Sebastian Vettel megszerezte idei 6. rajtelsőségét, a Red Bull világbajnokát Montrealban sem lehetett megállítani. Bár a kvalifikáció első két szakaszában a Ferrari volt a leggyorsabb, a német szokás szerint a végén rátett egy lapáttal, és Lewis Hamilton tavalyi pole-eredményét két másodperccel felülmúlva diadalmaskodott.
A második helyért az egész hétvégén remeklő Ferrari pilótái csaptak össze, az első szakaszt megnyerő Fernando Alonso végül az utolsó körében 18 ezreddel megverte a második etapban leggyorsabb Felipe Massát.
A délelőtti szabadedzést KERS-ének hibája miatt kihagyó Mark Webber az időmérőn sem használhatta mozgásienergia-visszanyerő rendszerét, ez magyarázhatja, hogy fél másodperccel kikapott Vetteltől.
Így is megverte a McLaren és a Mercedes pilótáit. A kanadai pole-ról pályafutása során először lemaradó Hamilton és idei legrosszabb rajtpozícióját (7.) megszerző Jenson Button gyengébb eredményét az is magyarázza,. hogy a wokingiak esőre készültek, és úgy is állították be autóikat. Ám az eső tíz percet késett, csak az időmérő után eredt el.
A viadal első szabadedzésén a legjobb eredményt elérő Nico Rosberg a 6. rajtkockát szerte meg, Michael Schumachernek a 8. jutott a két Renault előtt.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A délelőtti szabadedzés végére sűrű felhőtakaró állt össze a Circuit Gilles Villeneuve fölött, de a csapatok időjárás-jelentése szerint az időmérő edzést még száraz pályán rendezik meg, és csak helyi idő szerint 15 óra után, azaz egy órával az edzés végét követően kezd el esni az eső.
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a BBC-nek nyilatkozva elmondta, Jenson Button és Lewis Hamilton autóját esős versenyre próbálják meg beállítani, így a két pilóta az időmérőn nemigen szállhat harcba a pole pozícióért.
Az időmérő 22 fokos levegőben vette kezdetét, az aszfalt 25 fokos volt.
1. SZAKASZ
Az edzés elején a Virgin pilótái hagyták el először a boxutcát, Jérome d'Ambrosio 1:25.366 perces eredménnyel nyitott.
Nick Heidfeld a Renault-val 1:17.120 perces eredményt ért el, 4 és fél perccel az edzés megkezdése után már mindenki a pályán volt. Az esőfelhők miatt senki sem mert kockáztatni.
Fernando Alonso 1:14.994 perccel állt az élre, majd jött Vettel, és 1:14.703-mal átvette az első helyet. A délelőtti edzést a KERS-e miatt kihagyó Mark Webber egy másodperccel maradt el csapattárástól.
Vettel tovább gyorsult, 1:14.318-ra javított a lágy gumin. D'Ambrosio ezzel kikerült a 107 százalékos zónából. Vettel tovább javult, a pilóták közül Adrian Sutil és a sokat csúszkáló Jaime Alguersuai volt a veszélyes zónában.
Az edzés felénél D'Ambrosio továbbra is bajban volt, sőt Alonso 1:13.822-es ideje után a hispaniás Narain Karthikeyan is kikerült a 107 százalékos zónából. Sutil gyors köre után Alguersuari és a három új csapat pilótái voltak kieső helyen.
Az utolsó öt perc előtt Alonso mögött Vettel, Massa, Hamilton és a fékhibával küszködő Button sorakozott, a mclarenesek után következett Webber, Rosberg, Schumacher és a két Renault.
Az első szakasz végén az 1:15 percen belül lévők nem jöttek vissza a pályára, a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes pilótái biztosak voltak a továbbjutásban.
Az edzés hajrájában Alguersuari kijött a kiesőzónából, Kobajasi csúszott vissza. Di Resta a szuperlágy gumikon bejött a két Mercedes elé. Karthikeyan bejött a 107 százalékos határon belülre, ez D'Ambrosiónak az utolsó előtti körében még nem sikerült.
Kobajasi a végén feljött a 14. helyre, ismét Alguersuari került a Lotusok elé (Trulli az idén először jobban ment az időmérőn, mint Kovalainen), és ki is esett. D'Ambrosio nem kvalifikálta magát a versenyre, a szabadedzés-eredménye sem menthette meg.
2. SZAKASZ
A 15 perces előtt a négy nagycsapat mellett a Renault tartotta meg frissen a szuperlágy gumijait, amelyeknek a hűvös idő és a 24 fokos aszfalt miatt több bemelegítő kör kellett, hogy üzemi hőfokra hevüljön.
A két Ferrarin kívül mindenki a pályára hajtott a szakasz elején. A továbbjutásra esélyesek szuperlágy, a Williams- és Sauber-pilóták lágy gumikon száguldottak.
Vettel 1:13.690 perccel állt az élre, ez a hétvége eddigi legjobb eredménye. Alonso ennél is jobbat ment, 1:13.672-vel vette át a vezetést, még mielőtt Webber 1:13.654-et jegyzett. Hamilton és Rosberg szorosan mögöttük, szintén 1:14-en belül sorakozott, Button Schumi és a két Renault ismét 1:15-ön belül volt.
Vettel 1:13.486-tal visszavette a vezetést, a kiesőzónában a szakasz derekánál Kobajasi, Di Resta, Sutil, Buemi, Maldonado, az első szakaszban a falnak ütköző De la Rosa és Barrichello állt.
A pénteki nap után roppant elégedett Massa a későre hagyott menete után 1:14.431-gyel állt az élre. A középmezőny előtt álló öt csapat pilótái kényelmes előnnyel álltak az első tíz helyen, készülhettek a záró szakaszra. A Force India azonban nem adta fel, de Heidfeld is kijött, és javított idején, hogy ne előzhessék meg.
A szakaszban eldőlt rajtpozíciók alapján Di Resta a 11., Maldonado a 12., Kobajasi a 13., Sutil a 14., Buemi a 15., Barrichello a 16., De la Rosa pedig a 17. rajtkockából indul a vasárnapi versenyen.
3. SZAKASZ
A záró tízperc előtt a nagycsapatok készültek az utolsó menetre, és az volt a nagy kérdés, vajon az első két szakaszt megnyerő Ferrari képes-e Vettel legyőzésére?
Azt lehetett várni, hogy a pilóták egy menetet teljesítenek, nemcsak a gumik lassú felmelegedése miatt, hanem azért is, mert a Pirelli szerint akár négy kerékcsere is lehet a versenyen, azaz nem árt spórolni a gumikkal.
Heidfeld nyitotta a záró szakaszt, esőt továbbra sem vártak. A két Mercedes maradt legtovább a boxban.
Heidfeld 1:15.7-tel kezdett, de Hamilton hamar átvette a vezetést 1:13.945-tel. Massa bejött elé 1:13.820-szal, majd Vettel 1:13.014-gyel hozta elvárt formáját.
A Red Bull világbajnoka után Massa, Alonso, Webber, Hamilton, Button volt a sorrend. Gyors kerékcserék után mindenki visszament a második menetre, nem spóroltak a gumikkal, amelyek elég tartósnak tűnnek a versenyre.
Rosberg bejött a két McLaren közé, Schumacher feltűnően lassú volt.
Az utolsó menetek gyors köreiben Schumi bejött a két Renault elé, a többiek nem javítottak pozíciójukon.
Az utolsó menetben Alonso 18 ezreddel megverte Massát.
Más nem változott, Vettelé lett a pole Alonso, Massa, Webber, Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher, Heidfeld és Petrov előtt.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.014 | átlag: 215.021 km/ó |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:13.199 | 0.185 mp h. |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:13.217 | 0.203 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:13.429 | 0.415 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.565 | 0.551 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:13.814 | 0.800 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.838 | 0.824 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:13.864 | 0.850 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:14.062 | 1.048 |
10. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:14.085 | 1.071 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:14.752 | 1.321 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:15.043 | 1.612 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.285 | 1.854 |
14. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:15.287 | 1.856 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.334 | 1.903 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:15.361 | 1.930 |
17. | Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | 1:15.587 | 2.156 |
18. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.294 | 2.472 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:16.745 | 2.923 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:16.786 | 2.964 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:18.424 | 4.602 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:18.537 | 4.715 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:18.574 | 4.752 |
24. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:19.414 | 5.592 |