A tavalyi tesztidény alatt sok csalódást megélő McLaren-istálló az idén elégedettebb új autójával, amelyet a tesztidény első két napján Jenson Button vezetett. A 2009-es világbajnok szerint az MP4-27 sokkal jobb alap az elődjénél, amellyel a nehéz kezdet ellenére 2011-ben hat futamot megnyert az istálló.
„Jenson elégedett az autóval, ami jó hír számunkra. Azt mondja, ezzel az autóval lehet mit kezdeni. Mondhatnánk, biztosan csak azért beszél így, mert nem akarja lelombozni a csapatot a felkészülés legfontosabb szakaszában, de erre a pontra a tavalyi tesztidény alatt egyszer sem sikerült eljutnunk. Az Ausztrál Nagydíjon hallottuk először a pilótáktól, hogy tetszik nekik a kocsi" – fogalmazott Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója.
Bár a Ferrari új F2012-esének bemutatása után a vezetőség és a rajongók is elismeréssel beszéltek a Ferrari merész kialakításáról, a második tesztnapot követően a csapat már saját bőrén kezdi érezni a bátor, ám egyben kockázatos megoldások hátulütőit.Az elmúlt évek viszonylagos sikertelensége és a kritikus hangok hatására a Ferrari 2012-re szakított korábbi, konzervatív tervezési filozófiájával, és idén már merész, agresszív megoldásokat alkalmazott új autóján. „Őszintén szólva rengeteg munka áll még előttünk – ismerte el Felipe Massa a szerdai nap után, mely során 95 kört teljesített, de csütörtökön átadja a helyét Fernando Alonsónak. – Vadonatúj autóról van szó, nem a tavalyi továbbfejlesztése, ezért sokat kell dolgoznunk vele, és sokkal több dolgot kell kipróbálnunk, mint tavaly." A rivális csapatoknál viszont éppen fordított a helyzet, az autó a legtöbb esetben a tavalyi továbbfejlesztett változata, ami már az első tesztnapokon is jelentősen megkönnyíti a munkát. |
A wokingi csapat az egyetlen, amelynek autóján az orr nem lépcsőzetes, hanem eleve alacsonyabbról indul, így finom ívben ér el az orrkúp végéig. Bár sokak szerint ezzel veszíthet a csapat, Lowe úgy véli, nem rosszabb a megoldás az általánosnál.
„A Red Bull megemelt orra trendet indított a Formula–1-ben, ennek következményeként jelentek meg a lépcsőzetes orrok. Szerintünk a mi megoldásunk is járható út, hiszünk benne, hogy nemcsak a másikkal lehet gyors az autó. Nem azt mondjuk, hogy rosszabb a lépcsőzetes orr, figyeljük is nagyítóval a riválisainkat, csak éppen minket nem befolyásolt az orrkúpra vonatkozó új szabály" – mondta Lowe.
A Lotusnál Kimi Räikkönen szerdán befejezte a jerezi munkát, igaz, csütörtökön is a paddockban sétálgatott, nem akart eltűnni a pályáról.
„Az volt a legfontosabb, hogy sokat körözzek, és ez sikerült is. Az autó az első pillanattól fogva jól ment, és szerdán még javítottunk is rajta – igaz, a nagy szél miatt nehéz volt a pályán tartani az autót. Elégedett vagyok a két nap alatt elvégzett munkánkkal – mondta Räikkönen. – Nagyon nehéz megítélni, hogy az alkatrészeink mennyire hasznosak, a szél és a hőmérséklet is szerepet játszik ebben. Barcelonában okosabbak leszünk."
Räikkönen a szerdai kisodródásairól is beszélt.
„A hatos kanyarban fékezéskor kisodródtam, s amikor a kavicságyból visszajöttem a pályára, a kerékvető megsértette a fenéklemezt, aminek a kicserélése sokáig tartott. Ezt sajnálom, még több időt tölthettem volna a pályán" – tette hozzá a 2007-es világbajnok finn.
Mark Webbernek nincsenek gondjai a Red Bull-Renault-val, szerinte az autója az idén is versenyképes lesz.
„Semmi meglepőt nem tapasztaltam, ugyanolyan jó a kocsi, mint a tavalyi felkészülés alatt. Sejtjük, milyen köridőre képes a kocsi, de ilyenkor mindig benne van az emberben a kétség, és nem tudhatjuk, mit tudnak a riválisaink. Sokkal rutinosabbak vagyunk annál, hogy a köridőknek jelentőséget tulajdonítsunk" – mondta Webber.
A csütörtöki tesztnapról, amelyen az idén először autóba ül Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is, a nap folyamán beszámolunk.
2. NAP | |||||
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes* | 1:18.561 | 132 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:19.184 | 97 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.587 | 100 |
4. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:20.221 | 46 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:20.239 | 117 |
6. | Paul Di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:20.272 | 69 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:20.454 | 95 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.688 | 85 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.711 | 67 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:21.197 | 96 |
11. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:21.518 | 139 |
12. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth* | 1:22.128 | 64 |
Az eredmények nem hivatalosak. *Tavalyi autó |