Lewis Hamilton a McLaren-istálló szakértelmét dicsérte az Ausztrál Nagydíj első rajtkockájának megszerzése után, de hangsúlyozta, hogy a verseny még hátravan.
„Elképesztő érzés visszatérni az élre, és ilyen jól kezdeni az évet! Ez az első eset, hogy Jensonnal kisajátítottuk az első rajtsort, nagyon büszke vagyok a csapatra – mondta boldogan Hamilton. – A McLaren sohasem adja fel a harcot, mindig ott van az élmezőnyben, ezért a legjobb csapat az F1-ben. Persze a versenyt még nem futottuk le, nagyon nehéz lesz a futam, már a pályán maradni sem egyszerű. A csapatnak, Jensonnak és nekem is végig észnél kell lennünk.″
Az angol hozzátette, nem tudhatta, milyen erősek lesznek a riválisai, ezért meglepte, hogy ilyen nagy különbséggel meg tudja verni őket – főleg a Red Bull tempója okozott neki csalódást. „Engem is meglepett az első helyezés, azt hittem, a Red Bull és a Mercedes gyorsabb lesz annál, amit mutatott. Főleg az furcsa, hogy a Red Bull autói csak a harmadik sorból rajtolhatnak″ – Hamilton.
Jenson Button büszke rá, hogy bejött a jóslata, és a McLaren nem engedte meg a Red Bullnak, hogy már az idény elején teljesítménybeli fölényre tegyen szert.
„Először is gratulálok Lewisnak és a csapatnak, amely kiváló munkát végzett a télen, és sikerült ezt most jó eredménnyel bizonyítanunk – fogalmazott Button. – Nagyszerű az eredmény, de a piros lámpák még nem hunytak ki. Mindenesetre érdekes idényünk lesz."
Sebastian Vettel nem mutatta ki csalódottságát az időmérő után, pedig csak a hatodik rajtkockát szerezte meg úgy, hogy csapattársa, Mark Webber is előtte végzett.
A Red Bull autóit nehéz volt a pályán tartani |
„Az ismeretlenbe autóztunk, de a végén az lett az eredmény, amit vártunk. A McLaren nagyot lépett előre a harmadik szakaszban a másodikhoz képest, de ettől még gyorsabb lehettem volna – mondta Vettel. – Hibáztam, ami egy-két helyezésbe került. Sohasem engedtem meg magamnak, hogy hozzászokjak az első rajtkockához, tudom, hogy hosszú versenyünk lesz. Nem mindenki tudja majd ugyanolyan jól megtalálni a ritmust, arra készülök, hogy jó néhány embert megelőzök.″
Mark Webber is elismerte: a Red Bull tisztában volt azzal, hogy az idén nem az övé a legjobb autó a rajtnál.
„Tudjuk, miben kell javulnunk, rajta vagyunk az ügyön. Nem tudom, mit rontott el Seb, szerintem hibázott, hiszen úgy is előtte végeztem, hogy nem működik a KERS a kocsimban. A saját körömmel elégedett vagyok, csak egyet tettem meg a záró szakaszban. Nem meglepő, hogy néhányan gyorsabbak voltak nálunk, le a kalappal előttük, szép munkát végeztek" – mondta Webber.
Michael Schumacher elégedett a negyedik rajtkockával, de elismeri, hogy a csapatnak a versenyen még lehetnek problémái.
„Az idény első időmérő edzése szerencsére azt a kiélezett csatát hozta, amiben mindannyian reménykedtünk. Mindenképpen elégedett vagyok a negyedik rajtkockával. Az autó sokkal jobb, mint tavaly, ami a helyezésben is megmutatkozik″ – mondta Schumacher, aki visszatérése óta nem szerepelt ilyen jól időmérő edzésen. Ötödik kétszer is volt már (2010-ben Isztambulban és tavaly Monacóban), de a második rajtsor még nem jött össze.
A hétszeres világbajnok, aki tavaly kiváló rajtjaival hívta fel magára a figyelmet, Stuttgartba is üzent: „Ki kell emelni, hogy a Mercedes mindig hitt ebben a projektben, és a nehéz kezdés ellenére kitartott mellettünk. Ám még messze az út vége, nagyon erős a konkurencia.″
Csapattársát, Nico Rosberget sokan a pole pozíció megszerzésére is esélyesnek tartották, de végül be kellett érnie a 7. rajthellyel.
„Örülök, hogy javult az autó a tavalyihoz képest, ugyanakkor bosszant, hogy nem hoztam ki mindent belőle. A beállítás nem tökéletes, ami nem meglepő a sok új alkatrész miatt, ezek optimalizálásához kell még néhány versenyhétvége. Én is hibáztam az utolsó mért körömben, de a hetedik helyezés is jó lehet a versenyre″ – mondta Rosberg.
