Sebastian Vettel: „Furcsa volt a biztonsági autó mögött rajtolni. Rengeteg volt a vízátfolyás a pályán, ami nehezítette a dolgunkat. Szerencsére remek volt az autó, és jól tartottuk magunkat. Én viszonylag jó körülmények között versenyezhettem, hiszen nem volt előttem senki. Nagyon boldog vagyok, hogy életemben másodszor is a dobogó tetejére állhattam!
Mark Webber: „Nagy jelentősége van ennek a győzelemnek, mivel ekkora sikert még nem értünk el. Mindketten kihasználtunk minden potenciált, ami az autóban volt ma. Remélem, hogy a jövőben a második helynél is előrébb tudok végezni.
Jenson Button: „Nagyon nehéz körülmények között értem el a harmadik helyet, amely nagyon értékes. Olyan volt, mintha egy tavon versenyeztünk volna, ám sikerült úrrá lenni a helyzeten, így ismét dobogón zártam.”
A Red Bull két pilótája sajátította ki ez első két helyet a Formula–1-es versenysorozat idei harmadik futamán, a Kínai Nagydíjon. Sebastian Vettel nyert Sanghajban, csapattársa, Mark Webber előtt. A harmadik helyen az első két GP-n győztes Jenson Button futott be.

Fotó: Reuters
Vettel rajt-cél győzelmet aratott az esős versenyen

Fotó: Reuters
Vettel rajt-cél győzelmet aratott az esős versenyen
AUSZTRÁL NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRRE
REAKCIÓK
A magyar idő szerint vasárnap délelőtti, sanghaji verseny ott kezdődött, ahol a két héttel ezelőtt Sepangban rendezett Malajziai Nagydíj befejeződött: esővel.
A szakadatlan csapadék az egész futamra rányomta a bélyegét, hiszen ezzel szinte minden előzetes taktikázás értelmét vesztette.
A rajtra a safety car mögött került sor, és mindenki extrém esőgumival – Robert Kubica és Timo Glock a boxutcából indulva extra üzemannyaggal – vértezte fel az autóját.
A körülményekre jellemző, hogy Felipe Massa már a biztonsági autó mögött elvétette a célegyenesre visszafordító kanyart, majd Adrian Sutil szállt bele majdnem Nelsinho Piquet-be.
Végül a nyolcadik körben ment ki a safety car, és indult el egyúttal a valódi verseny. Fernando Alonso addigra már kénytelen volt kimenni a boxba üzemanyagért.
A világbajnok Lewis Hamilton remek előzéssel adta meg az alaphangját a következő köröknek, amelyekben leggyakrabban a brit bevállalós manővereit láthattuk.
Az élen Sebastian Vettel mögött Mark Webber és Jenson Button következett, ám Sébastien Buemi is szenzációsan versenyzett, és a hatodik helyre küzdötte fel magát.
A 17. körben Robert Kubica és Jarno Trulli párosa került előtérbe. A lengyel hátulról felöklelte az olaszt a boxutca bejáratánál, és míg előbbi lendületből be tudott gurulni a boxba, addig Trullinak egy kört még meg kellett tennie, hátsó szárny nélkül, mert azt letépte a BMW.
MINDENT A FORMULA–1-RŐL!
Még a biztonsági autó alatt ugyan, de már két körrel később Buemi ment neki hátulról Vettelnek, a svájcinak is ki kellett menni a boxba.
Massa ennél is rosszabbul járt: miután a Ferrari megadta magát, a brazil a harmadik idei versenyén is pont nélkül maradt.
Féltávnál Vettel, Webber, Button, Hamilton, Kovalainen, Barrichello, Buemi, Alonso volt az első nyolc sorrendje.
Buemi parádésan tartotta Alonsót, így a következő körökre állandósult a lista.
Az üzemanyagtöltések és kerékcserék után Barrichello is feljött, míg Nico Rosberg intermediate gumival próbálkozott, ami nem jött be.
Hat körrel a vége előtt az addig remekül versenyző Sutil a hatodik helyről kiesett – valószínűleg műszaki hiba miatt kitört oldalra a Force India és a pálya melletti gumifalba csapódott.
Az élen eközben nem volt változás: a Red Bull két pilótája kisajátította az első két helyet, így Sebastian Vettel nyerte meg a Kínai Nagydíjat, csapattársa, Mark Webber előtt. A harmadik helyen Jenson Button futott be.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRRE
KÍNAI NAGYDÍJ
| 1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:57:43.485 |
| 2. | Webber | Red Bull-Renault | + 10.970 |
| 3. | Button | Brawn-Mercedes | + 44.975 |
| 4. | Barrichello | Brawn-Mercedes | + 1:03.704 |
| 5. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 1:05.102 |
| 6. | Hamilton | McLaren-Mercedes | + 1:11.866 |
| 7. | Glock | Toyota | + 1:14.476 |
| 8. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1:16.439 |
| 9. | Alonso | Renault | + 1:24.309 |
| 10. | Heidfeld | BMW | + 1:31.750 |
| 11. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | + 1:34.156 |
| 12. | Räikkönen | Ferrari | + 1:35.834 |
| 13. | Kubica | BMW | + 1:46.853 |
| 14. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1 kör hátrány |
| 15. | Rosberg | Williams-Toyota | 1 k. h. |
| 16. | Piquet | Renault | 2 k. h. |
| Sutil | Force India-Mercedes |
| Nakadzsima | Williams-Toyota |
| Massa | Ferrari |
| Trulli | Toyota |
| 1. | Button | 21 |
| 2. | Barrichello | 15 |
| 3. | Glock | 10 |
| 4. | Vettel | 10 |
| 5. | Webber | 9.5 |
| 6. | Trulli | 8.5 |
| 7. | Alonso | 4 |
| 8. | Heidfeld | 4 |
| 9. | Hamilton | 4 |
| 10. | Kovalainen | 4 |
| 11. | Rosberg | 3.5 |
| 12. | Buemi | 3 |
| 13. | Bourdais | 1 |
| 1. | Brawn-Mercedes | 36 |
| 2. | Red Bull-Renault | 19.5 |
| 3. | Toyota | 18.5 |
| 4. | McLaren-Mercedes | 8 |
| 5. | Renault | 4 |
| 6. | BMW-Sauber | 4 |
| 7. | Williams-Toyota | 3.5 |
| 8. | Toro Rosso-Ferrari | 4 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






