A 20 éves pályafutását ünneplő Michael Schumacher számára papíron tökéletesen kezdődött a Belga Nagydíj, a Mercedes 42 éves pilótája zárta ugyanis az élen az első szabadedzést. A hétvége további alakulását azonban nem szabad ebből az eredménysorból megjósolni, Schumi és társa, Nico Rosberg ugyanis még száraz pályán futott mért kört, az edzés 10. percében eleredő eső után képtelenség volt megismételni ezt a teljesítményt.
A vége felé felszáradó pályán Jenson Button volt a leggyorsabb Sebastian Vettel és Lewis Hamilton előtt, tőlük inkább várhatjuk, hogy a győzelemért csatázzanak vasárnap, mint Schumitól vagy Rosbergtől.
Az edzésen több kicsúszás is történt, s míg a többség folytatni tudta a száguldást egy-egy hiba után, a Renault-nál az első versenyére készülő Bruno Senna és a Force Indiá-s Paul di Resta a 9-es kanyarban egyaránt ott hagyta gépét. Utóbbi esetében piros zászlóval kis időre meg is kellett szakítani az edzést.
A program 14 órakor a 2. szabadedzéssel folytatódik.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A további program | ||||
PÉNTEK | ||||
2. szabadedzés | 14.00–15.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Az edzés előtt eső tette nedvessé a spa-francorchamps-i versenypálya aszfaltját, de a rajtra ki is sütött a nap, és a két Mercedes száraz pályán kezdte meg a körözést.
Schumacher, aki F1-es pályafutása kezdetének 20. évfordulója alkalmából különleges festésű sisakot használ, a sárga fejvédőjében ugyanúgy néz ki messziről, mint Nico Rosberg. A veterán német 1:55.007 perces idővel nyitott, majd 1:54.355-re javított. Rosberg fél másodperccel maradt el tőle második körében.
A mezőnyből utolsóként Lewis Hamilton hagyta el a boxutcát, hogy megtegye próbakörét autójával. A Ferrarinál Felipe Massa hátsó légterelőjét sárga festék lepte el, a Scuderia így tesztelte új vezetőszárnya aerodinamikai tulajdonságait.
Tíz perc elteltével is csak a két Mercedesnek volt mért eredménye, s miközben a pálya egyik végén sütött a nap, a másikon esni kezdett az eső. Az Ardennekre jellemző időjárás nem hazudtolta meg magát…
A Renault-nál a Magyar Nagydíjon csak egy edzésre beugró Bruno Senna ezúttal a teljes hétvégén vezethet Nick Heidfeld helyén, de a némettel kötött megállapodás jogi vonzatai miatt egyelőre csak erre és az Olasz GP-re van szerződése a brazilnak.
Jarno Trulli elhagyta a pályát annak vizes szakaszán, ezután mindenki a boxba hajtott. Az eső egyre jobban szakadt, a pilóták a garázsukban várakoztak.
Húsz perc múlva, az edzés 30. percében már szinte mindenki kiszállt az autójából, az eső továbbra is szakadt.
A 34. percre csillapodott a csapadék, Sebastian Vettel kimerészkedett a pályára, amelyen több helyen is vízátfolyás volt látható. Mérnöke a rádión figyelmeztette is arra, hogy óvatosan hajtson át rajtuk. Egy kör után visszament a boxba, s Lewis Hamilton hajtott ki a pályára. Vettelhez hasonlóan intermediate gumikon ment, s azonnal visszajött a boxutcába.
Adrian Sutil a vizes gumikon 2:16 perces kört futott. A versenyzők megosztottak voltak a gumiválasztást illetően, az intermediate egyre gyorsabbá vált, de a vízátfolyások miatt veszélyt hordozott magában a használatuk.
A Toro Rosso pilótái az intereken 2:12-2:13 perces köröket teljesítettek, Alguersuari rövidesen 2:11-et ért el. Az edzésből fél óra maradt hátra.
Bruno Senna megcsúszott az úton, és a 9-es kanyarban farral a gumifalnak csúszott. Hét megtett köre volt addig. Az autóját négy perc alatt eltávolították a pályabírók, megszűnt a sárga zászlós figyelmeztetés.
Mark Webber 2:09 perces idejével az esőben köröző pilóták közül a leggyorsabbá vált, a két Mercedes korai száraz pályás körétől 15 másodperccel maradt el az ausztrál.
18 perccel a vége előtt a Magyar Nagydíjat megnyerő Button Webber elé ugrott a listán, Vettel az ausztrál mögé jött be. Di Resta is kicsúszott a pályáról, az edzést le is állították piros zászlóval. A skótnak szerencsére nem esett baja. Ugyanott csúszott a falnak, mint Senna korábban.
Az orvosi autó a pályára hajtott, Di Resta a Force Indiája mellett állt. A silverstone-i csapatnál Nico Hülkenberg ezúttal nem kapott lehetőséget, a tartalék pilóta rendhagyó módon délután száguld majd, Sutil autójával.
Nyolc perccel az edzés vége előtt újra szabad lett a pálya, a Force Indiát szállító platós kocsi a pálya következő kanyarjáig gurult, mielőtt a védőkorlát mögé kanyarodott.
A pálya szinte teljesen felszáradt, helyenként még voltak pocsolyák és vízátfolyások, az intermediate gumikra mindenképpen szükség volt.
Massa és Barrichello a javuló körülmények között 2:06 perces kört futott, Hamilton 2:04-gyel jött fel a 3. helyre a két Mercedes mögé.
Button a végén 2:02.740-re javított, Vettel egy másodperccel gyengébb idővel jött be mögé.
A két Mercedes száraz pályás eredményétől ők is több mint 8 másodperccel elmaradnak, az erőviszonyokról semmi sem derült ki.
1. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:54.355 | átlag: 220.492 km/ó | 13 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:54.829 | 0.474 mp h. | 15 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 2:02.740 | 8.385 | 8 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2:03.752 | 9.397 | 10 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 2:04.301 | 9.946 | 7 |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 2:04.663 | 10.308 | 18 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 2:04.728 | 10.373 | 10 |
8. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 2:05.391 | 11.036 | 12 |
9. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 2:06.583 | 12.228 | 16 |
10. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 2:06.886 | 12.531 | 15 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 2:07.055 | 12.700 | 12 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2:07.481 | 13.126 | 15 |
13. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 2:08.233 | 13.878 | 14 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 2:08.239 | 13.884 | 14 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 2:08.918 | 14.563 | 10 |
16. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 2:09.792 | 15.437 | 8 |
17. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2:12.278 | 17.923 | 13 |
18. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 2:12.389 | 18.034 | 10 |
19. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2:12.772 | 18.417 | 13 |
20. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 2:13.058 | 18.703 | 8 |
21. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 2:13.090 | 18.735 | 11 |
22. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 2:13.601 | 19.246 | 10 |
23. | Bruno Senna | brazil | Renault | 2:14.340 | 19.985 | 7 |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 2:14.933 | 20.578 | 11 |
Győzelmek | Pole pozíciók | Leggyorsabb körök | |
1999 | David Coulthard | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen |
2000 | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen | Rubens Barrichello |
2001 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Michael Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Michael Schumacher | Michael Schumacher |
2004 | Kimi Räikkönen | Jarno Trulli | Kimi Räikkönen |
2005 | Kimi Räikkönen | Juan Pablo Montoya | Ralf Schumacher |
2007 | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen | Felipe Massa |
2008 | Felipe Massa | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2009 | Kimi Räikkönen | Giancarlo Fisichella | Sebastian Vettel |
2010 | Lewis Hamilton | Mark Webber | Lewis Hamilton |