A hűvös aszfalt és a forgalom kifogott Alonsón

Vágólapra másolva!
2011.08.27. 20:49
null
Fernando Alonso egymás után másodszor kapott ki Felipe Massától az időmérőn (Fotó: Action Images)
Címkék
Fernando Alonso és a Ferrari a hűvös aszfaltnak és a nagy forgalomnak tudta be, hogy idei legrosszabb időmérője után csak a 8. rajtkockából indulhat a vasárnapi Belga Nagydíjon. Sebastian Vettel a jó időzítést tartja fontosnak, míg Mark Webber túlságosan elkoptatta gumijait – ezt a verseny első köreiben is megszenvedheti, ha napos időben, száraz pályán lesz a rajt. Michael Schumacher nem zuhant össze a 24. rajthelye miatt, Jaime Alguersuari, Bruno Senna és Sergio Pérez élete legjobb rajthelyét ünnepli.

 

Fernando Alonso elismerte, csalódott idei leggyengébb időmérős teljesítménye miatt, a Belga Nagydíjon csak a 8. rajtkockát megszerző spanyolt nagyban hátráltatta a Ferrari idei gyengéje, hogy a hűvös aszfalton az autó nem tudja gyorsan üzemi hőfokra melegíteni az abroncsait. Az időmérő hajrájára felszáradó pálya alacsony hőmérséklete azonban nem egyedüli ok, Alonsót a forgalom is hátráltatta, ezért kapott ki csapattársától.

Alonsót a harmadik szakaszban kétszer is feltartotta Sergio Pérez, míg egyszer le kellett lassítani, hogy elengedje Mark Webbert, mert attól tartott, ha nem teszi, feltartás miatt megbüntetik.

„Azt hiszem, nem kell ecsetelnem, mennyire rossz ez a 8. rajthely, de el kell fogadnom, hogy innen rajtolok, és innen indulva kell jó eredményt elérnem – mondta Alonso. – Nincs miért feladnom, az autóval képes lehetek feljönni dobogós helyekre. Az első két szakaszban nem volt gondom, bár a másodikban kicsit nyomás alá kerültem a piros zászló miatt. Ha teljesen száraz lett volna az időmérő, a pole-ért csatáztam volna."

A pole pozíciós Sebastian Vettel szerint azért szerezhette meg az első rajtkockát szombaton Belgiumban, mert a lehető legjobban tudta időzíteni utolsó mért körét a száradó pályán.

„Pénteken és szombat délelőtt nem voltam elégedett az autóval, s az időmérő első két szakaszában is gondjaim voltak az intermediate gumikkal – mondta Vettel. – Ám egyre inkább ráéreztem a pályára, és a végén a slick gumikon már magabiztos voltam. Tudtam, hogy a pálya gyorsulása miatt az időzítésen dől el az edzés, és Hamilton mögött két másodperccel haladva éreztem, hogy nem lehet gond, főleg, miután láttam, hogy leblokkol a kereke. A versenyen bármi megtörténhet, az időjárásról annyit, hogy majd felnézünk az égre, és megállapítjuk, mi történik."

Mark Webber úgy érzi, túlságosan is akart, és ez az agresszivitás visszaütött, emiatt nem tudta megszerezni az első rajtkockát. A versenyen a 3. helyről indulva is győzelemre hajt.

„Nagyon szoros volt, a végén túl keményen hajtottam, minden körömre úgy tekintettem, mintha az lenne az utolsó, mert sohasem lehet tudni, az edzés után el is eredt az eső – mondta Webber. – Az utolsó körömre, amikor a legszárazabb volt a pálya, elkoptak a lágy gumijaim. Ám még így is jobb pozícióban vagyok, mint, mondjuk, Jenson Button, és minden esélyem megvan a győzelemre."

Webber elhasznált gumijai annyiban érdekesek lehetnek a verseny elején, hogy ha száraz pályán lesz a rajt, az első tíz helyezettnek ugyanazt a lágy készletet kell használnia, amellyel 5-6 kört megtett a 3. szakaszban, míg a 13. helyről induló Jenson Button vadonatúj gumikat kap, és nemcsak gyorsabb lehet velük, hanem tovább kint is maradhat a pályán. Persze, mindez csak akkor érvényes, ha tényleg száraz pályán, napos időben rajtol a verseny.

Michael Schumachernek a 24. rajtkockából kell megkezdenie a Belga Nagydíjat, Mercedese jobb hátsó kereke ugyanis az időmérő elején lejött az autójáról, és a német nem tudta elkerülni a balesetet, s mért kör nélkül az utolsó lett. A 20 éves pályafutását ünneplő német megpróbálja megtartani lelkesedését.

