A Red Bull sima versenyre számított, de Fernando Alonso jó rajtja miatt újra kellett terveznie a stratégiáját. Sebastian Vettellel sikerült kimásznia a bajból, a német a hajrában ellenállt Lewis Hamilton nagy nyomásának, de a pole-ból rajtoló Mark Webber a végén a dobogóról is lecsúszott.
Végeredmény, friss vb-állás |
A rajtsorrend |
„Igazán kemény verseny volt, Fernando a jó rajtjával keresztülhúzta a számításainkat. Nem volt elég gyors, de megelőzni sem lehetett – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Sebastiant sikerült elé juttatnunk, és a többit már megoldotta. Most is bebizonyosodott, hogy a verseny más, mint az időmérő, és hogy a gumik kímélésén rengeteg múlik. Ebben pedig a McLaren jár az élen."
„A stratégia nehéz ügy, még az öt boxkiállás is szóba került. A DRS nagyon hatékony volt, sőt Seb a végén a KERS-e miatt is bajba került, de végig figyelt rá, hogy Hamilton ne tudja támadni. Zseniális munka volt" – tette hozzá Horner.
A McLarennél Martin Whitmarshnak a csalódást keltő Török Nagydíj után az a kellemes feladat jutott, hogy dicsérje pilótáit. Nem esett nehezére, a Sebastian Vettelt a célig támadó Lewis Hamilton és a 10. helyről a dobogóra felkapaszkodó Jenson Button is jó eséllyel pályázna a verseny hőse címére.
„Jensonnak kapaszkodnia kellett, és úgy tudott gyorsabb lenni riválisainál, hogy közben sokkal ügyesebben spórolt a gumijaival. Ez a teljesítmény az igazán nagy bajnokokra jellemző – mondta Whitmarsh. – Lewis újabb zseniális versenyt futott, bizonyította, hogy versenytempónk megegyezik a Red Bulléval. A végén óriási csatát vívott Vettellel, és most azok is élvezhették az F1-et, akik korábban a körökön át tartó csatákat hiányolták, mert azt látták, hogy könnyű előzni. Ám a második és a harmadik helyezés nem elég, győznünk kell, mert csak úgy szállhatunk versenybe a vb-címért."
A Ferrari csapatfőnöke roppant csalódott volt.
„Megszakadt a szívem, amikor Fernando körhátrányba került, főleg azután, amit a verseny elején tett – mondta Stefano Domenicali. – Olyan autót kellene építenünk, amellyel a győzelemért tudna csatázni, és nemcsak a verseny elején tudná tartani a lépést a többiekkel, hanem a végén is. Megérdemelné, akárcsak Felipe."
A Mercedes-istálló pilótáinak nem volt esélyük beleszólni az első öt csatájába, sőt a végén annak is örülniük kellett, hogy az utolsó helyről rajtoló, a verseny végén lágy gumikon száguldó Nick Heidfeld nem érte utol őket.
„Be kell látnunk, jelenleg a hatodik és a hetedik hely a legtöbb, amit elérhetünk, és ezt sikerült is megvalósítanunk – mondta Ross Brawn. – Michael rajtrácsra vezető köre a kemény keverékű gumin nagyon rossz tapadást mutatott, ezért lágyon rajtolt, ami jó döntésnek bizonyult. A verseny utána már sima volt."
„Az a tény, hogy a Red Bull és a McLaren mindenkit lekörözött, megerősítette bennünk, hogy továbbra is keményen kell dolgoznunk, ha győzni akarunk" – tette hozzá Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.
Michael Schumacher mindenesetre már látja a fényt az alagút végén.
„Olyan a csapatunk, mint pár éve a Red Bull: minden a helyén van, már csak idő kell hozzá, hogy a sikerek is jöjjenek. Tavaly tudtam, mi hiányzik a sikerhez, az idén ezek a feltételek már adva vannak" – mondta Schumacher.
Sebastian Vettel (1.): – Nagyon kemény verseny volt, a rajtnál jól indultam, de a semmiből jött Fernando, és lehetetlen volt megelőzni a célegyenesben. A második boxkiállásnál azonban sikerült. A McLaren nagyon erős volt, Lewis nem hagyott békén, az utolsó körök olyanok voltak, mint Kínában, a gumik alig bírták, ő pedig egyre közelebb jött. Az utolsó szektorban valahogy mindig elég előnyt szereztem ahhoz, hogy a célegyenesben ne tudjon támadni, a célba érés nagy megkönnyebbüléssel járt. A KERS hol működött, hol nem, ezért is örülök. |
Lewis Hamilton (2.): – Nem lehetek csalódott a mai eredménnyel, a csapat fantasztikus munkát végzett a hétvégén, és a boxkiállások is tökéletesen sikerültek. A rajt után tartani tudtam a lépést a Red Bullokkal, és olykor gyorsabb is voltam náluk. A végén azonban nem lehetett Sebastian mellett elmenni, mindent beleadtam, de a gyors kanyarokban csak tátott szájjal figyeltem, hogy elhúz, és mennyire jó a Red Bull leszorítóereje." |
Jenson Button (3.): – Az első kör tragikus volt, lassan indultam, csak az első kanyarban négy helyezést veszítettem. Miután belelendültem, a sebességemmel nem volt gond, és nagyon élvezetes futam volt, a végén felállhattam a dobogóra. Ha a csapat eltalálja a taktikát, és jól sikerülnek a boxkiállások, ilyen erősek lehetünk. A sárga zászlók miatti vizsgálatot nem értem, a baleset helyszínén lassítottam, nem értem, mi a gond. |
Mark Webber (4.): – A rajt nem volt valami fényes, Fernandóé viszont fenomenálisra sikerült, ráadásul még Seb mögé is visszaestem. Nem így terveztük, kezdődhetett a sakkjátszma, és mindenkit figyelnünk kellett, ki mit lép. A végén 48 másodperccel kikaptam Sebtől, de egy kört vertem Fernandóra. Érdekes verseny volt, jól megmutatta, hogy mit érhet néhány jó stratégiai döntés, és milyen drágán meg lehet fizetni a hibákért. Néha nem voltam elég gyors. |
Fernando Alonso (5.): – Az idén hiányoztak a jó rajtjaim, végre most sikerült, Vettel szélárnyékát kihasználva feljöttem az első helyre. Ahhoz képest, milyen rosszul kezdődött a hétvégén, az első kört az élen zártam, és sokáig ott is maradtam. Ez szemfényvesztés volt, egyelőre nem ott van a helyünk, és ezzel tisztában is vagyunk. Két csapat messze a többi előtt jár, feladatunk, hogy ezen változtassunk. |
Michael Schumacher (6.): – A rajtom és az első néhány kanyar jól sikerült, ami nem sokon múlt, alig volt hely a sok autó között. Sohasem tudhatom, ki mit csinál, szerencsém volt. A kocsi egyensúlya később nem volt tökéletes, de szerintem ezzel mindenki így volt, és végül kihoztuk a kocsiból a maximumot. Úgy készültünk, hogy az időmérőnkhöz képest a versenyen jobb lesz az autó, ehhez képest a pénteki edzéseken nyújtott teljesítményünkhöz képest rémes volt az autó... |
Nico Rosberg (7.): – Volt néhány izgalmas ütközet, de a rádióm tönkrement, és kicsit elveszítettem a fonalat. Nehéz volt tudni, mikor mit kell tenni, a hátsó légterelőm is eltörött, így le is mondhattam az előzésről. Tennünk kell még azért, hogy közelebb kerüljünk az élbolyhoz. |
Nick Heidfeld (8.): – Az utolsó helyről indulva elégedett vagyok a 8. helyezéssel. Akárcsak Törökországban, ha két körrel tovább tartott volna a verseny, kegy vagy két helyezéssel előrébb jöhettem volna. Elégedett vagyok, elszántan megyek Monacóba. |
Sergio Pérez (9.): – Nehéz verseny volt, nagy csatákkal, örülök, hogy fel tudtam jönni a végén. Kamui is szerzett pontot, remek versenyt zárt a csapat. A stratégiánk telitalálat volt, érzem, hogy ez a viadal fordulópont számomra az idényben. |
Kobajasi Kamui (10.): – Az első körben kitoltak a pályáról, a bal hátsó gumim defektes lett, a boxba kellett jönnöm, és a mezőny végéről kapaszkodhattam előre. Egy készlet lágy gumim odalett, megváltozott a stratégiám, de végül jó, hogy sorozatban negyedszer is pontot szereztem. |
Vitalij Petrov (11.): – Csalódott vagyok, mert nem tudtam kiaknázni a jó rajtpozíciómat.Szinte mindegy volt, honnan indulunk, hosszas elemzés kell, hogy megértsük, mi miért történt a versenyen. Monacóban már sokkal fontosabb lesz, honnan rajtolunk, ebben biztos vagyok, ott mindenképpen kell a jó rajthely. |
Paul di Resta (12.): – Négy helyezést javítottam a rajtpozíciómhoz képest, azt hiszem, elégedett lehetek. A gumikkal spóroltunk az időmérőn, ami jó döntés volt, de az autó nem elég jó ahhoz, hogy ennél előbbre kerüljünk. |
Adrian Sutil (13.): – Ilyen eredményre számítottunk. Paullal ellentétes stratégián voltam, a kemény gumin rajtoltam, a végére megmaradtak a lágy gumik, de még néhány kör kellett volna ahhoz, hogy pontot szerezzek. |
Sébastian Buemi (14.): – Kiválóan rajtoltam, Massa, Button és Maldonado mellett is elhúztam, de ketten gyorsan visszaelőztek. Utána időt veszítettem, a stratégiánk nem volt a legjobb, a Force India és a Sauber tisztes csatában győzött le minket. |
Pastor Maldonado (15.): – Nehéz verseny volt, a rajtoláson még lenne mit javítani. A tempót nem tudtam tartani, a stratégiánk sem vált be, de legalább célba értem. |
Jaime Alguersuari (16.): – Nem volt jó verseny. Mindent megtettem, de a gumik nem bírtak többet 12 körnél, a végén négyszer kellett kiállnom. Többet kell tennünk azért, hogy kímélni tudjuk az abroncsokat. |
Rubens Barrichello (17.): – A kemény gumin rajtolva korán túl nagy hátrányba kerültem, és bár a végén ez megtérült volna a lágy gumikon, a KERS is tönkrement meg a boxkiállásomat is elrontottuk. Öt verseny, nulla pont. Javulnunk kell. |
Jarno Trulli (18.): – Jó rajtommal a verseny elején azonnal a mezőny közepére értem, és a második boxkiállásomig ott is csatázhattam, ami nagyon jó érzés volt. Utána azonban a kipufogóm rakoncátlankodni kezdett, és visszaestem, de addig kiváló volt az autó, és az is önmagáért beszél, hogy több autót le tudtam körözni. |
Timo Glock (19.): – A rajtnál Liuzzi megelőzött, de az első boxkiállás után elé kerültem, és utána a saját tempómat diktálhattam. Elégedett vagyok. |
Jérome d’Ambrosio (20.): – A tegnapi időmérő után a verseny csodás volt, az első szakasz érdekes volt, de aztán a lekörözések elkezdése után teljesen kiestem a ritmusból, nehezebb volt elengedni a többieket, mint az utóbbi három versenyen. |
Narain Karthikeyan (21.): – A gumik nagyon gyorsan koptak, a hátsó kerekek folyamatosan csúszkáltak, elég volt a pályán tartani az autót. Az ülésem sem volt jól rögzítve, úgy kidörzsölte a hátamat, hogy néha ordítottam a fájdalomtól. Azt hittük, javulunk a hétvégén, de nem ez történt. |
Vitantonio Liuzzi (kiesett): – A rajtom megint jó volt, több autót is meg tudtam előzni. A Virginekkel tartottam a lépést, ez is mutatja, hogy jól sikerültek a fejlesztéseink. A váltóm tönkrement, ezért kellett kiállnom. |
Felipe Massa (kiesett): – A problémám a kemény keverékű gumik felrakásával kezdődött: az autónak egyáltalán nem volt tapadása, a többiek gyorsabbak voltak nálam. Aztán a sebességi fokozataim is sorban elszálltak, képtelenség volt folytatnom a versenyt. |
Heikki Kovalainen (kiesett): – Rossz verseny volt, az első boxkiállást túl későre tettük, rengeteg időt veszítettem. Utána nyomnom kellett a gázt, de a nagy igyekezetnek kiesés lett a vége. |