Felipe Massa zárta az élen az Indiai Nagydíj második szabadedzését az Újdelhi melletti Greater Noida iparvárosban fekvő Buddh-versenypályán – a Ferrari brazil pilótája ezzel jelezte, hogy a Scuderia a meleg Indiában mindenképpen versenybe szállna a dobogós helyezésekért. Massa eredményét alátámasztotta a délelőtti tréningen motorhiba miatt alig száguldó Fernando Alonso 3. ideje, a spanyol elé Massán kívül csak a világbajnok Sebastian Vettel tudott beférkőzni.
A McLarenek és Mark Webber csak utánuk következtek, míg a versenyre készülő Mercedes pilótái a három új csapat között elvegyülve az utolsó helyeken maradtak. Ez nem jelenti, hogy Nico Rosberg és Michael Schumacher az időmérő első szakaszában ki fog esni, sőt nagy valószínűséggel mindketten bejutnak a harmadik etapba, de az első három csapat küzdelmeibe nemigen szólhatnak majd bele.
Az edzésen Pastor Maldonado és Jérome d'Ambrosio is kicsúszott, a belga össze is törte a Virginjét.
Folytatás szombaton, magyar idő szerint 7.30-kor a 3. szabadedzéssel.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Kezdjük a délelőtt hírével: három rajthellyel hátrébb sorolják az Indiai Nagydíjon Lewis Hamiltont és Sergio Pérezt, mert az első szabadedzésen annak ellenére érték el a legjobb időeredményüket, hogy sárga zászlós figyelmeztetéssel lassításra szólították fel őket.
A tréning hajrájában Pastor Maldonado lerobbant autóját lassan vonszolták el a ring mellől a pályabírók, Hamilton és Pérez ezalatt futott gyors kört. A McLaren pilótája egy körrel korábban még visszavette a gázt, de az utolsó körében nem lassított, így előzte meg a két Red Bullt.
Johnny Herbert, az első Indiai GP pilótákat képviselő sportfelügyelője tehát nem bánt kesztyűs kézzel a két pilótával, de az elmúlt hetek tragédiái után számítani lehetett rá, hogy minden szabálytalanságot keményen megtorolnak, hogy a lehető legjobban kiiktassák a szükségtelen veszélyforrásokat a pályáról.
A pályán a levegő továbbra is 30 fok körül van, az aszfalt viszont már 39 fokos. A szél elhanyagolható, a páratartalom a délelőtti 40 százalékról 24 százalékra csökkent.
Elsőként D'Ambrosio ment ki az aszfaltcsíkra. Az első edzéshez képest csak a Lotusnál van változás, Karun Chandhok hétvégi száguldása véget ért, a versenyen induló Heikki Kovalainen vette át a helyét. A finn most futott ki először a Buddh-versenypályára.
D'Ambrosio 1:38-cal nyitott, Petrov 1:35.418-cal állt az élre. Buemi 1:31.306-tal kezdett, ezzel az élre állt. A pályára hajtók közül Sutil a Force Indiát repítette az élre 1:30.641-gyel, majd Maldonado jött 1:30.192-vel.
A nagy hajtásban Buemi 1:29.272-vel visszavette a vezetést, majd Vettel 1:28.014-gyel mutatkozott be, ekkor D'Ambrosión és Petrovon kívül mindenki kint volt a pályán. Azaz Alguersuari összetört és Alonso motorhibás autóját is sikerült megjavítani a két és fél órás szünetben.
Az első edzésen motorhiba miatt idő előtt megálló Maldonadónak a másodikon nemigen lesz lehetősége a javításra, ugyanis kicsúszott az egyik gyors balkanyarban, és a kevés kavicságy egyikében ragadt. Ezúttal gyorsabb munkát végeztek a pályabírók, mint az első edzésen – ők is tanulnak, egyre gyorsabban távolítják el a roncsokat a pálya mellől.
Buemi 1:27.868-cal ismét az élre állt, aztán jött Hamilton, és 1:27.261-gyel átvette a vezetést. Közben Trulli a rádión amiatt panaszkodott, hogy a kemény keverékű gumi egyáltalán nem tapad.
Hamilton a lágyon tovább száguldott, 1:26.618-cal a délelőtti legjobbját is megjavította.
Vettel és Webber az edzés harmadához közeledve megfutotta első mérvadó körét, az ausztrál a 2., Vettel a 3. helyre jött fel, egy másodpercre voltak Hamilton idejétől. Schumacher is elhagyta a boxutcát, a veterán több mint tíz másodperces hátrányával az utolsó helyen állt.
Vettel 1:26.492-vel átvette a vezetést Hamiltontól, Webber közelebb jött az angolhoz, de maradt a 3. helyen. Maldonado autója visszaért a boxba, a Williamsnek egy órája maradt arra, hogy helyrepofozza a kocsit, és visszaküldje a pályára a venezuelait.
Rosberg egy pillanatra lefutott a pályáról, de visszatért, éppen Button elé, de az angol nem vette vissza a gázt, elhúzott a német mellett, s folytatta a körét – igaz, az utolsó előtti kanyarban megcsúszott, s ezért lassított. A következő körében viszont feljött Webber elé – az ausztrált Massa is megelőzte, miközben Vettel 1:26.320-ra javította legjobbját.
A pálya legkényesebb pontja a hatos kanyar, többen is lefutnak ott az útról. Massa 269 ezredre megközelítette Vettelt, Alonso, aki a délelőtt nagy részét motorhiba miatt kihagyta, 632 ezredes hátránnyal az 5. helyen állt. Ez is megerősítette, hogy a Ferrari délelőtti gyengélkedése csak kisiklás volt, s a dobogós helyezésekért ismét három csapat lesz versenyben, a Mercedesnek pedig inkább hátrafelé kell tekingetnie, mintsem előre.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 7.30–8.30 | |||
Időmérő edzés | 10.30–11.30 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 10.30 |
A Mercedes párosa éppen kihajtott a pályára, amikor D'Ambrosio összetörte a Virgin-Cosworthját. Az edzést félbeszakították, a belga pilótának nem esett baja, kiszállt az autóból és robogóval visszatért a boxutcába. Fél óra maradt az edzésből, amikor újraindították.
Rosberg és Schumacher újra próbálkozhatott. Ám egyikük sem tudott elmozdulni a pozíciójából, Rosberg a 18., Schumi a 24. helyen maradt, feltehetően teletankolt autóval gyakoroltak, hogy a verseny elején erősek legyenek.
Mivel két készlet lágy gumit kaptak a csapatok péntekre, korábban elkezdhették a csapatok a teli tankos meneteket, nem kellett az utolsó negyedórára hagyni. Ám többen még javítani tudtak legjobb eredményükön, Hamilton feljött a 2. helyre.
Vettel is tovább faragott legjobbjából, 1:35.794 perces ideje 660 ezreddel jobb volt Hamiltonénál. Alonso feljött a 3. helyre, 4 ezreddel Hamilton mögé.
Webber 23 perccel az edzés vége előtt feljött a negyedik helyre, de Massa pazar köre után visszacsúszott az ötödikre. A brazil ismét a második helyen állt.
Alonso is gyorsult, az első két szektorban részidőcsúcsot futott, de a harmadikban viszont 8 tizedet kapott Vetteltől, akitől végül 422 ezreddel maradt el, de így is megelőzte Massát. Schumacher feljött a 21. helyre, Maldonado pedig ismét körözött.
Massa 88 ezreddel megelőzte Vettelt, és az élre ugrott.
A Massa, Vettel, Alonso, Hamilton, Webber, Button hatos mögött Sutil, Senna, Di Resta, Buemi és Petrov sorakozott, míg hátul Trulli nemcsak a Mercedeseket előzte meg a Lotusszal, hanem Barrichello Williamsét is.
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.706 | átlag: 215.270 km/ó | 33 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.794 | 0.088 mp h. | 34 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.930 | 0.224 | 34 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.454 | 0.748 | 26 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.500 | 0.794 | 30 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.714 | 1.008 | 28 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:27.316 | 1.610 | 34 |
8. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:27.498 | 1.792 | 36 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:27.853 | 2.147 | 35 |
10. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.868 | 2.162 | 35 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:27.890 | 2.184 | 37 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:28.050 | 2.344 | 34 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:28.289 | 2.583 | 36 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.552 | 2.846 | 31 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:28.691 | 2.985 | 29 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:28.708 | 3.002 | 24 |
17. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:29.332 | 3.626 | 39 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:30.241 | 4.535 | 41 |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.098 | 5.392 | 38 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:31.469 | 5.763 | 32 |
21. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:31.804 | 6.098 | 28 |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:32.593 | 6.887 | 12 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:32.768 | 7.062 | 33 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:32.824 | 7.118 | 33 |