Alonso: A Tour elment, de a szakaszgyőzelmekért nagy csata lesz

Vágólapra másolva!
2011.09.22. 16:17
null
Ha Szingapúrban leszáll az éj, beindul az élet (Fotó: Reuters)
Címkék
A Formula–1-es világbajnokság karavánja elhagyta Európát, és Szingapúrban megkezdődik az idény hosszú hajrája, amelyet rengeteg utazás jellemez majd. A sorozat záró szakaszára rányomhatja a bélyegét, hogy Sebastian Vettel akár már a vasárnapi futamon bebiztosíthatja a második vb-címét (s bár a konstruktőrök pontversenyében a Red Bullnak legalább Szuzukáig várnia kell, a csapatok közötti csata sem mondható kiélezettnek). A riválisok ennek ellenére amondóak, hiba lenne kihagyni a hátralévő viadalokat, mert azok a nagy tét nélkül is érdekesek lesznek.

Ha az eredmények kedvezően alakulnak Sebastian Vettel számára a hét végi Szingapúri Nagydíjon, a Red Bull német pilótája öt futammal a szezon vége előtt világbajnok lehet. A Red Bull állítólag már elkészítette a vb-cím megünneplésére szánt sapkákat és lefoglalta azt a szingapúri bárt, amelyben ünnepelhet a csapat, de a garázsban tilos az összetett pontversenyről beszélni. Vettel maga is óvatosan nyilatkozik.

ELDŐLHET A VB
HA VETTEL NYER, ÉS…
…Alonso legfeljebb 4.
…Button és Webber legfeljebb 3.
HA VETTEL 2., ÉS…
…Alonso legfeljebb 8.
…Button és Webber legfeljebb 5.
…Hamilton nem nyer.
HA VETTEL 3., ÉS…
…Alonso legfeljebb 9.
…Button és Webber legfeljebb 7.
…Hamilton legfeljebb 4.

„Még nincs a zsebemben a vb-cím, de elismerem, hogy nagyon jó helyzetben vagyok. Nem érzek nagyobb nyomást más versenyekhez képest csak azért, mert most bebiztosíthatom a címemet, ugyanakkora a teher rajtam, mint a többi viadalon" – mondta a bajnokság éllovasa.

Csapattársa, Mark Webber az Olasz Nagydíj után elfogadta, hogy neki, a McLaren párosának és Fernando Alonsónak már csak a vb-pontverseny második helyezéséért folyó küzdelem jutott.

„Mi négyen 14 ponton belül vagyunk egymáshoz képest, és ezt a csatát is komolyan fogjuk venni. Nem számít, mi a tét, kemény küzdelem folyik majd" – mondta az ausztrál.

A négyesből Fernando Alonso áll a legjobban, sőt ha meg tudja tartani a szingapúri szokását és az idén is feláll a dobogóra, megfosztja a németet a vb-cím mostani megünneplésétől, még ha Vettel nyer is Szingapúrban.

„Ez a verseny nagyon kedves számomra, kicsit hasonlít Monacóhoz, de sokkal hosszabb a pálya, ráadásul éjszaka száguldunk, ami roppant különlegessé teszi – mondta a spanyol klasszis. – Az összes eddigi GP-n dobogós voltam itt, s remélem, folytatni tudom a jó sorozatomat, azaz a 2008-as és a tavalyi győzelmem után harmadszor is sikerül győznöm. A Tourt az idén már nem nyerhetjük meg, de a szakaszgyőzelmekért még óriási csatákat vívunk."

4. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
(a vb 14. futama, szeptember 26.)
(magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
12.00–13.30
2. szabadedzés
15.30–17.00
SZOMBAT
3. szabadedzés 13.00–14.00
Időmérő edzés
16.00–17.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

A McLarennél az utóbbi időben Jenson Button pazar versenyzést mutatott be, rendre hátulról tört előre, és a legutóbbi három futamon a pódiumon pezsgőzhetett. A vb 2. helye őt annyira nem hozza lázba, mint Webbert, de ha beül az autóba, csakis az első helyre hajt.

„A formám alapján bizakodó vagyok: ha ugyanazt a tempót tudjuk hozni, mint Monacóban és a Hungaroringen, jó esélyem van a győzelemre" – mondta Button.

A vb-pontverseny ötödik pozíciójában álló Lewis Hamilton két éve diadalmaskodott Szingapúrban, s akárcsak abban a szezonban, ezúttal sincs esélye a világbajnoki trón megszerzésére. Ám a jelek szerint ez sem szegi a kedvét.

„A vb-cím már elérhetetlen számomra, de ez nem változtat a hozzáállásomon: mint mindig, ezúttal is a győzelemre hajtok" – mondta Hamilton.

TOVÁBBI VÁRAKOZÁSOK A SZINGAPÚRI NAGYDÍJ ELŐTT
Felipe Massa: – A legjobb hír a futam előtt az, hogy a Pirelli a lágy és a szuperlágy gumikat hozta, ami a Ferrari számára tökéletes választás. Persze ettől még nem mi leszünk a futam fő esélyesei, de legalább derűlátóan mehetünk Szingapúrba. Az éjszakai versenyzést már megszoktuk, eltűnt az aggodalom, ami az első alkalmat megelőzte. A viadal közel két órán át tart, ez a leghosszabb és legmegterhelőbb az idényben.
Michael Schumacher: – Tavaly nagyon élveztem az első éjszakai versenyemet, meglepődtem, milyen jól bírom az éjszaka közepén megtartott értekezleteket. A nézők a pálya melletti lelátókon nagyon közel kerülhetnek az eseményekhez. Remélem, tartani tudjuk a jó formánkat, és megint sok pontot szerzünk.
Nico Rosberg: – Az első itteni futamon 2008-ban második lettem, azonnal megszerettem a pályát. Szeretem a verseny után belevetni magam az éjszakába a haverokkal.
Bruno Senna: – Az elsődleges célom Szingapúrban is az időmérő harmadik szakaszának elérése, de nem lesz könnyű, ez ugyanis kegyetlen pálya. Nehéz a sok kanyar miatt, de meg is bosszulja a hibákat, mert nincsenek nagy bukóterek, fal van a pálya mellett. A fényeket és az árnyékokat meg kell szokni, utána nem lehet gond az éjszakai időponttal.
Vitalij Petrov: – Már hétfőn megérkeztem Szingapúrba, hogy megszokjam a körülményeket, és hozzászoktassam magam az éjszakai élethez. Szükség lesz a legmagasabb szintű koncentrációra, mert itt nagyon könnyű hibázni. Remélem, jól beállítjuk az autót, és ezzel is csökkentjük a hibák valószínűségét.
Rubens Barrichello: – Imádom Szingapúrt, az éjszakai verseny hatalmas siker. A kanyarok egyediek, a hepehupás aszfalt még nehezebbé teszi itt a száguldást, és rengeteg időt lehet nyerni azzal, ha jól manőverezel. A Williamsnek voltak már itt kiugró eredményei, remélem, folytatódik a jó sorozat.
Pastor Maldonado: – Jó volt az Olasz Nagydíj után hazamenni Venezuelába, feltöltődtem kicsit. Ismeretlen pályára érkezem, az időmérő előtt meg kell tanulnom a vonalvezetését. Még éjszaka sem versenyeztem, de sokaktól hallottam, hogy jó mulatság, és csodálatos az ország. Szeretem a városi pályákat, remélem, itt is jól megyek majd.
Adrian Sutil: – Bár a szingapúri pálya nem tartozik a kedvenceim közé, van néhány érdekes szakasza, és évről évre jobban érzem magam itt. Az ultragyors monzai ringre nem tudtuk megfelelően beállítani a kocsit, remélem, a lassabb városi vonalvezetés jobban fekszik majd az autónak.
Paul di Resta: – A szimulátorban és belső kamerás felvételek megtekintésével készültem a hétvégére. Tavaly ugyan voltam itt, és végigsétáltam a pályán, ám a szabadedzésen nem szerepeltem. Talán itt lesz a legnehezebb megtanulni a pályát, mert nagyon hosszú és bonyolult. Ráadásul esőt is ígérnek, ami a villanyfényben alaposan megnehezítheti a dolgunkat, hiszen a lehető legtöbb időt az autóban kellene töltenem a szabadedzéseken.
Kobajasi Kamui: – Tavaly gyorsak voltunk itt, a harmadik szakaszba jutottam az időmérőn, kár, hogy a versenyen kicsúsztam a pályáról. Az idény hosszú európai szakasza után jó visszatérni Ázsiába, a futam előtt haza tudtam ugrani Tokióba, amely nincs messze, és ahol már igyekeztem átállni az éjszakai életre. Fontos, hogy jól melegítsek a szuzukai versenyre.
Sergio Pérez: – Bár még nem versenyeztem itt, hiszek benne, hogy jó hétvégénk lesz. Szingapúrban még csak egyszer voltam, akkor is átutazóban. Szükségünk van a pontokra, hogy visszaszerezzük a Force Indiától a vb 6. helyét.
Sébastien Buemi: – A Szingapúri Nagydíj lesz az 50. futamom az F1-ben, ami miatt nem bontok pezsgőt, ez csak egy mérföldkő a fontosabb célok felé vezető út mellett.
Jaime Alguersuari: – Szingapúrban is azon leszek, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el, bár nem esik jól, hogy az eddigi teljesítményem kevés volt ahhoz, hogy bárki megkeressen a Red Bulltól vagy a Toro Rossótól a jövőmmel kapcsolatban. Nem tudom, mit tehetnék még, Vettel a saját autójával minden kanyarban húsz méterrel később fékez, mint én.
Heikki Kovalainen: – Örülök, hogy visszatérünk Délkelet-Ázsiába, szeretem az ottani forróságot, még ha nem is arra gondolok, amelyet a tavalyi verseny végén tapasztaltam, s a lángoló autóból kellett kiugranom. Szingapúrban mindig érdekes, hogy az éjszakai száguldás miatt az európai időzóna szerint kell élnünk: nagyon fontos, hogy a hotelszoba függönye tökéletes sötétítést nyújtson, mert nap közben alszunk.
Jarno Trulli: – A lehető legkésőbb érkezem meg Szingapúrba, hogy a szervezetemnek esélye se legyen arra, hogy átáll az ázsiai időzónára. A csapat menedzsmentjének sokat jelent ez a verseny, hiszen közel laknak, ezért illene jól szerepelnünk.
Vitantonio Liuzzi: – Az éjszakai versenyzéstől való félelmünk már a múlté, a szingapúri kivilágítás olyanná teszi a pályát, mintha nappal lenne. Az eső kicsit változtathat ezen, a vízfüggöny másképpen veri vissza a fényt, mint nappal, de biztosan azt is meg lehetne szokni.
Daniel Ricciardo: – Egy évvel ezelőtt tartalékpilótaként már itt voltam, de autót még nem vezettem a pályán. A szimulátor alapján érdekes a vonalvezetés, nem lesz könnyű rajta száguldani. Éjszaka legutóbb nyolc éve versenyeztem, még gokartosként.
Timo Glock: – Számomra évről évre a Szingapúri Nagydíj az idény csúcspontja, nagyon várom, hogy ismét az éjszakában száguldhassam ezeken a csodás utcákon. Két éve második lettem, ez mindent megmagyaráz, miért is szeretem. A péntek nehéz lesz, de ha jól beállítjuk a kocsit, a folytatás könnyebbé válhat.
Jérome d’Ambrosio: – Tavaly itt vehettem részt életem első szabadedzésén, amivel meghatározó pontjához értem a karrieremnek. Most versenyzőként térek vissza, sokkal tapasztaltabb vagyok, rengeteget tanultam egy év alatt. A hőség kínzó lesz, de legalább az átállással nem kell bajlódnunk, európai idő szerint töltjük el a napjainkat.
AZ EDDIGI SZINGAPÚRI GP-K LEGJOBBJAI
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2008 Fernando Alonso Felipe Massa Kimi Räikkönen
2009 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Fernando Alonso
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso

A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös és a 7-es kanyar között lesz a DRS-zóna
A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös és a 7-es kanyar között lesz a DRS-zóna
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik