Vettel és Hamilton óvatosan bár, de bizakodik

Vágólapra másolva!
2012.02.10. 12:04
null
Sebastian Vettel örül, hogy újra autóba ülhetett, a jóslatokkal még bölcsen kivár (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is csütörtökön ült először a 2012-es Formula–1-es autójában, s bár örültek, hogy hosszú idő után ismét száguldhattak, óvatosan fogalmaztak az erőviszonyokról, hiszen még a felkészülés elején járnak. Mindenesetre a Red Bullnál és a McLarennél nem olyan rossz a hangulat, mint a Ferrarinál…

A jerezi kollektív tesztelés harmadik napján Sebastian Vettel is megkezdte a felkészülést a 2012-es idényre. A legutóbbi két szezon világbajnoka egyelőre nem nagyon mert állást foglalni az új gépekről.

„Még korai arról beszélni, hogy ezzel az autóval a világbajnoki címért fogunk-e csatázni, nemigen van időnk arra, hogy másokkal foglalkozzunk – mondta Vettel, de a szavainak kissé ellentmond, hogy a Red Bull a tesztnapokon szívesen küldi el a szerelőit a rivális csapatok garázsaihoz „kémkedni". – A Mercedesre még várnunk kell, addig ne beszéljünk az erőviszonyokról! Valószínűleg szorosabb lesz az idény, mint a tavalyi volt."

FERRARI: ELÉGEDETLEN
A TECHNIKAI IGAZGATÓ

A jerezi Formula–1-es teszt harmadik napja után a Ferrari technikai igazgatója is elismerte, hogy bajban van a csapat az új autó miatt. Az első két napon a Ferrarit csak a teljesítménybeli hiányosságok zavarták, csütörtökön viszont már műszaki gondok is hátráltatták az olasz csapatot. Az F2012-t először csütörtökön vezető Fernando Alonsónak hidraulikai és hajtáslánchiba miatt is sok időt kellett a garázsban rostokolnia, így csupán 67 kört tudott megtenni az új autóval.

Az istálló technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, problémásan indult számukra a téli felkészülés: „Nem vagyok elégedett a jelenlegi helyzetünkkel, bőven van miben fejlődnünk. Csak három teszt áll rendelkezésünkre, így összesűrűsödött a program, tehát rengeteget kell még dolgoznunk."

Alonsónak pénteken már jobban megy, a jerezi tréning záró napján 11 órakor 1:18.877 perces időeredményével az élen állt.

A Red Bullra jellemző, hogy lassan lendül bele a napi munkába – amíg Mark Webbert kedden a késő alkatrészek hátráltatták, Vettel a csapat döntése miatt kezdett el mért köröket futni késő délelőtt.

„A reggelek nagyon hidegek, a pálya csúszik, vigyázni kell, hogy két hónapos kihagyás után nehogy hibázzunk, mert csak 12 napos a tesztidény, és minden perc fontos – utalt Vettel Jules Bianchi csütörtöki kicsúszására, amely miatt a Force India egy napja kiesett, s Nico Hülkenberg csak pénteken kezdhetett el tesztelni. – Az autónk nem rossz, ilyenre számítottam, az autó hátulján elveszített tapadás hiányához hamar hozzászoktam. Még csak az első napon vagyunk túl, a lényeg, hogy felfedezzük a gyengéinket, és kiiktassuk őket."

Lewis Hamilton is először próbálta ki a McLaren-Mercedesét, s bár a csapat bemutatóján még azt mondta, a télen nem hiányzott neki a vezetés, most, amikor az autóba ült, azonnal rákapott az élményre.

„Először is örülök neki, hogy újra autóba ülhettem és viszonylag sok kört meg tudtam tenni. Tényleg összehasonlíthatatlan a helyzetünk a tavalyival – fogalmazott Hamilton. – Kicsit izgultam, mert bár láttam Jenson időeredményeit, nem tudtam igazán, mire számíthatok. Aztán amikor felkerültek a kocsira az új gumik, jó volt a tapadás, és úgy éreztem, ezzel az autóval tudunk majd mit kezdeni."

Bár Button azt mondta, a befújt diffúzor betiltása ellenére meglepően stabil volt az autó hátulja, Hamilton nagynak érzi a veszteséget.

„Nagyon érződik a kocsin, hogy még új, és bőven van mit tenni a beállításokkal. A gyors kanyarokban az autó hátulja nagyon instabil, de biztos vagyok benne, hogy megoldjuk, hiszen még az út elején járunk – folytatta Hamilton. – Ugyanakkor a fékezéskor és a kanyar bejáratánál máris remek az autó."

Az angol a többi négykerekű láttán a Red Bullt és a Lotust emelte ki, de hozzátette, ez semmit sem jelent, a McLaren például sok üzemanyaggal gyakorol.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik