Michael Schumacher a Kínai Nagydíj pénteki edzésnapján megszerzett elsősége után úgy vélekedett, hogy bizonyos téren nagyon jól áll már az istálló, de még nem tökéletes a helyzet. Azaz a Mercedestől az időmérőn kiugró eredményre számíthatunk, a versenytempóval viszont még mindig bajok lesznek. Így tehát egyelőre a pontszerzés a csapat elsődleges célja, a dobogóra továbbra is várni kell.
„Problémamentes napunk volt, az autó irányíthatósága teljesen jó – mondta Schumacher. – Az egyensúllyal sincsenek problémáink, a kiegyensúlyozott kocsi pedig sokat tesz hozzá a jó köridőhöz. A csapat sokkal erősebb, mint tavaly volt, bizonyos tekintetben előreléptünk, az alapok stabilabbak. Még nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, de hiszek benne, hogy alapos munkával eljutunk odáig. Az időmérőn mindenképp erősek lehetünk, izgatottan várom."
Ami korábban már felmerült a wokingi istállóval kapcsolatban, az a Kínai Nagydíj pénteki edzésnapját követően biztossá vált: ki kell cserélni a sebességváltót a 2008-as világbajnok Lewis Hamilton McLarenjében. Ez öthelyes rajtbüntetést jelent a brit pilótának, így amennyiben a szombati időmérőn a legjobb időt teljesíti, akkor is csak a hatodik kockából rajtolhat. |
A második leggyorsabb időt elérő Lewis Hamilton McLarenjében váltót cserélnek a harmadik szabadedzés előtt, így a brit pilótának öthelyes rajtbüntetéssel kell kalkulálnia:
„Mindig is szerettem a kihívásokat, amelyeket le kell küzdeni – mondta.– A legnehezebb a rajt: úgy kell előrébb jutni, hogy lehetőleg kimaradj a bajból, ez a kulcsa az egésznek. Nagyon várom már a holnapi időmérőt. Remélhetőleg minél előrébb végzek majd, így nem fog túl sokat számítani a büntetésem. Mindenképpen esélyesek vagyunk a futamon, hiszen nézzük meg Alonsót, aki esélytelenként indult Malajziában, mégis futamot nyert. Ez mindenképp erőt ad.”
Jenson Button a hatodik helyen végzett a második szabadedzésen, fél másodperccel lemaradva csapattársa, mögött. A 2009-es világbajnok végig alulkormányzottságra panaszkodott, de ennek ellenére még mindig bízik az MP4-27 versenyképességében.
„A mai nem volt túl pozitív nap számunkra, de rengeteg adat áll a rendelkezésünkre, amelyekből rájöhetünk, hogy miért nem találjuk az egyensúlyt – nyilatkozta a Sky Sports News-nak Jenson Button.– Ettől még ugyanúgy versenyképes az autónk, csak meg kell találnunk azokat a beállításokat, amikkel a gumik is jól működnek – és amit Lewisnak nyilván sikerült megtalálnia.”
„A tempó megvan az autóban, már csak elő kell hívni – magyarázta az angol. – A célunk az, hogy az első sorba tudjuk kvalifikálni magunkat az időmérőn. Nehéz megállapítani, hogy melyik csapatok gyorsak, erről tisztább képet fogunk kapni a Q3-ban, mindenesetre reméljük, hogy jóval előrébb végzünk, mint ma.”
Sebastian Vettel a szabadedzések előtt még arra panaszkodott, hogy rosszul vezethető az idei autó, de miután átalakították az RB8-as kipufogójának elrendezését, máris könnyebben kezelhetőnek találta a gépet. Vettel azokkal a fejlesztésekkel futott, amelyeket csak az utolsó téli teszten próbált ki a Red Bull, míg csapattársának, Mark Webbernek az eredeti kipufogók voltak az autóján, amelyeket az első két futamon is használt a team. Az istálló még most sem tudja biztosan, melyik megoldás a hatékonyabb – Vettel és Webber a harmadik illetve negyedik pozícióban végzett Kínában a délutáni tréningen, kevesebb mint három tizedmásodperces különbséggel.
„Jobban éreztem magam az autóban – nyilatkozta a szabadedzések után a német. – Nehéz pontosat mondani, mivel ezen a pályán még nincs összehasonlítási alapunk, de sokkal versenyképesebbnek érzem magam. Nem tudom, megmarad-e a kipufogó jelenlegi elrendezése. Meg kell néznünk a telemetria-adatokat, össze kell hasonlítanunk a két autó közötti különbségeket, hogy megtudjuk, melyik megoldás a hatékonyabb."
Mark Webber szintén elégedetten nyilatkozott a szabadedzéseken elért eredményekről. Az ausztrál reméli, a tesztek alapján komoly előrelépést tehetnek szombaton, az időmérőn.
„Már egy ideje nem vezettem azokkal a fejlesztésekkel, amelyekkel Seb ment ma, és tudom, hogy ő sem – mondta Webber.– Ez volt az első alkalom, hogy visszaült ebbe az autóba. Sok különbség van a két kocsi között, az adatokat ma este alaposan áttanulmányozzuk, és megpróbáljuk mindkét autóból átvenni az erősségeket. Mindent összevetve jó irányba haladunk."
A Ferrarinál főleg a tapadással és a teljesítménnyel akadnak problémák, Fernando Alonso szerint bőven van még tennivaló a csapat háza táján ahhoz, hogy jó időmérőt futhassanak. A spanyol átlagosnak nevezte a pénteki napot, amelyen ő a tizedik, míg Felipe Massa a tizenhetedik helyen zárt.
„Attól eltekintve, hogy állandóan változtak a körülmények az edzések között, teljesen átlagos tesztnapot futottunk. Az első szabadedzés alatt az új aerodinamikai elemeket próbálgattuk, délután pedig az abroncsokat teszteltük, és próbáltuk megállapítani, hogy melyik keverék lesz a legjobb az időmérőre, és melyiket használhatjuk hosszabb távra.”
„A délelőtti eső lelassította kicsit a programot, de mindent bepótoltunk a második edzésen. Egy kicsit visszaesett a teljesítményünk, ezt megpróbáljuk kijavítani holnapra, és megkíséreljük megtalálni az autó egyensúlyát.”
Felipe Massa szerint a Scuderia nem zárt eredményes gyakorlást.
„Távolról sem lehet fantasztikusnak nevezni a mai napot. A reggeli eső miatt nem tudtunk annyi kört futni, amennyit szerettünk volna. Délután, amikor az első etapomat teljesítettem volna, Glock kicsúszott a pályáról, ezért vissza kellett térnem a boxutcába. Ez azt jelenti, hogy nem tudtam egészen kihasználni azt a szett abroncsot, és nem tudtam javítani az időmön. Biztos vagyok abban, hogy sokkal gyorsabb is lehettem volna. Az edzés végén sok üzemanyaggal mentem, hogy javítani tudjunk az autó egyensúlyán.”
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:35.973 | átlag: 204.470 km/ó | 32 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.145 | 0.172 mp h. | 29 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.160 | 0.187 | 27 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.433 | 0.460 | 24 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.617 | 0.644 | 31 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.711 | 0.738 | 28 |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.956 | 0.983 | 28 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.966 | 0.993 | 31 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:37.191 | 1.218 | 31 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.316 | 1.343 | 32 |
11. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:37.417 | 1.444 | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.616 | 1.643 | 33 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.836 | 1.863 | 30 |
14. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.930 | 1.957 | 32 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.972 | 1.999 | 26 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.176 | 2.203 | 35 |
17. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.293 | 2.320 | 31 |
18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:38.783 | 2.810 | 37 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:38.990 | 3.017 | 36 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:39.346 | 3.373 | 20 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:39.651 | 3.678 | 15 |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:40.343 | 4.370 | 25 |
23. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:40.753 | 4.780 | 30 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:41.125 | 5.152 | 26 |