„Korábban is mentem már három keréken, nem is voltam lassú, de azért a hátsó kerék elvesztése után nehezebb irányban tartani az autót – mondta az utolsó rajtkockába szoruló Schumacher némi iróniával. – Nem kezdek el senkit okolni az eset miatt, nem vezetne sehová. Mindannyian igyekszünk, és követhetünk el hibákat. Voltak már érdekes versenyeim a rajtrács hátsó részéről, a vasárnapi is izgalmasnak ígérkezik."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Felipe Massa (4.): – Ha az időmérő elején, az esőben valaki felajánlja a 4. rajtkockát, azonnal elfogadom. Nem rossz ez az eredmény, az előttem lévők sokkal gyorsabbak nálam, ami főleg a hűvös aszfaltnak volt betudható. Ha vasárnap süt a nap, versenybe szállhatok az előlem rajtolókkal.
Nico Rosberg (5.): – Tipikus spái nap volt, nehéz volt követni a körülmények változását, mikor melyik gumitípust kell az autóra tenni. Az eredménnyel elégedett lehetek, hiszen a három élcsapatból két autó is mögülem rajtol majd. Remélem, a versenyen hasonlóan jó eredményt sikerül elérnünk.
Jaime Alguersuari (6.): – Életem legjobb időmérője volt, s mivel Sébastien is a harmadik szakasz küszöbére jutott, elmondhatjuk, hogy kiváló munkát végzett a csapat. Tudtuk, hogy jobban fekszik ez a pálya nekünk, mint a Hungaroring, és a DRS-ünk is sokkal jobban működik, mint eddig bármikor. Nyugalom kell a versenyre, és akkor pontokat szerezhetünk.
Bruno Senna (7.): – Nem hiszem, hogy ennél jobban is kezdődhetett volna az első renault-s versenyhétvégém, még abban sem nagyon mertem hinni, hogy bejutok a harmadik szakaszba. Remélem, vasárnap is ilyen jó lesz a kocsi, és megszerezhetem első F1-es pontjaimat.
Sergio Pérez (9.): – A 9. rajtkockából indulva jó esélyem van a pontszerzésre, igaz, a lágy gumikat csak az időmérő harmadik szakaszában tudtam kipróbálni.
Vitalij Petrov (10.): – Bár jobb lett volna a 10. helynél előbbre kerülni, azt is meg kell becsülnöm, hogy bejutottam a 3. szakaszba. Nagyon kusza ez a hétvége, az edzéseken szinte tízpercenként más gumitípust kellett használnunk, de egyelőre jól állunk, és örülök, hogy ismét mosolyt látok a csapat tagjainak arcán.
Sébastien Buemi (11.): – Nagyon gyorsan száradt a pálya, nehéz volt így vezetni, de az utolsó körömig sikerült gyorsan menni. Akkor azonban hibáztam, és lemaradtam az utolsó szakaszról. A pontokat csak vasárnap osztják, elég sokat javultunk ahhoz, hogy esélyem legyen a tízbe kerülni.
Kobajasi Kamui (12.): – Sajnálom, hogy kicsivel lecsúsztam a záró szakaszról, túl korán befejeztem az utolsó mért körömet. Az autóm száraz pályára van beállítva, remélem, szép időnk is lesz.
Rubens Barrichello (14.): – Imádom az ilyen időmérő edzéseket, nagy kár, hogy a forgalom miatt nem tudtam a harmadik szakaszba jutni.
Adrian Sutil (15.): – Nagy kár a kicsúszás miatt, az edzéseken ugyanis nagyon jók voltunk. Az Eau Rouge-ból kijövet hibáztam, rámentem a kerékvetőre, megcsúszott az autó, és vége lett az edzésnek. Pedig benne volt a kocsiban a jó rajthely. A verseny szárazabbnak ígérkezik, de Spában sohasem lehet tudni.
Heikki Kovalainen (17.): – Elégedettek lehetünk, jelenleg ugyanis a második szakaszba jutás a legtöbb, amit elérhetünk. Az első etap utolsó köre volt a maximum, ami ebből az autóból kihozható. Ha a versenyen nem hibázunk, elégedetten zárhatjuk a hétvégét.
Paul di Resta (18.): – Az első szakasz közepén a boxban vártam, hogy javuljon a pálya, és a végére ki is mentem, de hibáztam az utolsó előtti körömben, amely nagyon gyors volt. A csapat azt mondta, jöjjek be, úgysem előz meg senki, és amikor bent voltam, bocsánatot kértek, mert mégis a kiesőzónába csúsztam. Simán továbbjuthattam volna, de egy rossz döntés miatt kiestem. Csak azt tettem, amit mondtak nekem.
Jarno Trulli (19.): – Gratulálok Heikkinek, nagy nap ez a mai a csapat számára. Engem zavart a nagy forgalom a pályán, nem tudtam kihozni az autóból, ami benne volt, de ez mindig előfordulhat az időmérőn.
Timo Glock (20.): – Elégedett vagyok, de kicsit aggaszt, hogy a kör első szektorában valamiért lassúak voltunk. Az új intermediate gumival így is feljebb tudtam jönni, de a telemetrián olyanok voltak az adataim, mintha raliautóval mentem volna.
Jérome d’Ambrosio (21.): – Kicsit csalódott vagyok, hogy nem fértem be a 107 százalékos határon belülre, de az esős körülmények miatt szerencsére elrajtolhatok hazai versenyemen.
Vitantonio Liuzzi (22.): – Húzós időmérő volt, körről körre változott a pálya, de még így is megelőzhettem volna Glockot, ha nem tart fel egy lassabb autó. Őrült verseny lehet, mint a Kanadai GP.
Daniel Ricciardo (23.): – Volt egy köröm, amelyben bejöhettem volna a 107 százalékos zónába, de hibáztam. A rajnál igyekszem előrébb jutni, aztán meglátjuk, hogyan alakul a verseny.
BELGA NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:48.298 átlag: 232.824 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:48.730 0.432 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:49.376 1.078
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:50.256 1.958
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:50.552 2.254
6. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:50.773 2.475
7. Bruno Senna brazil Renault 1:51.121 2.823
8. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:51.251 2.953
9. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:51.374 3.076
10. Vitalij Petrov orosz Renault 1:52.303 4.005
11. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 2:04.692
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 2:04.757
13. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2:05.150
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2:07.349
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 2:07.777
16. Pastor Maldonado* venezuelai Williams-Cosworth 2:08.106
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 2:08.354
18. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 2:07.758
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 2:08.773
20. Timo Glock német Virgin-Cosworth 2:09.566
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 2:11.601
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 2:11.616
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 2:13.077
24. Michael Schumacher német Mercedes idő nélkül
*Maldonadót ütközés okozása miatt öt rajthellyel hátrébb sorolják.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik