Sebastian Vettel az első, aki 700 kört fejezett be az élen egy idényen belül (711-nél jár), megdöntve ezzel Nigel Mansell 692 körös rekordját 1992-ből – apró szépséghiba, hogy Mansell 16 futamos idényen állította fel a rekordot, míg Vettelnek a csúcsdöntés a 17. viadalon sikerült.
Az élen töltött körök százalékának tekintetében jó esélye van a rekorddöntésre, ahhoz, hogy Jim Clark 1963-as 71.49 százalékos csúcsát megjavítsa, az utolsó két futam 126 köréből 99-et az első helyen kell befejeznie.
Az első soros rajtok tekintetében Vettel már 16-nál jár, ugyanannyinál, amennyivel Ayrton Senna az 1989-es, Alain Prost az 1993-as, Damon Hill pedig az 1996-os szezont zárta. A Red Bull német pilótája a 16. versenyen vezetett legalább egy körön át, ezzel Michael Schumacher 2004-es rekordját állította be.
Az indiai a 10. versenypálya, amelynek bemutatkozása során valaki tökéletes versenyt teljesített. Az ötvenes években Monte-Carlo (Fangio), Rouen, Zandvoort, Buenos Aires (mindhárom Ascari), Monsanto (Moss), a hatvanas években Brands Hatch, Clermont-Ferrand (Clark), egy évtizeddel később Paul Ricard (Stewart) és Long Beach (Regazzoni) volt az, amelyen a mezőny egyik tagja kiemelkedett a többiek közül. A kaliforniai helyszín bemutatkozása 1976-ban volt, azóta 35 év telt el. |
Ami a tökéletes versenyt illeti: Vettel először nyert a pole pozícióból úgy, hogy végig az élen állt és a leggyorsabb kört is ő futotta. Az F1-ben Grand Chelemnek nevezett teljesítményre korábban 21-en voltak képesek, a mostani mezőnyből Schumacher ötször, Fernando Alonso egyszer. A rekord Jim Clarké, a „repülő skót" 8 alkalommal futott tökéletes versenyt. Hogy mennyire nehéz ezt végrehajtani, azt jól jelzi, hogy Mansell az egyetlen, nem többszörös világbajnok abból a tíz versenyzőből, aki legalább kétszer fel tudta mutatni ezt a produkciót.
Viszont Vettelnél fiatalabban senki sem jegyzett Grand Chelemet, 24 évesen és 119 naposan Senna 1985-ös rekordját (25 év, 34 nap) adta át a múltnak.
Az Indiában 28. pole pozícióját megszerző és 21. győzelmét arató Vettel 35. alkalommal állt fel a dobogóra, utóbbival utolérte Juan Manuel Fangiót és Emerson Fittipaldit az örökranglistán.
A Red Bull-istálló szezonbeli 16. pole pozíciója új rekord a Formula–1-ben, az eddigit a McLaren tartotta 15-tel. 1988-ban 16 futamon szerezte meg a Senna, Prost páros a 15-öt, a Red Bull eddig ugyanúgy egyszer maradt le az első rajtkockáról.
Lewis Hamilton eddig minden olyan pályán dobogóra állt, amelyen F1-es futamon indult, India az első, amelyen ez nem sikerült neki, és a makulátlan mérleg visszaállítása még legalább egy évig várat magára. Az F1 történetében egyébként csak Luigi Fagioli és Fangio a két olyan pilóta, aki az összes F1-es pályán dobogóra állt, ahol elindult.
Mindkét Ferrari-pilótának véget ért egy-egy sorozata: Felipe Massa tíz futam után először nem szerzett pontot, míg Alonso kilenc versenyt követően először nem tudott javítani a rajtpozícióján a verseny végére. A Scuderia arra lehet büszke, hogy pilótái zsinórban huszadszor jutottak be az időmérő harmadik szakaszába, ilyen hosszú szériája egyik riválisnak sincs – Massa az idén 17 futamból kilencedszer indult a 6. rajtkockából.
A Ferrari brazil pilótája 150. alkalommal indult F1-es futamon, Jarno Trulli a 250. rajtját ünnepelhette meg.
Massa a 19. versenyző az idén, akit megbüntettek a versenyen elkövetett szabálytalanságáért, a mezőnyből már csak Vettel, Mark Webber, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen és Trulli nem kapott büntetést futamon.
A Toro Rossónak a tavalyi Kínai Nagydíj óta először indult mindkét pilótája az első tízből.