A FERRARI ÉS A LOTUS PILÓTÁINAK REAKCIÓIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL |
Pastor Maldonado (8.): – Ez remek idénykezdés, megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk. Az autó az egész hétvége során folyamatosan javult, ezt a formánkat kellene megtartani a futamra is. |
Nico Hülkenberg (9.): – Elégedett vagyok az eredménnyel, egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy el fogunk jutni a Q3-ba. Változtattunk néhány beállításon a harmadik szabadedzés után, az autó így sokkal vezethetőbbé vált. Várom már a futamot, annak ellenére, hogy nem tudjuk pontosan, hogyan fog az autó viselkedni teletankolva. |
Daniel Ricciardo (10.): – A hétvége előtt kitűzött célunk a Q3 elérése volt, amit sikerült is teljesítenünk. Kicsit furcsa számomra ez az új szituáció, hiszen az elmúlt idényben nem volt lehetőségem ilyen jó helyről nagydíjat kezdeni. Jean-Eric is ott van közvetlenül mögöttem, szóval a csapat elégedett lehet a munkánkkal. |
Jean-Eric Vergne (11.): – Azt hiszem, nem volt rossz az időmérő, bár bosszantó ilyen kevéssel lemaradni a Q3-ról. Még sokat kell tanulnom, de élvezem az új tapasztalatok megszerzését. |
Kobajasi Kamui (13.): – Kiábrándító ez az eredmény. A Q1-ben igazán boldog voltam az autót vezetve, még a leggyorsabb kört is én teljesítettem. De aztán a Q2-ben, az új lágy gumikon egészen egyszerűen elveszítettem a tapadást, amire semmiféle magyarázatot nem találok. Sokkal több potenciál van az autóban, megpróbálunk minél jobb eredményt elérni a versenyen. |
Bruno Senna (14.): – Ha pénteken nem tudod teljesíteni az előírt programot, szerencsejátékká válik az időmérő. Pastor nyolcadik helye kiváló a csapatnak. Én nem vagyok különösebben elégedett, de lesz még tizenkilenc időmérő edzés, és biztos vagyok benne, hogy ha szerzek némi rutint, minden jobban megy majd. |
Paul di Resta (15.): – Nehéz edzésen vagyunk túl, az utolsó gyors körömben forgalomba kerültem, ráadásul a gumikat sem tudtam kellőképpen felmelegíteni. Sokat kell még dolgoznunk este, hátha ráakadunk valami olyan beállításra, amivel feljavulhatunk. |
Sergio Pérez (17.): – A Q1-ben változtattunk néhány beállításon, így a Q2-ben már pontosan tudtam, hogy mit kell csinálnom, de képtelen voltam váltani a sebességváltó meghibásodása miatt. A 17. helyről indulva nehéz lesz jó eredményt elérni, de minden tőlem telhetőt meg fogok tenni ennek érdekében. |
Heikki Kovalainen (19.): – Elégedett vagyok az eredménnyel, annak ellenére, hogy nem tudtunk mindent kihozni az autóból. Jobb volt vezetni, mint az utolsó szabadedzésen. A Q1-ben az utolsó gyors körömön feltartott egy Hispania, de ez elő szokott fordulni ezen a pályán. Közelebb vagyunk a középmezőnyhöz, mint tavaly év végén, ráadásul most már KERS-ünk is van, úgyhogy bizakodóan tekintek a verseny elé. |
Vitalij Petrov (20.): – Elfogadható ez a teljesítmény, talán kicsit többet vártunk magunktól az edzés előtt. A tegnapi és a mai szabadedzésen sem tudtam sokat menni, ennek ellenére minden tőlem telhetőt megtettem, és úgy érzem a mérnökömmel együtt, hogy egyre jobban kezdem megérteni az autó viselkedését, és egyre jobban érzem magam benne. |
Timo Glock (21.): – A harmadik szabadedzésen vezethettem először igazán élesben az autót, így tudtuk, hogy még nagyon sok munka fog ránk várni, de nagyon elégedett vagyok, hiszen nincs komolyabb probléma, és nagyon jó érzés volt Formula–1-es kocsit vezetni újra. |
Charles Pic (22.): – Ma nagyon sok dolgot kellett tennünk nagyon rövid idő alatt. Mindenki keményen dolgozott, hogy jó helyen zárjuk az időmérőt, ezért szeretném megköszönni a csapat támogatását. Nem a legjobb felkészülésen vagyunk túl, éppen ezért még nem tudunk mindent az autóról. |
Pedro de la Rosa (23., nem indulhat): – Mindent megtettünk ma, amit tudtunk. Már korábban is mondtam, hogy számunkra ez a versenyhétvége jelenti az előszezont, és tudjuk is, hogy miben kell fejlődnünk, csak egy kis türelemre van szükségünk, mivel a csapat nagyon nehéz napokat él meg mostanság. |
Narain Karthikeyan (24., nem indulhat): – Tudtuk, hogy kemény hétvégére számíthatunk, amikor Ausztráliába érkeztünk, de ez akkor is nagyon kiábrándító eredmény. Tejesen nyilvánvaló, hogy óriási lemaradásban vagyunk az előszezon kiesése miatt, éppen ezért jó sok munka vár még ránk, de reménykedem benne, hogy sikerül előrébb lépnünk. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.922 | átlag: 224.803 km/ó |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.074 | 0.152 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:25.302 | 0.380 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:25.336 | 0.414 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.651 | 0.729 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.668 | 0.746 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.686 | 0.764 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:25.908 | 0.986 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.451 | 1.529 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.429 | |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.494 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.590 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:26.663 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.086 | |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:27.497 | |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:27.758 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:28.679 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:29.018 | |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:30.923 | |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:31.670 | |
22. | Sergio Pérez * | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
*Pérezt váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták. | |||||
A 107 százalékos határon kívül (az első szakasz legjobb eredményéhez mérve) | |||||
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:33.495 | ||
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:33.643 |