Új útra léptünk, örülök, hogy újabb különleges nappal gazdagodott a pályafutásom.”
Jenson Button sajnálja, hogy a harmadik boxkiállásánál a McLaren szerelői a bal hátsó kerékkel elidőztek, szerinte a hiba nélkül megpróbálhatta volna támadni Rosberget. Így viszont a második helyezésért kellett megküzdenie.
„Az elrontott kerékcsere előtt nagyon jó tempót mentem a kocsival, de a hiba miatt négy olyan autó elém került, akikkel ideális esetben nem kellett volna számolnom. Nincs miért haragudnom a szerelőkre, Malajziában én szúrtam el. Ez is azt mutatja, hogy bárkivel előfordulhat – mondta Button. – Kár érte, mert ha nem történt volna meg, tiszta úton Nico nyomába eredhettem volna, és talán csatázhattunk volna a győzelemért. Ám így fantasztikus párharcokban volt részem, izgalmas, élvezetes verseny volt.”
„Fontos, hogy az előzések mennyisége nem ment a minőség rovására, elképesztő manővereket láthattunk. Seb a végén például kőkeményen védekezett, de éhes voltam, mindenképp meg akartam előzni. Ez az, amiről az F1-nek szólnia kell. Négy világbajnok előzgeti oda-vissza egymást, csúcsformában van a sportág” – tette hozzá Button.
Lewis Hamilton az idei harmadik futamon is a harmadik helyen végzett, de rajta kívül csak Button állt legalább kétszer dobogón. Hamilton a kiegyensúlyozottságának köszönhetően átvette a vezetést a vb-pontversenyben.
„A verseny előtt tudtuk, hogy Nico gyors lesz, minket nem lepett meg a sebessége. Nagyon különleges volt számára ez a futam, élete első pole pozícióját élete első futamgyőzelmére váltotta, amihez gratulálok – mondta Hamilton. – A hetedik rajthelyről a 3. pozícióba jöttem fel, ennek örülök, jól sikerült a stratégiánk. Fantasztikus nap volt, remélem, a nézők is annyira élvezték, mint mi az autóban ülve.”
Egy hét múlva Bahreinben nem 20, hanem 50 fokos aszfalton fognak versenyezni a pilóták, ami miatt újfent megkeveredhet az erősorrend.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36:26.929 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 20.626 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 26.012 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 27.924 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 30.483 mp h. |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 31.491 mp h. |
7. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 34.597 mp h. |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 35.643 mp h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 37.256 mp h. |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 38.720 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 41.066 mp h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 42.273 mp h. |
13. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 42.779 mp h. |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 50.573 mp h. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 51.213 mp h. |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 51.756 mp h. |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:03.156 p h. |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
23. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 3 kör h. |
FELADTA | ||||
Michael Schumacher | német | Mercedes | 12 megtett kör | |
Leggyorsabb kör: Kobajasi (40. kör) 1:39.960 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | – | 3 | 3 | 45 |
2. | Jenson Button | 1 | 2 | 2 | 43 |
3. | Fernando Alonso | 1 | 1 | 3 | 37 |
4. | Mark Webber | – | – | 3 | 36 |
5. | Sebastian Vettel | – | 1 | 2 | 28 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 1 | 25 |
7. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
8. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 16 |
9. | Bruno Senna | – | – | 2 | 14 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 2 | 9 |
11. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 8 |
12. | Paul di Resta | – | – | 2 | 7 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
14. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 4 |
15. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 2 |
17. | Michael Schumacher | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 88 |
2. | Red Bull-Renault | 64 |
3. | Ferrari | 37 |
4. | Sauber-Ferrari | 31 |
5. | Mercedes | 26 |
6. | Lotus-Renault | 24 |
7. | Williams-Renault | 18 |
8. | Force India-Mercedes | 9 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |