A Red Bull Webberrel tartotta sakkban a Lotust

Vágólapra másolva!
2012.04.23. 14:10
null
Webber (jobbra) volt a hátvéd Bahreinben – annyira volt az élen haladók mögött, hogy épp feltartsa <br />az esetleg korábban kiálló Raikkönent (Fotó: Reuters)
Címkék
A Red Bull-istállónál a Bahreini Nagydíjon biztosak voltak benne, hogy Kimi Räikkönen a boxban nem tudja megelőzni Sebastian Vettelt, mert Mark Webber a hátvédet játszotta, a hajrában éppen annyira volt az élbolytól, hogy az esetleg kiálló finnt feltartsa a világbajnok pit-stopjáig. Aztán amikor Vettel és Räikkönen együtt ment be a boxba, megnyugodtak.

 

RED BULL

A Red Bull az időmérőn már a tavalyi formáját hozta, és Sebastian Vettel tökéletesen élt is azzal, hogy az élről rajtolhatott, a verseny elején elhúzott, és Kimi Räikkönen elszánt próbálkozását visszaverve meg is tartotta első helyét. Az előző két év világbajnok istállója az idén először nyert, és ezzel át is vette a vezetést a McLarentől a vb-pontversenyben.

Mark Webber a rajt után lemaradt Vetteltől, majd a két Lotus mögé került, de éppen elég közel maradt a Vettel, Räikkönen pároshoz ahhoz, hogy a Lotus ne tudja kihívni a boxba a finnt, mert azzal az ausztrál mögé került volna.

Christian Horner csapatfőnök: „Fontos volt, hogy az utolsó boxkiállást Kimi nem Seb előtt hajtsa végre, mert a frissebb gumijaival gyorsabb lett volna. Ugyanakkor Mark a lehető legjobb helyen volt, Kimi mögé került volna a boxból visszatérve, és biztosan nem engedte volna el maga mellett egykönnyen. Végül tökéletesen sült el minden, egyszerre jöttek ki, és Seb gyorsabb boxkiállása döntött.”

LOTUS

BAHREINI GUMISTRATÉGIÁK

Vettel: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes

Webber: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes

Button: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / Lágy / Kiesett

Hamilton: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes

Alonso: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes

Massa: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes

Schumacher: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Rosberg: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Räikkönen: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Grosjean: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes

Di Resta: Lágy / Közepes / Közepes

Hülkenberg: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Kobajasi: Közepes / Közepes / Lágy / Lágy

Pérez: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Ricciardo: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes

Vergne: Lágy / Közepes / Közepes / Lágy

Maldonado: Lágy / Lágy / Közepes / Kiesett

Senna: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes / Kiesett

Kovalainen: Lágy / Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

Petrov: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes

De la Rosa: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes

Karthikeyan: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / Lágy

Glock: Lágy / Közepes / Közepes / Lágy

Pic: Lágy / Lágy / Kiesett

Räikkönen az időmérő első szakaszában egy készlet közepesen kemény, a másodikban pedig egy lágy keverékű abroncsot használt el, így a versenyen végig friss gumikat használhatott. Az első felében két készlet lágy, a másodikban két garnitúra keményebb gumit – nem csoda, hogy fel tudott jönni Vettelre. Talán ha Romain Grosjeanra rászóltak volna, hogy engedje el, a finn korábban utoléri Vettelt, és egynél több támadást indíthatott volna.

Grosjean az időmérőn mindhárom készlet lágy gumiját megkezdte, pedig ha egy készletet meg tudott volna spórolni, Räikkönenhez hasonlóan az első kerékcseréjekor friss lágy gumikat kapott volna, és talán Räikkönen előtt maradva utolérhette volna Vettelt. Így sem kell szégyenkeznie 3. helyezése miatt, a Lotus pedig roppant biztató formája után bizakodhat a jobb eredményben.

Gerard Lopez csapattulajdonos: „Az idény előtt mindenki azt mondtam, nagy kockázatot vállaltunk Kimi szerződtetésével, de mi biztosak voltunk benne, hogy jól döntöttünk. Kimi nem öreg, a sebessége a természetéből ered, amit most bizonyított is. A csapat felkészült, tavaly is annyi fejlesztésünk volt, mint a Red Bullnak, csak éppen nem váltak be. Az idén más a helyzet.”

MERCEDES

Nico Rosberg megtartotta ötödik helyezését, bár ehhez a McLaren rossz kerékcseréire is szüksége volt, hiszen a két Lotus a verseny elején könnyedén elment mellette is. A német örült, hogy bevált az a lépés, hogy az autó beállításaival a csapat az időmérőt feláldozta a jobb versenytempóért, de a Kínai Nagydíj után adódik a kérdés, nem lett volna-e jobb, ha ráhajt a pole-ra, hogy aztán az első helyen, tiszta pályán haladva megpróbálja uralni a futamot.

Schumacher az elszúrt időmérő és a verseny előtti váltócsere miatt a 22. helyről indult, s bár pontot szerzett, a tabellán elfoglalt 18. helyezésénél biztosan jobbra számított négy verseny után. A veterán elkeseredettségében a Pirelli gumijait szidta – sokak szerint jogosan.

A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET 
 A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!
A BAHREINI NAGYDÍJRÓL ÍRT CIKKEINKET A KÉPRE KATTINTVA OLVASHATJA EL!

McLAREN

Az első három futamon a mezőny legkiegyensúlyozottabb, legerősebb csapata volt, Bahreinben viszont a jó időmérés után eltűnt a középmezőnyben. Az autók sebessége meg sem közelítette a Red Bull és a Lotus tempóját, ráadásul a boxban a kerékcseréket rendre elrontották. Hamilton az első három futamon megszerzett 3. helyezése után csak 8. lett, Button pedig a hajrában kapott defektje után kiesett.

A sebesség visszaesésére nemigen találnak választ Wokingban, ahol a Spanyol Nagydíj előtt elsősorban a boxkiállások hatékonyságát akarják növelni, ez lesz az egyik fő feladat a soron következő mugellói teszten.

FERRARI

Fernando Alonso a versenyhétvége előtt kilátástalannak találta a Ferrari helyzetét, mint mondta, a bahreini futam lesz a legnehezebb a csapat számára, ehhez képest legalább a középcsapatokat simán maga mögött tartotta Alonso, sőt Massa is, így mindketten pontokat szereztek.

A Ferrari május elején „hazai pályán” tesztel, Mugellóban mindenképpen találnia kell valamit a csapatnak, ha előrébb akar lépni a rangsorban, és nem a pontszerző helyekért, hanem a dobogóért akar küzdeni, mégpedig időjárási körülményektől függetlenül.

MÉRLEGEN A TOVÁBBI CSAPATOK

FORCE INDIA

A hétvégén a szervezőkkel ujjat húzó Di Resta két boxkiállásos taktikájával a bravúros 6. helyezést szerezte meg. A Force India különösen kíméletes volt az abroncsokkal, s Di Resta hatékonyságát látva bizonyára a nagycsapatok is utánaszámolnak, talán megérte volna ezt a megoldást alkalmazni – bár Kínában Räikkönen éppen erre faragott rá látványosan. Hülkenberget ezúttal is utolérte a balszerencse a rajtnál, a 13. rajtkockából a 19. helyre visszacsúszó németnek esélye sem volt a pontszerzésre.

SAUBER

A McLarenhez hasonlóan az egyik hétről a másikra rengeteget veszített a sebességéből a Sauber, Péreznek és Kobajasinak esélye sem volt a pontszerzésre. Ugyanolyan tanácstalanul állnak a halovány produkció előtt, mint a wokingiak, és csak remélik, hogy a következő verseny jobb lesz.

WILLIAMS

Maldonado remek volt, Schumachernél is gyorsabban tört előre rajtbüntetése után, a pontszerző helyek felé száguldott, amikor defekt miatt megpördült, és kiesett a versenyből. Bruno Senna már az első boxkiállásoknál csapattársa mögé szorult, elveszett a mezőnyben, s a végén ő is kiállt.

TORO ROSSO

Ricciardo a 6., Vergne a 17. helyről indult, ehhez képest az első kör végén már a francia volt előrébb. Az ausztrál autója sérülése miatt a caterhames Petrov elleni csatára kényszerült, s kört is kapott. A Toro Rosso a hétvége biztató kezdése után ugyanolyan gyatrán zárt, mint Kínában.

CATERHAM

Az időmérő második szakaszába jutó Kovalainen a rajtnál defektet kapott, és a HRT, illetve a Marussia üldözésével töltötte a délutánját, míg Petrov bizonyította, az autó elég jó arra, hogy felvegye a tempót a sérült Toro Rossóval.

MARUSSIA

Pic az időmérőn megverte Glockot, de a versenyből motorhiba miatt kiesett. Az első három verseny után boldogságáról áradozó német sem volt elégedetlen a hétvégével.

HRT

De la Rosa megverte Glockot az időmérőn, a versenyen a két autó egymás mögött futott be a célba. A gárda vezetői azt mondják, most vannak azon a szinten, amelyen tavaly év végén, ennél pedig csak feljebb lehetnek.

BAHREINI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:35:10.990
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 3.333 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 10.194 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 38.788 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 55.460 mp h.
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 57.543 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 57.803 mp h.
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 58.984 mp h.
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:04.999 p h.
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:11.490 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:12.702 p h.
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:16.539 p h.
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:30.334 p h.
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.723 p h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 kör h.*
19. Timo Glock német Marussia-Cosworth 2 kör h.
20. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 2 kör h.
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
22. Bruno Senna brazil Williams-Renault 3 kör h.*
*nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 25
Charles Pic francia Marussia-Cosworth 24
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik