Az első rajtsort kisajátító McLaren-istálló mellett a harmadik rajtkockát megszerző Romain Grosjean teljesítménye volt az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének legkellemesebb meglepetése. Az F1-be két év kihagyás után visszatérő francia versenyző tettének súlyát növeli, hogy csapattársa, Kimi Räikkönen már az időmérő első szakaszában búcsúzott a küzdelmektől.
„Nagyszerű eredmény ez a csapat számára, sikerült bebizonyítanunk, hogy nem volt szemfényvesztés a téli teszteken mutatott teljesítményünk – mondta Grosjean, akinek az eddigi legjobb rajthelye a 13. volt, még a 2009-es Brazil Nagydíjon. – Büszke vagyok rá, hogy a Lotus lehetőséget adott arra, hogy ebben a remek csapatban szerepeljek, és részese legyek ennek a szép időszaknak. Remélem, kitart a formánk az egész idényben, és akkor ez szép sztori lesz."
A GP2 tavalyi bajnoka azután küzdötte vissza magát az F1-be, hogy 2009-ben Fernando Alonso mellett esélye sem volt a sikerre a Renault-nál, miután a szezon közben beugrott Nelsinho Piquet helyére.
„Nagyon örülök, hogy a rosszul sikerült első próbálkozás után újabb lehetőséget kaptam, hogy megmutassam, az F1-ben a helyem. Mostantól azon dolgozunk, hogy a vasárnapi futam, majd a többi verseny is ilyen jó legyen″ – tette hozzá a francia.
Kimi Räikkönen közben kicsit összeveszett a csapattal, mert miközben Eric Boullier csapatfőnök a kiesést és a 18. rajtkockát (amelyből Sergio Pérez büntetése miatt 17. lett) egyértelműen a finn hibájának tudja be, a 2007-es világbajnok szerint a csapat egyáltalán nem figyelmeztette arra, hogy sietnie kell, ha még egy gyors kört futni akar, és ezért esett ki.
„Azért lassítottam le, mert biztos voltam benne, hogy lesz időm még egy kör megkezdésére. Senki sem mondta azt a rádión, hogy siessek, így pórul jártam. Nincs okom rá, hogy bárkit is hibáztassak, a mérnököm is ugyanilyen csalódott, mint én. Ezt elszúrtuk″ – mondta Räikkönen.
A Ferrarinál egyik versenyző teljesítménye miatt sem lehetnek boldogok, a téli tesztek utáni sajnálkozás ellenére kijelenthetjük, hogy a Scuderia szombati teljesítménye okozta a legnagyobb csalódást az időmérőn.
Fernando Alonso sajnálja, hogy apró hibája miatt kicsúszott a második szakaszban, és csak a 12. rajtkockát szerezte meg, mert hiszi, hogy az első tízbe került volna. A spanyol kiemelte, hogy az Albert Park-i bukóterekben lévő kavicságy keményen megtorolja a vezetői hibákat, nem ad még egy esélyt a versenyzőknek, mint a máshol favorizált aszfaltozott menekülőzóna.
„Azt hiszem, ráfutottam a fűre, és a kavicságyba csúsztam, amely kegyetlen az emberrel, hiszen ott véget is ért az edzésem. Nagyon sajnálom, talán sikerült volna az első tízbe kerülnöm – mondta Alonso. – A legfontosabb, amiben javulnunk kell, a végsebesség, túl lassúak vagyunk az egyenesekben. Nagyon gyorsan irányt kell változtatnunk a fejlesztéseinkben, mert így esélytelenek leszünk a világbajnoki címre.″
Alonso így is bravúros teljesítményt nyújtott, csapattársa, Felipe Massa viszont csak Räikkönen hibájának köszönhette, hogy továbbjutott az első szakaszból, a másodikban pedig csak a mért kör nélkül maradó Sergio Pérezt előzte meg, így a 16. rajthelyről indul. A brazil szerint a csapat teljesítménye rosszabb, mint amire előzetesen számítottak.
„Nehezebben alakul a hétvégénk, mint ahogy reméltem, ennél azért sokkal többre számítottam – mondta a brazil, aki a 2010-es Szingapúri Nagydíj óta nem volt ennyire hátul a rajtrácson. – Ez a pálya sohasem kedvezett nekem, de most folyamatosan arra kellett törekednem, hogy ne csússzak ki. Ha sikerül megtalálni a megfelelő beállítást, sokkal jobb leszek.″
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.922 | átlag: 224.803 km/ó |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.074 | 0.152 mp h. |
3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:25.302 | 0.380 |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:25.336 | 0.414 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.651 | 0.729 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.668 | 0.746 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.686 | 0.764 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:25.908 | 0.986 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:26.451 | 1.529 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.429 | |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.494 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:26.590 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:26.663 | |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.086 | |
16. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:27.497 | |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:27.758 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:28.679 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:29.018 | |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:30.923 | |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:31.670 | |
22. | Sergio Perez * | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
*Pérezt váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták | |||||
A 107 százalékos határon kívül (az első szakasz legjobb eredményéhez mérve) | |||||
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:33.495 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:33.643 |