RED BULL
A Red Bull az időmérőn már a tavalyi formáját hozta, és Sebastian Vettel tökéletesen élt is azzal, hogy az élről rajtolhatott, a verseny elején elhúzott, és Kimi Räikkönen elszánt próbálkozását visszaverve meg is tartotta első helyét. Az előző két év világbajnok istállója az idén először nyert, és ezzel át is vette a vezetést a McLarentől a vb-pontversenyben.
Mark Webber a rajt után lemaradt Vetteltől, majd a két Lotus mögé került, de éppen elég közel maradt a Vettel, Räikkönen pároshoz ahhoz, hogy a Lotus ne tudja kihívni a boxba a finnt, mert azzal az ausztrál mögé került volna.
Christian Horner csapatfőnök: „Fontos volt, hogy az utolsó boxkiállást Kimi nem Seb előtt hajtsa végre, mert a frissebb gumijaival gyorsabb lett volna. Ugyanakkor Mark a lehető legjobb helyen volt, Kimi mögé került volna a boxból visszatérve, és biztosan nem engedte volna el maga mellett egykönnyen. Végül tökéletesen sült el minden, egyszerre jöttek ki, és Seb gyorsabb boxkiállása döntött.”
LOTUS
Vettel: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes Webber: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes Button: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / Lágy / Kiesett Hamilton: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes Alonso: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes Massa: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes Schumacher: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Rosberg: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Räikkönen: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Grosjean: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes Di Resta: Lágy / Közepes / Közepes Hülkenberg: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Kobajasi: Közepes / Közepes / Lágy / Lágy Pérez: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Ricciardo: Lágy / Közepes / Lágy / Közepes Vergne: Lágy / Közepes / Közepes / Lágy Maldonado: Lágy / Lágy / Közepes / Kiesett Senna: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes / Kiesett Kovalainen: Lágy / Lágy / Lágy / Közepes / Közepes Petrov: Lágy / Lágy / Közepes / Közepes De la Rosa: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes Karthikeyan: Lágy / Közepes / Közepes / Közepes / Lágy Glock: Lágy / Közepes / Közepes / Lágy Pic: Lágy / Lágy / Kiesett |
Räikkönen az időmérő első szakaszában egy készlet közepesen kemény, a másodikban pedig egy lágy keverékű abroncsot használt el, így a versenyen végig friss gumikat használhatott. Az első felében két készlet lágy, a másodikban két garnitúra keményebb gumit – nem csoda, hogy fel tudott jönni Vettelre. Talán ha Romain Grosjeanra rászóltak volna, hogy engedje el, a finn korábban utoléri Vettelt, és egynél több támadást indíthatott volna.
Grosjean az időmérőn mindhárom készlet lágy gumiját megkezdte, pedig ha egy készletet meg tudott volna spórolni, Räikkönenhez hasonlóan az első kerékcseréjekor friss lágy gumikat kapott volna, és talán Räikkönen előtt maradva utolérhette volna Vettelt. Így sem kell szégyenkeznie 3. helyezése miatt, a Lotus pedig roppant biztató formája után bizakodhat a jobb eredményben.
Gerard Lopez csapattulajdonos: „Az idény előtt mindenki azt mondtam, nagy kockázatot vállaltunk Kimi szerződtetésével, de mi biztosak voltunk benne, hogy jól döntöttünk. Kimi nem öreg, a sebessége a természetéből ered, amit most bizonyított is. A csapat felkészült, tavaly is annyi fejlesztésünk volt, mint a Red Bullnak, csak éppen nem váltak be. Az idén más a helyzet.”
MERCEDES
Nico Rosberg megtartotta ötödik helyezését, bár ehhez a McLaren rossz kerékcseréire is szüksége volt, hiszen a két Lotus a verseny elején könnyedén elment mellette is. A német örült, hogy bevált az a lépés, hogy az autó beállításaival a csapat az időmérőt feláldozta a jobb versenytempóért, de a Kínai Nagydíj után adódik a kérdés, nem lett volna-e jobb, ha ráhajt a pole-ra, hogy aztán az első helyen, tiszta pályán haladva megpróbálja uralni a futamot.
Schumacher az elszúrt időmérő és a verseny előtti váltócsere miatt a 22. helyről indult, s bár pontot szerzett, a tabellán elfoglalt 18. helyezésénél biztosan jobbra számított négy verseny után. A veterán elkeseredettségében a Pirelli gumijait szidta – sokak szerint jogosan.
