Bár a Formula–1-es tesztidény első napját az élen záró Kimi Räikkönen az első jerezi napon elért időeredményét nem tartja mérvadónak, roppant elégedett a Lotus-Renault teljesítményével.
„Nem számít, hol zárjuk a napot az időeredmények szempontjából, ezzel csak a nagydíjhétvégéken van értelme foglalkozni, itt nem – mondta Räikkönen, aki korábban a Sauber, a McLaren és a Ferrari pilótája volt az F1-ben. – Először próbálhattam ki a Pirelli igazi versenygumijait, és úgy érzem, van okunk a bizakodásra. Sokkal aggasztóbb első tesztnapjaim is voltak ennél, de legalább pontosan tudjuk, milyen téren kell javulnunk."
Räikkönen kedd délelőtt 60 kört tett meg, s bár a délutáni száguldás nem volt zavartalan a KERS akkumulátorainak cseréje miatt, mindenképp sikeresnek találta a napot, a csapat ugyanis végrehajtotta azt, amit a tréning első napjára tervezett. A gumikról is megvan a véleménye.
„Amikor újak, nagyon jók, de természetesen hamarabb kopni kezdenek, mint a korábbi évek abroncsai, ami tudvalévően szándékos húzás is volt a Pirelli részéről. A gumik mindenki számára ugyanolyanok, s nagyon fontos, hogy a hosszabb menet során a lehető legjobb állapotban tartsd őket" – mondta Räikkönen, aki szerdán is vezeti a Lotust.
Paul Di Resta, a Force India skót pilótája egy tizeddel maradt el Räikkönentől, s érthetően szintén elégedett volt az autójával.
„Össze sem tudom hasonlítani a mostani tesztnapot a tavalyi gyakorlásokkal, máris három másodperccel gyorsabbak vagyunk, mint egy éve ugyanitt. Az előző idény végi formánkat sikerült megőriznünk. A trükkös kipufogó elvesztésével rengeteg leszorítóerőt veszített a kocsi hátulja, de így is nagyon kiegyensúlyozott az autó, van miért bizakodnunk" – mondta Di Resta, aki 101 kört tett meg az első tesztnapon.
Az időeredményének ő sem tulajdonított nagy jelentőséget. „Valaki megmondta, hogy tavaly Rubens Barrichello volt itt a leggyorsabb. Nem emlékeztem rá. Senki sem emlékszik rá, hogy ki a leggyorsabb bizonyos teszteken, de azt mindenki tudja, ki nyerte az első versenyt" – tette hozzá Di Resta.
Mark Webber, a Red Bull pilótája gurult kedden utolsóként a pályára, a köd miatt késő alkatrészek miatt három órával később mehetett ki a boxból, mint a többiek. A nap végére azonban ledolgozta lemaradását, és bejáratta a Red Bull-Renault-t.
„Ez soha nem része a tervünknek, hogy három órát vesztegelünk. Remekül szervezett csapat vagyunk, nagyon jól felkészültek, és ez most szokatlan volt számunkra – utalt az alkatrészek késésére Mark Webber. – De a természetet néha nem tudjuk irányítani. Kockáztattunk a szűkös napirenddel, s megfizettünk érte – de ez benne van a sportban. A teszt jól sikerült, voltak kifejezetten jó periódusaink."
A McLarennél Jenson Button vezette először az új autót, s elégedettebb, mint tavaly ilyenkor volt.
„Nincsenek problémás területek a kocsin, sokkal jobban állunk, mint tavaly az első nap után – fogalmazott Button. – A kezdésnél sohasem tökéletes az autó, van mit csinálni vele. Tavaly egy körön kiváló volt a kocsim, de nagyon gyorsan elkoptatta a gumikat, az idén nincs ilyen, kiegyensúlyozottnak tűnik a kocsi. Ennek már csak azért is örülök, mert nincs olyan lehetőségünk, mint tavaly, hogy egy új kipufogórendszerrel két másodpercet nyertünk az első verseny előtt."
Button szerint a befújt diffúzorok betiltása ellenére nagyon stabil maradt az autó, nagyobb veszteségre számított. S éppen a szabálymódosítás miatt szorosabb versenyekre is számít, mint egy évvel ezelőtt. „Nekünk nehezebb dolgunk lesz, de a nézők elégedettebbek lesznek."
Kobajasi Kamui: – Az idei autónk sokkal gyorsabb a tavalyinál. Az F1-ben a szabályokkal mindig igyekeznek lassítani az autókon, mégis évről évre jobbak a köridők. A legjobb, hogy több mint száz kört meg tudtunk tenni, roppant nagy segítség ez a teszt további részére nézve. |
Daniel Ricciardo: – Sokkal motiváltabb vagyok, mint egy éve, amikor tesztpilóta voltam. Akkor nem éreztem a sajátomnak az autót, most viszont 110 százalékot kell beleadnom, és nagyon kell vigyáznom rá. Elnevezni azért nem fogom, mint Vettel. Az autó nem lepett meg, hasonlít a tavalyira a vezetése, hamar ráéreztem a ritmusra, jó vezetni. |
Pastor Maldonado: – Minden teljesen megváltozott a csapaton beléül tavalyhoz képest. Az új emberek felfrissítették a csapatot, nagyon jól dolgozunk együtt. Az autó jónak tűnik, elsősorban teli tankos meneteket teljesítettünk vele. A Renault-motor is nagyon jó, stabilabb a kocsi. Az idén mindketten fiatalok vagyunk, nagyobb a teher az én vállamon is. |
1. TESZTNAP | |||||
1. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:19.670 | 74 |
2. | Paul Di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:19.772 | 101 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes* | 1:20.219 | 56 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:20.496 | 54 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.694 | 57 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes* | 1:20.794 | 42 |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:21.353 | 106 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.530 | 61 |
9. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.815 | 69 |
10. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:23.178 | 28 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.371 | 25 |
12. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth* | 1:23.676 | 44 |
Az eredmények nem hivatalosak. *Tavalyi autó |
szerda | csütörtök | péntek | |
ÚJ AUTÓVAL | |||
RED BULL | Webber | Vettel | Vettel |
McLAREN | Button | Hamilton | Hamilton |
FERRARI | Massa | Alonso | Alonso |
LOTUS | Räikkönen | Grosjean | Grosjean |
FORCE INDIA | Bianchi | Hülkenberg | Hülkenberg |
SAUBER | Pérez | Pérez | Kobajasi |
TORO ROSSO | Ricciardo | Vergne | Vergne |
WILLIAMS | Maldonado | Senna | Senna |
CATERHAM | Kovalainen | Van der Garde | Trulli |
TAVALYI AUTÓVAL | |||
MERCEDES | Schumacher | Rosberg | |
HRT | De la Rosa | ||
NEM VESZ RÉSZT | |||
MARUSSIA |