A boxban a Ferrari volt a leggyorsabb - Melbourne számokban

Vágólapra másolva!
2012.03.20. 16:24
null
A Ferrarinak a boxban nagyon jól sikerült az Ausztrál Nagydíja, az öt leggyorsabb kerékcserét a Scuderia jegyezte <br />(Fotó: Reuters)
Címkék
A számok is arról tanúskodnak, hogy a Red Bull-istálló az Ausztrál Nagydíjon elveszítette domináns szerepét a Formula–1-ben: a csapat 24 futam után először egyetlen pilótát sem delegált az első rajtsorba, valamint nem vezeti sem az egyéni, sem a konstruktőr-világbajnokságot. Ugyanakkor Sebastian Vettel egyetlen élen töltött körének köszönhetően a vonatkozó sorozata tovább tart. Először versenyzett két ausztrál Ausztráliában, máris mindketten pontot szereztek, míg a boxkiállások során verhetetlen volt a Ferrari. Íme, az Ausztrál Nagydíj statisztikái.

 

Jenson Button a harmadik melbourne-i győzelmével már csak eggyel marad el Michael Schumachertől az Ausztrál Nagydíj örökrangsorában. Két alkalommal öten tudtak nyerni a déli kontinensen: Alain Prost, Gerhard Berger, Ayrton Senna (ők hárman még Adelaide-ben), valamint Damon Hill (itt is, ott is), illetve David Coulthard (csak Melbourne-ben)

A FUTAM BOXKIÁLLÁSAI
Alonso Ferrari 21.910 34. kör
Alonso Ferrari 22.035 13
Massa Ferrari 22.103 37
Massa Ferrari 22.313 11
Massa Ferrari 22.528 28
Button McLaren 22.837 36
Hamilton McLaren 22.862 17
Webber Red Bull 22.915 37
Rosberg Mercedes 23.017 31
Maldonado Williams 23.166 37
Rosberg Mercedes 23.203 12
Vergne Toro Rosso 23.203 19
Ricciardo Toro Rosso 23.257 22
Button McLaren 23.275 16
Webber Red Bull 23.302 14
Räikkonen Lotus 23.310 37
Maldonado Williams 23.427 16
Hamilton McLaren 23.464 36
Vergne Toro Rosso 23.569 37
Senna Williams 23.777 30
Pérez Sauber 23.882 24
Vettel Red Bull 24.131 37
Kobajasi Sauber 24.162 36
Vettel Red Bull 24.256 16
Ricciardo Toro Rosso 24.348 38
Kovalainen Caterham 24.397 14
Petrov Caterham 24.579 18
Di Resta Force India 24.579 33
Kovalainen Caterham 24.580 34
Senna Williams 24.599 1
Räikkonen Lotus 24.881 19
Di Resta Force India 24.933 13
Glock Marussia 25.046 36
Pic Marussia 25.303 21
Kobajasi Sauber 25.346 13
Glock Marussia 26.322 20
Kovalainen Caterham 28.888 37
Senna Williams 30.888 47
Ricciardo Toro Rosso 32.319 1
Charles Pic Marussia 48.984 35
Az adatok a boxutcába érkezés és annak elhagyása közötti időt mutatják.

Button pályafutása 13. győzelmével Coulthardot és Alberto Ascarit is utolérte az F1 örökranglistájának 20. helyén. A leggyorsabb kört is az angol jegyezte, s mivel Lewis Hamilton 20. pole-ja révén az első rajtkocka is a McLarené lett, a wokingi istálló fennállása során 50. alkalommal nyerte el az első helyezést a három legfontosabb kategóriában ugyanazon a versenyen. Ezzel a Ferrari (86) és a Williams (52) mögött harmadik a vonatkozó örökrangsorban.

A Red Bull-istálló 24 verseny után először nem tudott autót juttatni a rajtrács első sorába, ezzel véget ért a Formula–1 történetének negyedik leghosszabb ilyen jellegű szériája.

A legjobb ebben a tekintetben a Williams volt, az 1992-es Dél-afrikai GP és az 1994-es San Marinó-i Nagydíj (Ayrton Senna utolsó pole pozíciója...) között 35 egymás utáni versenyen indult legalább az egyik gépe az első két rajthely valamelyikéről. A McLaren 1988 és 1990 között 33, a Williams 1995 és 1997 között 26 versenyes sorozatot produkált.

A világbajnok istálló ugyanakkor a másik sorozatát életben tartva éppen Melbourne-ben jutott el 24-ig: egymás után ennyi futamon fejezett be legalább egy kört valamelyik pilótája az első helyen. Ehhez az kellett, hogy a második kiállások során Sebastian Vettel egy körrel a két McLaren-pilóta után menjen be a boxba.

A Red Bull szériája az 5. leghosszabb az F1 történetében: a Williams háromszor (egyszer, az 1995-ös Francia Nagydíj és az 1997-es San Marinó-i GP között, 31-ig, míg kétszer 26-ig), a McLaren egy alkalommal (28-ig) jutott ennél tovább.

Vettel legutóbb a 2010-es idényzáró Abu-dzabi GP előtt nem vezette a vb-pontversenyt.

Csapattársa, Mark Webber a 11. hazai F1-es versenyén érte el a legjobb ausztráliai eredményét, negyedik lett. Korábban három ötödik helyezés jött össze neki, három különböző csapattal: 2002-ben a Minardival, 2005-ben a Williamsszel, 2011-ben pedig a Red Bull-lal.

Webber mellett Daniel Ricciardo is pontot szerzett, így sikeresnek mondható az első, két hazai versenyzőt is felvonultató Ausztrál Nagydíj. A Toro Rosso pilótája az egész versenyen egyetlen kört fejezett be csapattársa, Jean-Eric Vergne előtt: a legutolsót.

Fernando Alonso ugyanakkor az első, minardis Ausztrál Nagydíján maradt csak pont nélkül Melbourne-ben. 2002-ben nem indult, 2003-ban 7. lett, azóta pedig egyszer sem szorult ki az első ötből – ezúttal is ebben a pozícióban ért célba.

A Ferrari különös sikert könyvelhetett el Melbourne-ben, a csapat által végrehajtott öt boxkiállás mindegyike gyorsabb volt a riválisokénál (a boxutcába érkezéstől annak elhagyásáig tartó idő alapján, az autók álló helyzetéről nincs hivatalos adat).

Kimi Räikkönen Nigel Mansell óta az első versenyző, aki a McLaren, a Ferrari és a Lotus színeiben is versenyzett és pontot szerzett, igaz, még mindig sokan vitatják, hogy ezt a Lotust statisztikai szempontból lehet-e a Colin Chapman-féle Lotus-istálló utódjának tekinteni. Ha igen, a Lotus az 1993-as Belga Nagydíj óta először szerzett pontot, akkor Johnny Herbert az 5. helyen ért célba.

A németeknek nemigen ment az Albert Parkban: a Mercedes 13 verseny után először maradt pont nélkül, míg Nico Hülkenberg ugyanúgy az első körben kiesett, mint egyetlen korábbi itteni versenyén, 2010-ben.

Ám legalább vannak pilótáik, nem úgy, mint az olaszoknak – 1969 óta ez lehet az első olyan idény, amelynek egyik futamán sem áll rajthoz itáliai versenyző.

És ami a franciákat illeti: a mezőnyből 21 pilóta szerzett már világbajnoki pontot pályája során, csak a három franciának, Vergne-nek, Charles Picnek és Romain Grosjeannak nincs még.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik