Jenson Button a harmadik melbourne-i győzelmével már csak eggyel marad el Michael Schumachertől az Ausztrál Nagydíj örökrangsorában. Két alkalommal öten tudtak nyerni a déli kontinensen: Alain Prost, Gerhard Berger, Ayrton Senna (ők hárman még Adelaide-ben), valamint Damon Hill (itt is, ott is), illetve David Coulthard (csak Melbourne-ben)
Alonso | Ferrari | 21.910 | 34. kör |
Alonso | Ferrari | 22.035 | 13 |
Massa | Ferrari | 22.103 | 37 |
Massa | Ferrari | 22.313 | 11 |
Massa | Ferrari | 22.528 | 28 |
Button | McLaren | 22.837 | 36 |
Hamilton | McLaren | 22.862 | 17 |
Webber | Red Bull | 22.915 | 37 |
Rosberg | Mercedes | 23.017 | 31 |
Maldonado | Williams | 23.166 | 37 |
Rosberg | Mercedes | 23.203 | 12 |
Vergne | Toro Rosso | 23.203 | 19 |
Ricciardo | Toro Rosso | 23.257 | 22 |
Button | McLaren | 23.275 | 16 |
Webber | Red Bull | 23.302 | 14 |
Räikkonen | Lotus | 23.310 | 37 |
Maldonado | Williams | 23.427 | 16 |
Hamilton | McLaren | 23.464 | 36 |
Vergne | Toro Rosso | 23.569 | 37 |
Senna | Williams | 23.777 | 30 |
Pérez | Sauber | 23.882 | 24 |
Vettel | Red Bull | 24.131 | 37 |
Kobajasi | Sauber | 24.162 | 36 |
Vettel | Red Bull | 24.256 | 16 |
Ricciardo | Toro Rosso | 24.348 | 38 |
Kovalainen | Caterham | 24.397 | 14 |
Petrov | Caterham | 24.579 | 18 |
Di Resta | Force India | 24.579 | 33 |
Kovalainen | Caterham | 24.580 | 34 |
Senna | Williams | 24.599 | 1 |
Räikkonen | Lotus | 24.881 | 19 |
Di Resta | Force India | 24.933 | 13 |
Glock | Marussia | 25.046 | 36 |
Pic | Marussia | 25.303 | 21 |
Kobajasi | Sauber | 25.346 | 13 |
Glock | Marussia | 26.322 | 20 |
Kovalainen | Caterham | 28.888 | 37 |
Senna | Williams | 30.888 | 47 |
Ricciardo | Toro Rosso | 32.319 | 1 |
Charles Pic | Marussia | 48.984 | 35 |
Az adatok a boxutcába érkezés és annak elhagyása közötti időt mutatják. |
Button pályafutása 13. győzelmével Coulthardot és Alberto Ascarit is utolérte az F1 örökranglistájának 20. helyén. A leggyorsabb kört is az angol jegyezte, s mivel Lewis Hamilton 20. pole-ja révén az első rajtkocka is a McLarené lett, a wokingi istálló fennállása során 50. alkalommal nyerte el az első helyezést a három legfontosabb kategóriában ugyanazon a versenyen. Ezzel a Ferrari (86) és a Williams (52) mögött harmadik a vonatkozó örökrangsorban.
A Red Bull-istálló 24 verseny után először nem tudott autót juttatni a rajtrács első sorába, ezzel véget ért a Formula–1 történetének negyedik leghosszabb ilyen jellegű szériája.
A legjobb ebben a tekintetben a Williams volt, az 1992-es Dél-afrikai GP és az 1994-es San Marinó-i Nagydíj (Ayrton Senna utolsó pole pozíciója...) között 35 egymás utáni versenyen indult legalább az egyik gépe az első két rajthely valamelyikéről. A McLaren 1988 és 1990 között 33, a Williams 1995 és 1997 között 26 versenyes sorozatot produkált.
A világbajnok istálló ugyanakkor a másik sorozatát életben tartva éppen Melbourne-ben jutott el 24-ig: egymás után ennyi futamon fejezett be legalább egy kört valamelyik pilótája az első helyen. Ehhez az kellett, hogy a második kiállások során Sebastian Vettel egy körrel a két McLaren-pilóta után menjen be a boxba.
A Red Bull szériája az 5. leghosszabb az F1 történetében: a Williams háromszor (egyszer, az 1995-ös Francia Nagydíj és az 1997-es San Marinó-i GP között, 31-ig, míg kétszer 26-ig), a McLaren egy alkalommal (28-ig) jutott ennél tovább.
Vettel legutóbb a 2010-es idényzáró Abu-dzabi GP előtt nem vezette a vb-pontversenyt.
Csapattársa, Mark Webber a 11. hazai F1-es versenyén érte el a legjobb ausztráliai eredményét, negyedik lett. Korábban három ötödik helyezés jött össze neki, három különböző csapattal: 2002-ben a Minardival, 2005-ben a Williamsszel, 2011-ben pedig a Red Bull-lal.
Webber mellett Daniel Ricciardo is pontot szerzett, így sikeresnek mondható az első, két hazai versenyzőt is felvonultató Ausztrál Nagydíj. A Toro Rosso pilótája az egész versenyen egyetlen kört fejezett be csapattársa, Jean-Eric Vergne előtt: a legutolsót.
Fernando Alonso ugyanakkor az első, minardis Ausztrál Nagydíján maradt csak pont nélkül Melbourne-ben. 2002-ben nem indult, 2003-ban 7. lett, azóta pedig egyszer sem szorult ki az első ötből – ezúttal is ebben a pozícióban ért célba.
A Ferrari különös sikert könyvelhetett el Melbourne-ben, a csapat által végrehajtott öt boxkiállás mindegyike gyorsabb volt a riválisokénál (a boxutcába érkezéstől annak elhagyásáig tartó idő alapján, az autók álló helyzetéről nincs hivatalos adat).
Kimi Räikkönen Nigel Mansell óta az első versenyző, aki a McLaren, a Ferrari és a Lotus színeiben is versenyzett és pontot szerzett, igaz, még mindig sokan vitatják, hogy ezt a Lotust statisztikai szempontból lehet-e a Colin Chapman-féle Lotus-istálló utódjának tekinteni. Ha igen, a Lotus az 1993-as Belga Nagydíj óta először szerzett pontot, akkor Johnny Herbert az 5. helyen ért célba.
A németeknek nemigen ment az Albert Parkban: a Mercedes 13 verseny után először maradt pont nélkül, míg Nico Hülkenberg ugyanúgy az első körben kiesett, mint egyetlen korábbi itteni versenyén, 2010-ben.
Ám legalább vannak pilótáik, nem úgy, mint az olaszoknak – 1969 óta ez lehet az első olyan idény, amelynek egyik futamán sem áll rajthoz itáliai versenyző.
És ami a franciákat illeti: a mezőnyből 21 pilóta szerzett már világbajnoki pontot pályája során, csak a három franciának, Vergne-nek, Charles Picnek és Romain Grosjeannak nincs még.