Nico Rosberg joggal aggódik a vasárnapi verseny előtt, a Mercedesen ugyanis gyorsan kopnak a gumik a futam alatt, és alig akad olyan szakember, aki az első rajtsor kisajátítása ellenére reálisnak tartja a csapat győzelmét. Rosberg ugyanis a második pénteki szabadedzésen Lewis Hamiltonnal párhuzamosan teljesített egy hat mért körös menetet, és míg az első kettőben még azonos tempót futott a McLarennel, a harmadikban 0.5, a negyedikben 0.7, az ötödikben 1.2, a hatodikban pedig 1.4 másodpercet kapott az angoltól.
A Mercedes gondjait tetézi, hogy a trükkös megoldása által a W03-ason tökélyre fejlesztett DRS-t a futamon már nem lehet korlátlanul használni, csak előzéskor, és csupán a hátsó egyenes második felében.
„Nagyon különleges érzés a pole-ban lenni, most már nagyon kíváncsi vagyok rá, mit tudunk majd a versenyen – mondta Rosberg, aki tudja, hogy a vasárnapi futam roppant nehéznek ígérkezik számára. – Tisztában vagyunk vele, hogy nem leszünk annyira jók, mint az időmérőn, de azon dolgozunk, hogy javuljon a helyzet, és hiszek benne, hogy nem lesz olyan rémes, mint az első két nagydíjon. Nehéz most megmondani, mi fog történni, majd meglátjuk. Az edzés utolsó perceiben nyugodt voltam, a pálya egyre inkább lehűlt, ennek megfelelően állítottunk a kocsin, és tökéletes lett, ahogy a köröm is az volt."
Kobajasi Kamui nem hitt benne, hogy a második sorból fog rajtolni Kínában, de most, hogy megszerezte a harmadik rajtkockát, megnőtt az étvágya és a dobogóra vágyik. „Óriási ez az eredmény, a csapat fantasztikus autót készített erre az idényre – mondta Kobajasi, akinek eddigi legjobb rajtpozíciója a tavalyi Japán Nagydíjon megszerzett 7. kocka volt.. – A harmadik rajthelynél nem is reménykedhettem többen, ez a hétvége nagyon jól alakul. Nem hittem ebben, de most már abban bízom, hogy sikerül felállnom a dobogóra. Hiszek benne, hogy tartani tudjuk a Mercedes tempóját. A legveszélyesebb pont a rajt lesz, valahogy át kell vészelni." |
Michael Schumacher szerint csapattársa fenomenális kört futva szerezte meg a pole-t, de nem irigykedik rá, s kíváncsian várja, milyen lesz a verseny.
„A szabadedzések után sem mertem abban reménykedni, hogy a pole pozícióért fogunk küzdeni, de amit Nico művelt, óriási meglepetés – mondta Schumacher. – Fenomenális köridőt ért el, örülök, hogy megszerezte az első pole-ját, egyáltalán nem vagyok csalódott. Sőt, annak ellenére, hogy sajnálom Lewist, jól jártunk a büntetésével. Az »ezüstnyilak« először foglalják el az első rajtsort a Mercedes gyári csapatának visszatérése óta."
Az Ausztráliában váltóhiba miatt korán kieső, Malajziában az első körben ütköző Schumacher a futamra száraz időt vár, hogy valóban kiderüljön, mit tud a W03-as versenytávon.
„Nagy kérdés, hogy meg tudjuk-e tartani a pozíciónkat. A teletankolt autón a gumik kopása számunkra sem világos, reméljük, normális versenyünk lesz, és akkor meglátjuk, mi is történik" – mondta Schumacher.
Ross Brawn csapatfőnök az időmérő edzésen elért siker ellenére óvatosan beszélt a futam esélyeiről.
Hamilton büntetése után Button a favorit, Vettel harcias kedvében |
Sanghaj, a betűről mintázott pálya |
Hamilton kezdett a legjobban Sanghajban – 1. szabadedzés |
Schumacher az élre repítette a Mercedest – 2. szabadedzés |
Alonso: Még messze vagyunk a jó időmérőtől |
A McLaren és a Mercedes készen áll a pole-ért folyó csatára – 3. szabadedzés |
Rosberg a pole-ban, a Mercedesé az első sor Kínában |
„Nagyszerű teljesítményt nyújtottunk az időmérőn, de mindannyiunk fejében ott motoszkál, hogy mi lesz holnap, és ezért nem vagyunk nyugodtak. Valahogy össze kellene rakni a versenyt – mondta Brawn a BBC-nek. – Nico kivételes kört futott, főleg a pálya középső szakaszán volt gyors, és ezzel rendbe hozta az első két versenyen elkövetett bakiját. A végén Michael talán gyorsabb is lehetett volna, ám nem erőltette, hiszen Hamiltonra a büntetése miatt nem kellett figyelnünk, a többieket pedig így is megelőztük."
A Mercedes tökéletes edzésébe 2. helyezésével „belerondító", viszont váltócseréjéből következő öt rajthelyes büntetése miatt csak a 7. rajtkockából induló Lewis Hamilton megkönnyebbülten beszélt az időmérő után, hiszen visszasorolása ellenére csupán két pozícióval marad el csapattársától, Jenson Buttontól, a vb-éllovas Fernando Alonsót és a címvédő Sebastian Vettelt pedig így is maga mögé utasította. A brit versenyző különösen örül gyerekkori barátja, Nico Rosberg szombati sikerének.
„Gratulálok Nicónak, nagyon büszke vagyok a fantasztikus pole pozíciójára, hihetetlen, milyen nagy különbséggel legyőzött – mondta Hamilton az edzés után. – Együtt nőttünk fel, együtt álmodoztunk arról, hogy egyszer F1-es pilóták leszünk, kár, hogy a büntetésem miatt nem indulhatunk közösen az első sorból. Így is jó előérzetem van a holnapot illetően, jól állunk, igaz, roppant nehéz verseny lesz; nyomom majd a gázt, ahogy csak tudom."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Michael Schumacher | német | Mercedes |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault |
7. | Lewis Hamilton* | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth |
*Lewis Hamilton öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | 3. SZAKASZ | ||||||
1. | Pérez | 1:36.198 | 1. | Webber | 1:35.700 | 1. | Rosberg | 1:35.121 |
2. | Alonso | 1:36.292 | 2. | Rosberg | 1:35.725 | 2. | Hamilton | 1:35.626 |
3. | Grosjean | 1:36.343 | 3. | Schumacher | 1:35.794 | 3. | Schumacher | 1:35.691 |
4. | Maldonado | 1:36.528 | 4. | Pérez | 1:35.831 | 4. | Kobajasi | 1:35.784 |
5. | Massa | 1:36.556 | 5. | Kobajasi | 1:35.853 | 5. | Räikkönen | 1:35.898 |
6. | Di Resta | 1:36.639 | 6. | Hamilton | 1:35.902 | 6. | Button | 1:36.191 |
7. | Senna | 1:36.674 | 7. | Grosjean | 1:35.903 | 7. | Webber | 1:36.290 |
8. | Webber | 1:36.682 | 8. | Räikkönen | 1:35.921 | 8. | Pérez | 1:36.524 |
9. | Button | 1:36.746 | 9. | Button | 1:35.942 | 9. | Alonso | 1:36.622 |
10. | Hamilton | 1:36.763 | 10. | Alonso | 1:35.982 | 10. | Grosjean | idő nélkül |
11. | Schumacher | 1:36.797 | 11. | Vettel | 1:36.031 | |||
12. | Räikkönen | 1:36.850 | 12. | Massa | 1:36.255 | |||
13. | Kobajasi | 1:36.863 | 13. | Maldonado | 1:36.283 | |||
14. | Rosberg | 1:36.875 | 14. | Senna | 1:36.289 | |||
15. | Vettel | 1:36.911 | 15. | Di Resta | 1:36.317 | |||
16. | Hülkenberg | 1:36.921 | 16. | Hülkenberg | 1:36.745 | |||
17. | Ricciardo | 1:36.933 | 17. | Ricciardo | 1:36.956 | |||
18. | Vergne | 1:37.714 | ||||||
19. | Kovalainen | 1:38.463 | ||||||
20. | Petrov | 1:38.677 | ||||||
21. | Glock | 1:39.282 | ||||||
22. | Pic | 1:39.717 | ||||||
23. | De la Rosa | 1:40.411 | ||||||
24. | Karthikeyan | 1:41.000 |