McLAREN
Az első három futamon a mezőny legkiegyensúlyozottabb, legerősebb csapata volt, Bahreinben viszont a jó időmérés után eltűnt a középmezőnyben. Az autók sebessége meg sem közelítette a Red Bull és a Lotus tempóját, ráadásul a boxban a kerékcseréket rendre elrontották. Hamilton az első három futamon megszerzett 3. helyezése után csak 8. lett, Button pedig a hajrában kapott defektje után kiesett.
A sebesség visszaesésére nemigen találnak választ Wokingban, ahol a Spanyol Nagydíj előtt elsősorban a boxkiállások hatékonyságát akarják növelni, ez lesz az egyik fő feladat a soron következő mugellói teszten.
FERRARI
Fernando Alonso a versenyhétvége előtt kilátástalannak találta a Ferrari helyzetét, mint mondta, a bahreini futam lesz a legnehezebb a csapat számára, ehhez képest legalább a középcsapatokat simán maga mögött tartotta Alonso, sőt Massa is, így mindketten pontokat szereztek.
A Ferrari május elején „hazai pályán” tesztel, Mugellóban mindenképpen találnia kell valamit a csapatnak, ha előrébb akar lépni a rangsorban, és nem a pontszerző helyekért, hanem a dobogóért akar küzdeni, mégpedig időjárási körülményektől függetlenül.
FORCE INDIA A hétvégén a szervezőkkel ujjat húzó Di Resta két boxkiállásos taktikájával a bravúros 6. helyezést szerezte meg. A Force India különösen kíméletes volt az abroncsokkal, s Di Resta hatékonyságát látva bizonyára a nagycsapatok is utánaszámolnak, talán megérte volna ezt a megoldást alkalmazni – bár Kínában Räikkönen éppen erre faragott rá látványosan. Hülkenberget ezúttal is utolérte a balszerencse a rajtnál, a 13. rajtkockából a 19. helyre visszacsúszó németnek esélye sem volt a pontszerzésre. |
SAUBER A McLarenhez hasonlóan az egyik hétről a másikra rengeteget veszített a sebességéből a Sauber, Péreznek és Kobajasinak esélye sem volt a pontszerzésre. Ugyanolyan tanácstalanul állnak a halovány produkció előtt, mint a wokingiak, és csak remélik, hogy a következő verseny jobb lesz. |
WILLIAMS Maldonado remek volt, Schumachernél is gyorsabban tört előre rajtbüntetése után, a pontszerző helyek felé száguldott, amikor defekt miatt megpördült, és kiesett a versenyből. Bruno Senna már az első boxkiállásoknál csapattársa mögé szorult, elveszett a mezőnyben, s a végén ő is kiállt. |
TORO ROSSO Ricciardo a 6., Vergne a 17. helyről indult, ehhez képest az első kör végén már a francia volt előrébb. Az ausztrál autója sérülése miatt a caterhames Petrov elleni csatára kényszerült, s kört is kapott. A Toro Rosso a hétvége biztató kezdése után ugyanolyan gyatrán zárt, mint Kínában. |
CATERHAM Az időmérő második szakaszába jutó Kovalainen a rajtnál defektet kapott, és a HRT, illetve a Marussia üldözésével töltötte a délutánját, míg Petrov bizonyította, az autó elég jó arra, hogy felvegye a tempót a sérült Toro Rossóval. |
MARUSSIA Pic az időmérőn megverte Glockot, de a versenyből motorhiba miatt kiesett. Az első három verseny után boldogságáról áradozó német sem volt elégedetlen a hétvégével. |
HRT De la Rosa megverte Glockot az időmérőn, a versenyen a két autó egymás mögött futott be a célba. A gárda vezetői azt mondják, most vannak azon a szinten, amelyen tavaly év végén, ennél pedig csak feljebb lehetnek. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:35:10.990 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 3.333 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 10.194 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 38.788 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 55.460 mp h. |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 57.543 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 57.803 mp h. |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 58.984 mp h. |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:04.999 p h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:11.490 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:12.702 p h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.539 p h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:30.334 p h. |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:33.723 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2 kör h.* |
19. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 3 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 25 | |
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 24 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (41. kör) 1:36.379 |