Alesi sajnálja, hogy megváltozott a világ az F1-ben

Vágólapra másolva!
2010.08.23. 10:05
null
Alesi szerint nagy hiba, hogy Massáék félnek barátkozni egymással (Fotó: Action Images – archív)
Címkék
Jean Alesi a Formula–1 aranykorszakának egyik meghatározó alakja volt. Csupán egy futamgyőzelmet aratott, de rajthoz állt 202 világbajnoki futamon, és a nevét mindenki ismerte, ismeri. A drukkerek szinte megőrültek az agresszív vezetési stílusáért, amely máig nem változott, de ma már egy GT2-es Ferrarit vezet. A szicíliai családból származó, Giovanni Alesi néven anyakönyvezett pilóta elégedett az életével, s már kicsit idegenként szemléli a Formula–1 történéseit. Vasárnap a Hungaroringen adott exkluzív interjút a Nemzeti Sportnak.
– Sok év után újra a Hungaroringen és újra egy Ferrariban, mint a régi szép időkben... Hogy került a GT2-es sorozatba?
– Meghívtak, hogy teszteljem a Ferrarit, én pedig jöttem, mert mindig szerettem volna kipróbálni magam a Le Mans-szériában. Teljesen új volt számomra az érzés, hiszen korábban sohasem versenyeztem még olyan kategóriában, amelyben nem csupán rajtam múlt a siker – vagy esetleg a kudarc –, hanem másik két versenyzőn is. Olyan ez, mintha egy futballcsapatot alkotnánk: passzolni kell a labdát, s tisztában lenni azzal, ha a csapattársak jól mennek, te is jól szerepelsz, ha meg rosszul, legfeljebb annyit tehetsz, hogy megpróbálsz segíteni nekik.

NÉVJEGY 
Jean Alesi
Született: 1964. június 11.
Állampolgársága: francia
Jelenlegi csapata: AF Corse
Versenyautója: Ferrari F430 GT2
F1-es évei: 1989–2001 (csapatai:
Tyrell, Ferrari, Benetton, Sauber,
Prost, Jordan)
F1-es versenyei: 202 (201-en rajtolt el)
F1-es győzelmei: 1
F1-es dobogós helyei: 32
– Amikor eldöntötte, hogy kipróbálja magát az új sorozatban, fontos volt, hogy ki lesz a csapattársa?
– Az volt a fontos, hogy egyívásúak legyünk. Van itt olyan, aki nemcsak a világnak, hanem a saját csapattársának is megpróbálja bizonyítani, hogy ő a jobb pilóta, pedig erre itt semmi szükség. A mi csapatunkban nincs rivalizálás, itt senki sem akar semmit bizonygatni a másiknak, egyszerűen csak gyorsan akarjuk vezetni az autónkat, s ez beválik. Itt van az ifjú titán Jani Vilander, aki szupertehetség, és persze Giancarlo Fisichella, akit lassan tizennyolc éve ismerek, szóval nem nagyon tudunk újat mondani egymásnak. Ebben a csapatban tehát mindenből van egy kicsi, azért ilyen jó.

– Beszéljünk egy kicsit a mai Formula–1-ről! Mit gondol róla?
– Nagyon örülök, hogy a mai autók már igazán biztonságosak, akármilyen nagy baleset történik, a pilóta többnyire sértetlen marad. Ez sokkal-sokkal jobb, mint a múltban volt. Viszont túl sok az elektronika az autókban, ami már-már megöli a sportot, mert a pilóták nem feltétlenül tudják megmutatni képességeiket. Vannak új fiúk a mezőnyben, és ott van Michael Schumacher, aki meg akarja mutatni, hogy még mindig gyors. Ez az egyveleg érdekessé teszi a világbajnokságot.

– Mit gondol a mostani mezőnyről? Ha fogadni kellene a világbajnokra, kire tenné a pénzét?
– Ha biztosra akarnék menni, Sebastian Vettelre, mert a Red Bullnak van a legjobb autója, a csapat is nagyon profi. Ha rizikózni akarnék, azt mondanám, Fernando Alonso lesz a világbajnok…

– Mi a legnagyobb változás a Formula–1 hangulatában a régi időkhöz képest?
– Annak idején még szövődtek barátságok a versenyzők között. Ma már a pilóták a versenybírákhoz rohangálnak, miközben kínosan ügyelnek arra, hogy távol maradjanak egymástól, mert félnek barátokká válni, félnek kapcsolatokat ápolni. Ez nagyon nagy hiba. Emlékszem, a mi időnkben gyakran megesett, hogy együtt mentünk versenyekre, s együtt is jöttünk. Amikor az utolsó évemben Indianapolisra készültünk, David Coultharddal, Jacques Villeneuve-vel és Pedro Dinizzel közösen béreltünk egy repülőt, s együtt mentünk-jöttünk. Ma már ez elképzelhetetlen. Megváltozott a világ.

A TELJES INTERJÚT A NEMZETI SPORT HÉTFŐI SZÁMÁBAN OLVASHATJA EL!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik