Michael Schumacher szerda délben 1:18.561 perces időeredménnyel az élre állt a jerezi Formula–1-es teszt második napján – igaz, a Mercedes veteránja a csapat tavalyi autójával száguld, ellenben a mögötte sorakozókkal (leszámítva a sereghajtó HRT-t), akik már az új kocsijukat használják. Schumi Mercedesén ráadásul az idén már betiltott befújt diffúzor is rajta volt, a csapat szándékosan nem akarta azzal befolyásolni a Pirelli új gumijairól való adatgyűjtését – amiért eljött Jerezbe –, hogy változtatott a tavalyi gépén.
Schumi ezzel el is búcsúzott Jereztől és a tavalyi Mercedestől, a dél-spanyolországi pályán már csak Nico Rosberg fogja vezetni a csapat autóját, amely csütörtökön búcsúzik, s február 21-én átadja a helyét az istálló 2012-es W03-asának. A hátralévő két idény előtti gyakorlást pedig Barcelonában tartják meg február 21. és 24., illetve március 1. és 4. között.
A keddihez hasonlóan a szerdai nap is napsütéses a dél-spanyolországi pályán, amelyen az új autók közül a Red Bull-Renault volt a leggyorsabb. Mark Webber már kedden is pazar szektoridőkkel jelezte, hogy a világbajnok autója az idén is a legjobbak közé várható, s ezt a második napon kiegyensúlyozott teljesítménnyel erősítette meg.
A Red Bull a többi új autónál stabilabbnak tűnt fékezéskor, a kanyarokon simábban ment át, már most olyan az RB8-as, mintha sínen futna, míg a riválisok esetében több helyen is bizonytalanság tapasztalható. Webber első két napja után Sebastian Vettel csütörtökön már kipróbált géppel vághat neki a gyakorlásnak.
Nem volt kivétel a keddi edzésnapot az élen záró Kimi Räikkönen sem, sőt, a finn délelőtt kisodródott a pályáról, a kavicságyban tett látogatását követően pedig sokáig a boxutcában vesztegelt. Miután visszatért, újra meg-megcsúszott, úgy tűnik, a finn a Lotus-Renault képességeinek határát tesztelte, mielőtt csütörtökön átadja a volánt fiatal csapattársának, Romain Grosjeannak. A kétnapos teszttel így is elégedett lehet, a keddi akkumulátorcserét leszámítva a Lotusnak egyáltalán nem voltak megbízhatósági gondjai.
A Ferrari már a nap elején jelezte, hogy Felipe Massától keddhez hasonlóan ezúttal sem várhatunk jó időeredményeket, a Scuderia előre eltervezett programot hajt végre Jerezben, amelynek az első két napon még nem része a könnyű autóval való száguldás. S bár a Scuderia szurkolói szívesebben látnák az élmezőnyben a vörös autót, Maranellóban pontosan ismerik az örök igazságot: a tesztelésnél nem a leggyorsabb kör a legfontosabb.
A McLarennél Jenson Button körözött, és autójának stabilitása hasonlított a legjobban Webber Red Bulljáéhoz. Nem hiába az előző idény két legjobb csapatáról beszélünk, de Button finom vezetési stílusa is magyarázhatta a hasonlóságot.
A Caterham a keddi munkája után megfelelőnek találta az alkalmat arra, hogy az első napon még kikapcsolt KERS-t beindítsa autójában. Heikki Kovalainen munkáját néhány apróság zavarta csak meg, a 2010-ben és 2011-ben Lotus néven induló istállónál többen is megjegyezték, hogy az első két nap után össze sem lehet hasonlítani a csapat felkészültségét a korábbi évekével.
A Caterhamnál Kovalainen számára véget ért a jerezi teszt, s a williamses Pastor Maldonadóhoz és a Toro Rossó-s Daniel Ricciardóhoz hasonlóan csak két hét múlva ül újra autóba.
A teszt csütörtökön folytatódik, s bemutatkozik Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is.
2. NAP | |||||
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes* | 1:18.561 | 132 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.184 | 97 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.587 | 100 |
4. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:20.221 | 46 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:20.239 | 117 |
6. | Paul Di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:20.272 | 69 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:20.454 | 95 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.688 | 85 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.711 | 67 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:21.197 | 96 |
11. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:21.518 | 139 |
12. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth* | 1:22.128 | 64 |
Az eredmények nem hivatalosak. *Tavalyi autó |
csütörtök | péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | ||
RED BULL | Vettel | Vettel |
McLAREN | Hamilton | Hamilton |
FERRARI | Alonso | Alonso |
LOTUS | Grosjean | Grosjean |
FORCE INDIA | Hülkenberg | Hülkenberg |
SAUBER | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Senna | Senna |
CATERHAM | Van der Garde | Trulli |
TAVALYI AUTÓVAL | ||
MERCEDES | Rosberg | |
HRT | ||
NEM VESZ RÉSZT | ||
MARUSSIA |
Red Bull (Red Bull-Renault, Sebastian Vettel, Mark Webber) | Február 6. | képek |
McLaren (McLaren-Mercedes, Jenson Button, Lewis Hamilton) | Február 1. | képek |
Ferrari (Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa) | Február 3. | képek |
Mercedes (Mercedes, Michael Schumacher, Nico Rosberg) | Február 21. | |
Lotus (Lotus-Renault, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean) | Február 5. | képek |
Force India (Force India-Mercedes, Paul Di Resta, Nico Hülkenberg) | Február 3. | képek |
Sauber (Sauber-Ferrari, Kobajasi Kamui, Sergio Pérez) | Február 6. | képek |
Toro Rosso (Toro Rosso-Ferrari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne) | Február 6. | képek |
Williams (Williams-Renault, Pastor Maldonado, Bruno Senna) | Február 7. | képek |
Caterham (Caterham-Renault, Heikki Kovalainen, Jarno Trulli) | Január 26. | képek |
HRT (HRT-Cosworth, Pedro de la Rosa, Narain Karthikeyan) | Február 21. | |
Marussia (Marussia-Cosworth, Timo Glock, Charles Pic) | Március 1. |