Räikkönen: Nem az eredmény miatt vagyok elégedett

Vágólapra másolva!
2012.02.08. 12:15
null
Kimi Räikkönent az sokkal jobban érdekli, hol végez majd az idénynyitó eredménylistáján (Fotó: Action images)
Címkék
Kimi Räikkönen, a Lotus finn pilótája elégedett volt az első jerezi tesztnappal, de nem az időeredményre gondolt, amellyel mindenkinél gyorsabb volt, hanem arra, hogy nagyon jól működött az autó. Jenson Button szerint a McLaren jobban áll, mint egy éve, a Red Bull pedig annak ellenére hasznos munkát tudott végezni, hogy alkatrészei három órás késéssel érkeztek meg Jerezbe.

 

Bár a Formula–1-es tesztidény első napját az élen záró Kimi Räikkönen az első jerezi napon elért időeredményét nem tartja mérvadónak, roppant elégedett a Lotus-Renault teljesítményével.

„Nem számít, hol zárjuk a napot az időeredmények szempontjából, ezzel csak a nagydíjhétvégéken van értelme foglalkozni, itt nem – mondta Räikkönen, aki korábban a Sauber, a McLaren és a Ferrari pilótája volt az F1-ben. – Először próbálhattam ki a Pirelli igazi versenygumijait, és úgy érzem, van okunk a bizakodásra. Sokkal aggasztóbb első tesztnapjaim is voltak ennél, de legalább pontosan tudjuk, milyen téren kell javulnunk."

Räikkönen kedd délelőtt 60 kört tett meg, s bár a délutáni száguldás nem volt zavartalan a KERS akkumulátorainak cseréje miatt, mindenképp sikeresnek találta a napot, a csapat ugyanis végrehajtotta azt, amit a tréning első napjára tervezett. A gumikról is megvan a véleménye.

„Amikor újak, nagyon jók, de természetesen hamarabb kopni kezdenek, mint a korábbi évek abroncsai, ami tudvalévően szándékos húzás is volt a Pirelli részéről. A gumik mindenki számára ugyanolyanok, s nagyon fontos, hogy a hosszabb menet során a lehető legjobb állapotban tartsd őket" – mondta Räikkönen, aki szerdán is vezeti a Lotust.

Paul Di Resta, a Force India skót pilótája egy tizeddel maradt el Räikkönentől, s érthetően szintén elégedett volt az autójával.

„Össze sem tudom hasonlítani a mostani tesztnapot a tavalyi gyakorlásokkal, máris három másodperccel gyorsabbak vagyunk, mint egy éve ugyanitt. Az előző idény végi formánkat sikerült megőriznünk. A trükkös kipufogó elvesztésével rengeteg leszorítóerőt veszített a kocsi hátulja, de így is nagyon kiegyensúlyozott az autó, van miért bizakodnunk" – mondta Di Resta, aki 101 kört tett meg az első tesztnapon.

Az időeredményének ő sem tulajdonított nagy jelentőséget. „Valaki megmondta, hogy tavaly Rubens Barrichello volt itt a leggyorsabb. Nem emlékeztem rá. Senki sem emlékszik rá, hogy ki a leggyorsabb bizonyos teszteken, de azt mindenki tudja, ki nyerte az első versenyt" – tette hozzá Di Resta.

Mark Webber, a Red Bull pilótája gurult kedden utolsóként a pályára, a köd miatt késő alkatrészek miatt három órával később mehetett ki a boxból, mint a többiek. A nap végére azonban ledolgozta lemaradását, és bejáratta a Red Bull-Renault-t.

„Ez soha nem része a tervünknek, hogy három órát vesztegelünk. Remekül szervezett csapat vagyunk, nagyon jól felkészültek, és ez most szokatlan volt számunkra – utalt az alkatrészek késésére Mark Webber. – De a természetet néha nem tudjuk irányítani. Kockáztattunk a szűkös napirenddel, s megfizettünk érte – de ez benne van a sportban. A teszt jól sikerült, voltak kifejezetten jó periódusaink."

A McLarennél Jenson Button vezette először az új autót, s elégedettebb, mint tavaly ilyenkor volt.

„Nincsenek problémás területek a kocsin, sokkal jobban állunk, mint tavaly az első nap után – fogalmazott Button. – A kezdésnél sohasem tökéletes az autó, van mit csinálni vele. Tavaly egy körön kiváló volt a kocsim, de nagyon gyorsan elkoptatta a gumikat, az idén nincs ilyen, kiegyensúlyozottnak tűnik a kocsi. Ennek már csak azért is örülök, mert nincs olyan lehetőségünk, mint tavaly, hogy egy új kipufogórendszerrel két másodpercet nyertünk az első verseny előtt."

Button szerint a befújt diffúzorok betiltása ellenére nagyon stabil maradt az autó, nagyobb veszteségre számított. S éppen a szabálymódosítás miatt szorosabb versenyekre is számít, mint egy évvel ezelőtt. „Nekünk nehezebb dolgunk lesz, de a nézők elégedettebbek lesznek."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Kobajasi Kamui: – Az idei autónk sokkal gyorsabb a tavalyinál. Az F1-ben a szabályokkal mindig igyekeznek lassítani az autókon, mégis évről évre jobbak a köridők. A legjobb, hogy több mint száz kört meg tudtunk tenni, roppant nagy segítség ez a teszt további részére nézve.

Daniel Ricciardo: – Sokkal motiváltabb vagyok, mint egy éve, amikor tesztpilóta voltam. Akkor nem éreztem a sajátomnak az autót, most viszont 110 százalékot kell beleadnom, és nagyon kell vigyáznom rá. Elnevezni azért nem fogom, mint Vettel. Az autó nem lepett meg, hasonlít a tavalyira a vezetése, hamar ráéreztem a ritmusra, jó vezetni.

Pastor Maldonado: – Minden teljesen megváltozott a csapaton beléül tavalyhoz képest. Az új emberek felfrissítették a csapatot, nagyon jól dolgozunk együtt. Az autó jónak tűnik, elsősorban teli tankos meneteket teljesítettünk vele. A Renault-motor is nagyon jó, stabilabb a kocsi. Az idén mindketten fiatalok vagyunk, nagyobb a teher az én vállamon is.

FORMULA-1
1. TESZTNAP
1. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:19.670 74
2. Paul Di Resta brit Force India-Mercedes 1:19.772 101
3. Nico Rosberg német Mercedes* 1:20.219 56
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:20.496 54
5. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:20.694 57
6. Michael Schumacher német Mercedes* 1:20.794 42
7. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:21.353 106
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:21.530 61
9. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.815 69
10. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:23.178 28
11. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.371 25
12. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth* 1:23.676 44
Az eredmények nem hivatalosak. *Tavalyi autó
A TOVÁBBI NAPOK BEOSZTÁSA
szerda
csütörtök
péntek
ÚJ AUTÓVAL
RED BULL Webber Vettel Vettel
McLAREN Button Hamilton Hamilton
FERRARI Massa Alonso Alonso
LOTUS Räikkönen Grosjean Grosjean
FORCE INDIA Bianchi Hülkenberg Hülkenberg
SAUBER Pérez Pérez Kobajasi
TORO ROSSO Ricciardo Vergne Vergne
WILLIAMS Maldonado Senna Senna
CATERHAM Kovalainen
Van der Garde
Trulli
TAVALYI AUTÓVAL
MERCEDES Schumacher Rosberg
HRT De la Rosa
NEM VESZ RÉSZT
MARUSSIA
Legfrissebb hírek

Az örmény sajtó nem az írek elleni győzelemtől, hanem a Kazincbarcika hátvédjének kemény szavaitól hangos

Foci vb 2026
11 perce

Michael Apelgren szerint az állandóság lehet a Szeged egyik erénye a BL-ben

Kézilabda
16 perce

Továbbadhatják a Fraditól vett Traorét, lesz pénz Csobothra is, közel a bejelentés

Légiósok
35 perce

Férfi kézi BL: nem elvárás, de reális cél a négyes döntő Szegeden és Veszprémben

Kézilabda
53 perce

Haalandék 29 éve nem látott eredménnyel küldték haza Moldovát

Foci vb 2026
54 perce

F1: az Adidas lesz az Audi istálló ruházati partnere

F1
1 órája

Csókkirály helyett: Anna Kalinszkaja megnevezte a teniszvilág flörtkirályát

Tenisz
1 órája

Vitális Milán: Az egyik legjobb válogatott ellen is felvettük a ritmust

Magyar válogatott
1 órája
Ezek is érdekelhetik