NAGY LÉPÉSEK ALONSÓTÓL
Fernando Alonso a 8. rajtkockából indulva, a verseny hetedik leggyorsabb körét futva diadalmaskodott Sepangban, ami alátámasztja a spanyol versenyző óvatosságát, miszerint hiba lenne azt hinni, hogy ettől a sikertől hirtelen a mezőny egyik legjobb autója lett az F2012-es.
Érdekesség, hogy amíg egy hete Melbourne-ben a Ferrari összes boxkiállása gyorsabb volt a riválisokénál, Sepangban három csapat is gyorsabb munkát tudott végezni Alonsóéknál. A leggyorsabb kiállással a Williams büszkélkedhet, Pastor Maldonado boxutcába érkezése és annak elhagyása között 21.621 másodperc telt el. Alonso és a Ferrari legjobb idejénél a Mercedes és a Force India is tudott jobbat mutatni. A verseny egyik kulcspillanata a 14. körben jött el, ekkor Alonso Lewis Hamilton mögött hajtott be a boxba, de 22.864 másodperces kiállásával szemben az angolé 27.961-ig tartott, s Alonso jött ki előbb, s ezzel tulajdonképpen végleg az élre állt. |
A spanyol pilóta egyszer nyert ennél hátrébbról indulva F1-es karrierje során, a rossz emlékű 2008-as Szingapúri Nagydíjon Nelsinho Piquet segítségével a 15. rajtkockából sikerült diadalmaskodnia. Azóta senki sem győzött ennyire hátulról rajtolva Formula–1-es versenyen.
Malajziában még senki sem tudott nyerni ennyire hátulról, az eddigi rekord 2003-ból Kimi Räikkönen hetedik rajtkockából elért diadala volt.
Alonso a 28. győzelmével maga mögött hagyta Sir Jackie Stewartot, és már egyedül áll az örökranglista 5. pozíciójában, Nigel Manselltől három diadal választja el.
Alonso a negyedik versenyző az F1 történetében, aki ugyanazon a helyszínen három különböző csapattal nyerni tudott. Kuala Lumpurban 2005-ben a Renault-val, 2007-ben a McLarennel diadalmaskodott.
Stirling Moss Monzában, Juan Manuel Fangio Spában, Buenos Airesben és a Nürburgringen nyert három csapattal. Alain Prost különleges rekordot tart, Silverstone-ban négy istálló színeiben is győzött: 1983-ban a Renault-val, 1985-ben és 1989-ben a McLarennel, 1990-ben a Ferrarival, 1993-ban pedig a Williamsszel.
PÉREZ A SAUBER LEGJOBBJA, MEXIKÓ F1-ES LÁZBAN
A Sauber-istálló a BMW-s korszakot leszámítva fennállása legjobb eredményét érte el Sepangban, köszönhetően Sergio Pérez második helyezésének. Korábban hatszor lett harmadik a csapat pilótája: 1995-ben Monzában Heinz-Harald Frentzen nyitotta a sort, és ugyanő zárta 2003-ban Indianapolisban.
A 22 éves mexikói ezzel az eredményével a svájci csapat harmadik legeredményesebb pilótájává vált, amiben az új pontszámítási rendszernek is nagy szerepe van: a Sepangban szerzett 18 pontjával a 6. helyről ugrott előre, többek között Felipe Massát is megelőzte, és két pontra van a második Kobajasi Kamuitól, hatra pedig a rekorder Frentzentől.
Ami Mexikót illeti, az ország az 1971-es Holland Nagydíj óta először ünnepelt dobogós helyezést. Akkor Pedro Rodríguez ugyanúgy a 2. helyen ért célba BRM-jével – ugyanígy egy Ferrari mögött.
Pérezé hazája nyolcadik F1-es dobogója, s ő minden idők nyolcadik legfiatalabb pódiumra álló versenyzője, s a hatodik legfiatalabb, aki F1-es futam élén állt.
A McLAREN AZ IDŐMÉRŐK ÚJ URA
Lewis Hamilton pályafutása 21. pole pozíciójával Damon Hillt és Alonsót „rázta le" magáról, s immár egyedül áll az örökranglista 11. helyén. A következő, akiket utolérhet a 24-gyel álló Nelson Piquet és Niki Lauda.
A McLaren angol pilótája a 2009-es Olasz és Szingapúri Nagydíj óta nem indulhatott kétszer egymás után a pole-ból. Jenson Buttonnal először Melbourne-ben sajátították ki az első sort, s egy hét múlva megismételték a bravúrt. A McLaren a 2007-es monacói és indianapolisi futam óta először juttatta egymás utáni versenyeken mindkét autóját az első rajtsorba.
A wokingi istállónak a 14. Malajziai Nagydíjig kellett várnia első sepangi pole pozíciójára, igaz, győzelmek terén sem áll sokkal jobban, eddig kettőt ért el.
HOLTVERSENY A WOKINGIAKNÁL, KIMI PROST NYOMÁBAN
Hamilton pályafutása 44. dobogós helyezésével utolérte Buttont, megint holtverseny alakult ki közöttük, az örökranglista 14. helyén állnak.
A hatodik helyen célba érő Bruno Senna pályafutása legjobb eredményét érte el, s aki azt hiszi, mázlija volt a brazilnak, bizonyos szempontból mindenképpen téved, a sebessége ugyanis megvolt ehhez a pozícióhoz: leggyorsabb körénél (1:41.404) csak négyen – Räikkönen, Mark Webber, Pérez és Sebastian Vettel – mentek gyorsabban. |
Kimi Räikkönen máris jeleskedik a számára legkedvesebb kategóriában: karrierje 36. leggyorsabb körét jegyezte, s már csak öttel marad el az örökrangsorban második Alain Prosttól. A finn 2001-es sauberes idényét, valamint a 2009-es szezont leszámítva az összes F1-es évében jegyzett legalább egy leggyorsabb kört.
A finn korábbi ferraris csapattársa, Felipe Massa karrierjében már 50 verseny telt el anélkül, hogy győzött vagy az első helyről indult volna – a brazilnak a 2008-as hazai versenyén mindkettő összejött, de az utolsó pillanatokban elbukott vb-cím óta semelyik sem.
Michael Schumacher visszatérése óta a legjobb időmérő-eredményét érte el harmadik pozíciójával, megjavítva egy héttel korábbi 4. rajtkockáját.
A versenyen az első nyolc helyezett nyolc csapatot képviselt, ilyen változatosság a 2005-ös Belga GP óta nem fordult elő, akkor kilenc csapat adta az első kilenc versenyzőt. A rekord 11 istálló az 1981-es Brit Nagydíjról. Kilenc csapat másodszor szerzett pontot, ez elsőként a 2010-es Európai Nagydíjon fordult elő.
Az elmúlt hat évben öt futamot szakítottak meg eső miatt, ezek közül hármat Alonso (2007, Nürburgring; 2010, Dél-Korea; 2012, Sepang), kettőt Button (2009, Sepang; 2011, Montreal) nyert meg.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 2:44:51.812 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2.263 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 14.591 mp h. |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 17.688 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 29.456 mp h. |
6. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 37.667 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 44.412 mp h. |
8. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 46.985 mp h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 47.892 mp h. |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 49.996 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.828 p h. |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.593 p h. |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.719 p h. |
15. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.319 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
19. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 2 kör h.* |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 46 megtett kör | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 3 | |
Leggyorsabb kör: Räikkönen (53. kör) 1:40.722 |