Fotó: Action Images
Brawn nem volt felhőtlenül boldog
Fotó: Action Images
Brawn nem volt felhőtlenül boldog
KÍNAI NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRREINFOGRAFIKA
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre!
Persze érthető is, hogy az osztrák istálló pilótái boldogok voltak: a Red Bull Racing az első versenyét nyerte meg, ráadásul rögtön kettős győzelmet aratott – valahogy úgy, mint a BMW tette azt tavaly Montrealban, a Kanadai Nagydíjon.
„Jó döntés volt a biztonsági autó mögött útjára engedni a mezőnyt, mert számos helyen még állt a víz a pályán, és sok volt a vízátfolyás is, ami nehezítette a dolgunkat. Viszonylag jó körülmények között versenyezhettem, hiszen nem volt előttem senki. Nagyon boldog vagyok, hogy életemben másodszor is a dobogó tetejére állhattam, és másodszor is esőben sikerült nyernem. Jöhet még több eső!” – mondta a boldog győztes, Sebastian Vettel.
Nem biztos, hogy csapattársa utolsó fél mondatával egyetért Mark Webber, ám kétségtelen, hogy vele is madarat lehetett volna fogatni a leintést követően, hiszen harmadik alkalommal pezsgőzhetett a pódiumon; korábbi két harmadik helye után először végzett másodikként.
„Nem is kérdés, hogy ez pályafutásom legjobb eredménye. Mindketten minden potenciált kihoztunk a kocsiból, amit csak lehetett. Nagyon boldog vagyok a második helyemmel, ám bízom benne, hogy fogok én még ennél is előrébb végezni” – fogalmazott az ausztrál kiválóság.
A Brawn GP-nél már korántsem tombolt ekkora öröm. Jenson Button érthetően nem volt százszázalékosan elégedett, főleg azok után, hogy a futam előtt kijelentette, csalódott lesz, ha nem ő nyer Sanghajban.
„Szerintem mindenki szenvedett az őrült körülmények miatt. Már a célba érés is jelentős teljesítménynek nevezhető. A Red Bull-lal ma nem tudtunk versenyezni, de a hat pont, amelyet szereztem, így is szép eredmény” – szögezte le a vb-pontrangsort vezető brit pilóta.
Főnöke, Ross Brawn annak örült, hogy a konstruktőrök vb-küzdelmében 10 pontot gyűjtött a két pilótája, ugyanakkor csalódott is volt. „Nem voltunk elég gyorsak, ezért nem tudok örülni a harmadik és a negyedik helynek” – jelentette ki Brawn, ami csak azért érdekes, mert Rubens Barrichello érte el a futam leggyorsabb körét.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton a 6. pozícióban zárt, ennek ellenére talált okot az örömre, no meg a panaszra is. „Amíg tapadtak a gumik, addig jó móka volt vezetni, utána viszont szörnyű: sokszor szinte úsztam a vízen a kocsival. Viszont az autó fantasztikusan megbízható volt, pontot szereztünk, úgyhogy bizakodva nézhetünk előre” – közölte a McLaren pilótája.
A Kínai Nagydíj kellemes meglepetését szállította Sébastien Buemi, aki nyolcadikként végzett. A futam jelentős részében Fernando Alonsót kellett maga mögött tartania, és a fiatal svájci ezt meg is oldotta.
„Életem legnehezebb versenye volt, sokszor szinte nem is láttam semmit. Nagyon örülök, hogy sikerült egy pontot szerezni, főleg, hogy voltak olyan időszakok, amikor már nem hittem benne” – árulta el véleményét a mezőny legifjabb tagja.
KÍNAI NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRREINFOGRAFIKA
Az infografika megtekintéséhez kattintson a képre!
KÍNAI NAGYDÍJ
NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:57:43.485 |
2. | Webber | Red Bull-Renault | + 10.970 |
3. | Button | Brawn-Mercedes | + 44.975 |
4. | Barrichello | Brawn-Mercedes | + 1:03.704 |
5. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 1:05.102 |
6. | Hamilton | McLaren-Mercedes | + 1:11.866 |
7. | Glock | Toyota | + 1:14.476 |
8. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1:16.439 |
9. | Alonso | Renault | + 1:24.309 |
10. | Heidfeld | BMW | + 1:31.750 |
11. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1:34.156 |
12. | Räikkönen | Ferrari | + 1:35.834 |
13. | Kubica | BMW | + 1:46.853 |
14. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1 kör hátrány |
15. | Rosberg | Williams-Toyota | 1 k. h. |
16. | Piquet | Renault | 2 k. h. |
NEM FEJEZTÉK BE Sutil | Force India-Mercedes |
Nakadzsima | Williams-Toyota |
Massa | Ferrari |
Trulli | Toyota |
AZ EGYÉNI VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA 1. | Button | 21 |
2. | Barrichello | 15 |
3. | Glock | 10 |
4. | Vettel | 10 |
5. | Webber | 9.5 |
6. | Trulli | 8.5 |
7. | Alonso | 4 |
8. | Heidfeld | 4 |
9. | Hamilton | 4 |
10. | Kovalainen | 4 |
11. | Rosberg | 3.5 |
12. | Buemi | 3 |
13. | Bourdais | 1 |
A KONSTRUKTŐRI VB ÁLLÁSA 1. | Brawn-Mercedes | 36 |
2. | Red Bull-Renault | 19.5 |
3. | Toyota | 18.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 8 |
5. | Renault | 4 |
6. | BMW-Sauber | 4 |
7. | Williams-Toyota | 3.5 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 4 |